Gå til innhold

Sniktitt: OS X Mavericks (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer etiketter i kommandolinjen?

 

Husker det var snakk om dette for lenge siden i Ubuntu, men det ble aldri noe av. Nøyaktig hvorfor er jeg usikker på, men jeg misstenker at folk som skulle implementere det allerede hadde meget godt innarbeidede rutiner hva gjelder å bruke mappestrukturer og at det dermed ble med tanken. Dog, det ideelle er jo å la systemet tagge ting selv, men da må det benyttes klartekst på tekstfiler blant annet.

Lenke til kommentar
Det er tross alt ikke mange årene siden nettlesere ikke hadde faner

Jo, det er veldig mange år siden.

 

Det er litt morsomt at KHTML fra 1998 ble laget for filbehandler og nettleseren Konqueror som fikk tabs i 2002. Apples Safari er basert på WebKit som er en fork av KHTML. Så selv om Safari bruker Konquerors webmotor tok det elleve år før de adopterte tilsvarende tabs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ok, tok en test i finder nå. På hvilken måte fungerer ikke dette allerede på denne måten, eller er det noe jeg har misforstått ?

 

63329f265754660.jpg

 

Er hele nyheten at de bruker "prikker" istedenfor ? "Endre hele måten du bruker en PC" blir vel isåfall en liten overdrivelse..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Ok, tok en test i finder nå. På hvilken måte fungerer ikke dette allerede på denne måten, eller er det noe jeg har misforstått ?63329f265754660.jpgEr hele nyheten at de bruker "prikker" istedenfor ? "Endre hele måten du bruker en PC" blir vel isåfall en liten overdrivelse..

 

Tror det er at du kan gi egne navn og tagge en fil med flere farger

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Tror det er at du kan gi egne navn og tagge en fil med flere farger

 

Ok, så litt forskjell, men strengt tatt ikke *så* revolusjonerende..

Lenke til kommentar
Tror det er at du kan gi egne navn og tagge en fil med flere farger
Ok, så litt forskjell, men strengt tatt ikke *så* revolusjonerende..

Poenget er vel at det nå er bedre flettet inn i alle program og gjort enklere å legge til og bruke. Funksjonen har som du sier eksistert allerede, men jeg tipper mange kommer til å begynne å bruke den for første gang i Mavericks.

 

Lenke til kommentar

Kan umulig se for meg at etikker blir noe folk bruker, som nevnt den har allerede eksistert ihvertfall siden 10.5. Faner i Finder kommer om lag 5 år for sent, det var den store drømmen da vi brukte 10.4 husker jeg. Den kom aldri, nå tror jeg ikke noen bryr seg om faner i Finder.

 

Nybegynnere er totalt håpløse når det gjelder navigering på pc, mac eller windows. Hverken faner eller etikker vil bidra med noe som helst annet enn enda mer å gå rundt å huske på. For en nybegynner, selvsagt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...