Gå til innhold

- Steve Jobs ville drepe hele Pro-linjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No shit ... Å kutte ut proff-produkter har Apple gjort i en årrekke! Som nevnt lever Mac Pro og FC enda, men ser ut til å sikte inn mot et semi-pro marked. Begge produktene er ihvertfall helt uaktuelle å kjøpe for helprofesjonelle i dag, med mindre de er avhengig av dem mtp kompatiblitet.

Endret av hardrock_ram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man ser hvor mange pro brukere som er sinte på Apple fordi de føler Apple har sluttet å oppdatere pro segmentet så kan man ikke akkurat påstå at Apple fortsatt satser særlig på pro brukere.

 

Det har vært en ganske markant overgang fra Apple til Windows, særlig inne film redigering hvor Apple en gang i tiden "eide" hele bransjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Når man ser hvor mange pro brukere som er sinte på Apple fordi de føler Apple har sluttet å oppdatere pro segmentet så kan man ikke akkurat påstå at Apple fortsatt satser særlig på pro brukere.Det har vært en ganske markant overgang fra Apple til Windows, særlig inne film redigering hvor Apple en gang i tiden "eide" hele bransjen.

 

Nåja, filmredigering og filmrendering eies vel strengt tatt av Linux.

Lenke til kommentar

Det er vel nesten ingen som kjøper stasjonære datamaskiner lengre? Det er vel laptop for alle pengene.Dessuten er vel iMac kraftig nok for de som vil ha stasjonær?

 

Salget av stasjonære PCer går ned, det vet vi, men det er flere som bygger sin egen datamaskin, dog de fleste av selvbyggerene er spillere og videoredigerere. Salget av enkeltkomponenter går med andre ord opp.

 

En iMac er selvfølgelig mer enn nok for en tradisjonell bruker av datamaskiner, men for en spiller eller en redigerer er en iMac ikke godt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er vel nesten ingen som kjøper stasjonære datamaskiner lengre? Det er vel laptop for alle pengene.

Dessuten er vel iMac kraftig nok for de som vil ha stasjonær?

Det er vel bare spillgærninger og folk med behov for arbeidsstasjoner som kjøper stasjonært nå for tiden ja.

Lenke til kommentar

Har en macbook pro. Det er en sinnsyk maskin som det ikke finnes en eneste pc konkurrent til.

 

Selv om man går kraftig ned i oppløsning fra retina, så finnes det fortsatt ikke en like god pc laptop. Jeg har mer ram, bedre skjermkort, mindre vekt, svingod SSD. Selv prisen på 30.000 klarer ikke en pc laptop å matche (sjefen betalte :) )

 

Nærmeste i spec og vekt jeg har funnet er Sony Vaio, men det plastrælet har jeg overhode ikke lyst på.

 

Tastaturlayouten og mac-key bindings er det mest negative. Det er et helvete å switche mellom pc og mac.

 

OSX som OS suger på flere områder, men Win8 er jo totalt føkka ... så jeg vet ikke hva som er værst.

 

Ellers er det litt kjipt at det er litt mangel på gode gratisapplikasjoner i forhold til pc. Men det kommer seg sakte..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Når man ser hvor mange pro brukere som er sinte på Apple fordi de føler Apple har sluttet å oppdatere pro segmentet så kan man ikke akkurat påstå at Apple fortsatt satser særlig på pro brukere.Det har vært en ganske markant overgang fra Apple til Windows, særlig inne film redigering hvor Apple en gang i tiden "eide" hele bransjen.
Nåja, filmredigering og filmrendering eies vel strengt tatt av Linux.

 

Kan være enig i at Linux eier rendringsbiten, men Linux har inntil nå (Lightworks) ikke hatt noen gode redigeringsplattformer.

