Gå til innhold

Hva har skjedd her? Ny Samsung printer rett fra eske, men brukt og defekt.


Anbefalte innlegg

Hei!

Pakket ut en splitter ny Samsung CLX 3305 multi-laserprinter, og fikk selvfølgelig en lørdagsmaskin (verre en mandagsmaskin, for da må vente til mandag for å få en ny fra Elkjøp).

 

Dette var et mistenkelig tilfelle, da jeg er svært nøye på at produkter som handles hos Lefdal. Elkjøp, Expert og diverse nettbutikker at esken ikke har vært åpnet. Med andre ord, en B vare til redusert pris.

 

Jeg la inn driverne, softwaren og fjernet det som var av transportsikringer. Etter endt installasjon, så fikk jeg spørsmål om å kjøre en testutskrift, og takket ja til den, Den kom aldri, Statuslampen på maskinen lyste rødt som et alkometer, og følgende feilmelding dukket opp i displayet: "DEVE HOME SENSOR ERROR" Søkte litt på Google, men å rette den feilen, ser ut til å innebære et inngrep i maskinen, og det dropper jeg av naturlige årsaker.

 

Jeg senket lyset i rommet (fototrommelen tåler ikke sterkt lys), og tok ut alle tonerkassettene, for å se om det kunne sitte flere transportsikringer som jeg eventuelt hadde oversett. Så tok jeg kikk på oppsamlingsboksen for overflødig toner, og da fikk meg en skikkelig aha opplevelse. Se bildene nedenfor.

 

Maskinen var fabrikkpakket (dette ser jeg med et halvt øye), nettkabel og programvare lå i en forseglet pose, og det var ingenting som tydet på at denne hadde vært ute på tur før. Se på alt det brune støvet som sitter fast i chassiset, samt bildet av boksen innvendig. Dette er ikke et resultat av testkjøring på fabrikken i Kina. Her har Samsung tatt en "spansk en".

 

Jeg har skrevet en lengre avhandling til Samsung i Norge, men det går også en oversatt kopi til hovedkontoret. Elkjøp, velger jeg å tro er en uskyldig part midt oppi det hele. Dette er en prinsippsak for meg.

 

Teorien min er at dette er en reklamasjon som Samsung har fått inn enten i Norge eller et eller annet sted i verden. De har skiftet problemkomponent, "Kledd" den opp med nye deksler, tonerkassetter og pakket den som ny. Det var nå bare en teori som slo meg.

 

Å få et svar fra Samsung, er vel det samme som å tro at man får svar fra Julenissen om ønskelista si, men de får tiden vise. Jeg skal holde dere orientert.

 

Kikk på bildene å døm selv. Maskinen pakket jeg opp i dag, og den har enda ikke kjørt en utskrift. Det er jo litt merkelig.

Hvis noen har synspunkter på dette, hører jeg gjerne fra dere.

Hilsen Paal

post-32633-0-17366600-1374424628_thumb.jpg

post-32633-0-72357300-1374424675_thumb.jpg

post-32633-0-87066100-1374424754_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket i dag med hovedkontoret til Elkjøp, og fikke en hyggelig imøtekommende person i tale. Han ble sært overrasket, og sa at de skulle forfølge saken mot Samsung. Jeg forstod det dithen at dette var totalt uakseptabelt å motta en vare fra en gigantbedrift som Samsung som viser seg å ha vært brukt tidligere.

 

Nå går ikke verden under av den grunn, men som tidligere sagt, er dette er en prinsippsak. Mailen jeg sendte Samsung med bilder er ikke besvart pr. dags dato. Det blir den vel heller ikke, for de har her et forklaringproblem. Etter å handlet alt fra S2, S3, S4, et par flatskjermer og mye annet, så kan man jo begynne å lure på om disse produktene også har vært inne til en aldri så liten reparasjon. Neida, det var en spøk med en liten dose fakta.

 

Ha en fin dag folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...