Gå til innhold

Kultspelet Deadly Premonition kan kome til Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det mest unike og interessante spillet jeg noensinne har prøvd. Det er nok ikke alles kopp te, men hvis du liker Twin Peaks og andre ting som er i den gaten så er dette en helt fantastisk opplevelse. Gleder meg forøvrig til Swery65 sitt neste spill D4. Må innrømme at jeg likte Deadly Premonition så godt at D4 nesten alene er grunn til å kjøpe Xbone.

Lenke til kommentar

Kjøpte det brukt for knapper og glansbilder til Xbox, kan gjerne betale en gang til. Så utrolig lei av Greenlight-prosessen når det gjelder spill som dette - det har allerede bevist både at det er ferdig utviklet i enhver annen forstand enn selve portingen, og at det har appell. Hvorfor skal det så gjennom en popularitetskonkurranse som er som tatt ut av en amerikansk high school-film for å "få lov" til å selges?

 

Har mer sansen for GoG sin approach (også her, skulle du sett), hvor de selger spill som er ferdige og interessante uten mer dilldall. Er ganske ofte man kan kjøpe spill på GoG som enda sitter fast i Greenlight-myren på Steam.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Greenlight er spesielt irriterende i tilfeller som dette, for det er åpenbart at det kun er en formalitet. Dermed er det eneste resultatet (utover at Steam-lanseringen kanskje blir en anelse utsatt) at spillet tar Greenlight-plassen til et genuint indie-spill. Slikt er bare unødvendig av Valve. Arrogansen deres gjør at jeg skammer meg litt over å bruke Steam.

Lenke til kommentar

Men nå er da vel ikke Valve som bestemmer om et spill skal opp til Greenlight, det er bedriften selv. De betaler hundre dollar for en mulighet istedet for å gå gjennom Valve sin normale prossess, det er iallefall slik jeg har forstått hvordan Greenlight. Tror hvis de hadde gått gjennom de normale kanalene så ville de kunne kommet på Steam uten mye problemer. Det virker mer som et PR-stunt enn noe annet.

Endret av Sirius Cobra
Lenke til kommentar

Hvis det var tilfelle, hvorfor skulle utviklerne av f.eks. Inquisitor velge å gå gjennom Greenlight på Steam men samtidig gjøre spillet tilgjengelig for salg alle andre steder? Risikoen på Greenlight er snarere å drukne i formalitetskandidater som Deadly Premonition enn at det blir en hype-generator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...