Lenke til kommentar

Har en macbook pro. Det er en sinnsyk maskin som det ikke finnes en eneste pc konkurrent til.Selv om man går kraftig ned i oppløsning fra retina, så finnes det fortsatt ikke en like god pc laptop. Jeg har mer ram, bedre skjermkort, mindre vekt, svingod SSD. Selv prisen på 30.000 klarer ikke en pc laptop å matche (sjefen betalte :) )Nærmeste i spec og vekt jeg har funnet er Sony Vaio, men det plastrælet har jeg overhode ikke lyst på.Tastaturlayouten og mac-key bindings er det mest negative. Det er et helvete å switche mellom pc og mac.OSX som OS suger på flere områder, men Win8 er jo totalt føkka ... så jeg vet ikke hva som er værst.Ellers er det litt kjipt at det er litt mangel på gode gratisapplikasjoner i forhold til pc. Men det kommer seg sakte..

 

Du får minst en windows pc som er billigere, bedre, tynnere og lettere en macbook pro. Man får den riktignok ikke i norge enda, men er alikevell bedre enn en macbook pro http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade-pro/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Jeg vet at det finnes redigeringsprogrammer til Linux.. Jeg mente at det inntil Lightworks kom (/kommer), ikke har eksistert noen gode løsninger til Linux. Det handler like mye om programmet i seg selv, som muligheten for å kjøre andre nødvendige programmer ved siden av (After Effects, f.eks).

Lenke til kommentar

Har en macbook pro. Det er en sinnsyk maskin som det ikke finnes en eneste pc konkurrent til.<br />

<br />

Selv om man går kraftig ned i oppløsning fra retina, så finnes det fortsatt ikke en like god pc laptop. Jeg har mer ram, bedre skjermkort, mindre vekt, svingod SSD. Selv prisen på 30.000 klarer ikke en pc laptop å matche (sjefen betalte :) )<br />

<br />

Nærmeste i spec og vekt jeg har funnet er Sony Vaio, men det plastrælet har jeg overhode ikke lyst på.<br />

<br />

Tastaturlayouten og mac-key bindings er det mest negative. Det er et helvete å switche mellom pc og mac.<br />

<br />

OSX som OS suger på flere områder, men Win8 er jo totalt føkka ... så jeg vet ikke hva som er værst.<br />

<br />

Ellers er det litt kjipt at det er litt mangel på gode gratisapplikasjoner i forhold til pc. Men det kommer seg sakte..

 

Når du sier noe som dette for det deg til å høres ut som en skikkelig apple fanboy. Selv om du innrømmer feil i OSX. Det finnes langt kraftigere, og billigere alternativer til MacBook Pro som ikke er laget av "billig" plast. Å hevde at det ikke er noe som kan måle seg med MacBook Pro er dermed en helt latterlig uttalelse.

Lenke til kommentar

Har en macbook pro. Det er en sinnsyk maskin som det ikke finnes en eneste pc konkurrent til.

 

Selv om man går kraftig ned i oppløsning fra retina, så finnes det fortsatt ikke en like god pc laptop. Jeg har mer ram, bedre skjermkort, mindre vekt, svingod SSD. Selv prisen på 30.000 klarer ikke en pc laptop å matche (sjefen betalte smile.png )

 

Nærmeste i spec og vekt jeg har funnet er Sony Vaio, men det plastrælet har jeg overhode ikke lyst på.

 

Tastaturlayouten og mac-key bindings er det mest negative. Det er et helvete å switche mellom pc og mac.

 

OSX som OS suger på flere områder, men Win8 er jo totalt føkka ... så jeg vet ikke hva som er værst.

 

Ellers er det litt kjipt at det er litt mangel på gode gratisapplikasjoner i forhold til pc. Men det kommer seg sakte..

 

Dagens !

Lenke til kommentar

Vurderer å bytte fra win-laptop til macbook pro når haswell-modellen kommer - og kjøre win8 på denne, men siden så mange mener en tradisjonell windows-laptop er like bra eller bedre så tar jeg i gjerne imot forslag til en ultraportabel maskin med 15" retinaskjerm ferdigkalibrert, samme eller bedre chassis og design, ssd, og spek. for øvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...