Gå til innhold

Netflix får flere store og kjente TV-serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foreløpig er det kun de med amerikansk Netflix-konto som får nyte godt av de nye seriene, men med litt innsats kan du bli amerikaner du også

 

Hva er det som gjør ting som dette bedre enn å vise folk hvordan de laster ned fra torrentsider? I begge tilfeller skaffer man seg tilgang til opphavsrettiget materiale på ulovlig vis, men den ene måten er bannlyst fra å diskuteres på diskusjon.no og omtales aldri i artikler på hw.no. Kan man forvente at "Slik laster du ned nyeste Dexter fra The Pirate Bay" snart kommer på hw.no?

 

Redigert: Ser at linken i artikkelen om å bli amerikaner peker mot noe helt annet. Muligens gjort feil? Spørsmålet mitt gjelder fortsatt: hvorfor er det ene bedre enn det andre?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Hvordan kan hw.no anbefale en plugin som google selv anser som utrygg? SAMT som ber om tilgang til å se alt browseren din foretar seg?

 

Eller er dette endret på i nyere versjoner? Var på grunn av det at jeg gikk over til unblock-us.

Lenke til kommentar

vis man ikke har lyst til å bruke firefox for å ha amerikansk netflix så er det jo også en mulighet å bruke hola.org i og med at den er til både firefox, og chrome. vis du ikke bruker noen av dem så kan du jo også laste det rett ned på pc'n sånn at du da kan bruke det på feks internett explorer.

kan vel også nevne at det låser opp litt andre sider som feks youtube, syfy, usa, og andre serier.

Lenke til kommentar

For du laster jo ikke ned innholdet via torrentsider? Du betaler netflix og streamer fra dem. Lovlig gjennom din konto. Kan ikke se noen plass at bruk av mediahint/vpn/proxy er ulovlig?

 

Grunnen til at det er forskjellig innhold på norsk og amerikansk netflix er at netflix må forholde seg til distribusjonsavtalene sine, ergo man har ikke lov å sende det som bare er på amerikansk netflix til norske kunder. Akkurat som man ikke har lov til å ta innhold fra tpb og sende dette til norske kunder. Og da var spørsmålet mitt: hvorfor er det greit å jukse seg til amerikansk netflix og ikke greit å laste ned fra tpb? Om det er greit å jukse seg til amerikansk netflix: Er det greit å laste ned fra tpb om man allerede har norsk netflix?

Lenke til kommentar

NetFlix er NetFlix, det er det samme selskapet om man får det med Norsk eller Engelsk undertekster. Så for meg er det på måten det drives nå totalt ulogisk med så forskjellig innhold. Jeg har full forståelse på at det må være litt forskjell på innholdet fra land til land. TV serien X i land A er nødvendigvis ikke like populært i land B, og TV serien Y som er populært i land B er ikke nødvendigvis populært i land A. Det der rettighets tullet er uansett i mitt syn dårlig forretning. Det som er dårlig for brukeren er dårlig for forretningen, ganske enkelt. Som med de fleste andre varer burde slik rettigheter på film og serier være ikke eksisterende. Tenk om alt skulle være som i underholdningsbransjen? Rema1000 har rettighetene til Tine produkter, Kiwi har rettighetene til Toro produkter, Spaceworld har rettighetene til alle Sony produktene, XXL sport har rettighetnene til alle Nike produktene... o.s.v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...