Gå til innhold

Nytt Apple TV-hull lar deg installere Plex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at det er en ganske stygg bommert å si "Annet enn å surfe igjennom det tynne iTunes-biblioteket og vise ting fra mobilen din via Airplay, er det ikke stort annet den kan gjøre." Det er en app for Youtube og Netflix som gjør at en kan bruke Apple tv til å se på videoer, filmer, serier ++ i tillegkan en leie filmer fra iTunes på den og høre på musikk som er delt over nettverket. Apple hadde ikke solgt flere titalls millioner av denne hvis den hadde vært ubrukelig.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det er en ganske stygg bommert å si "Annet enn å surfe igjennom det tynne iTunes-biblioteket og vise ting fra mobilen din via Airplay, er det ikke stort annet den kan gjøre." Det er en app for Youtube og Netflix som gjør at en kan bruke Apple tv til å se på videoer, filmer, serier ++ i tillegkan en leie filmer fra iTunes på den og høre på musikk som er delt over nettverket. Apple hadde ikke solgt flere titalls millioner av denne hvis den hadde vært ubrukelig.

 

Det var kanskje en litt hoven påstand, jeg skal innrømme det. Kan omformulere litt, så det ikke virker så krast :)

Lenke til kommentar

PlexConnect fungerer, MEN kvaliteten på HD filmer blir nedskalert til å bli kornete VHS kloner istedet. Og hvordan ble Plex en favoritt blant redaksjonen? XBMC er ett mye bedre alternativ. Mye bedre å dra en HDMI kabel gjennom stua, bort til PC'en og nyte Full-HD filmer i all sin fryd, samt bruke iOS med XBMC remote appen. Apple TV har sine begrensinger, men man skal ikke tukle med det som allerede er perfekt;) Nemlig streame fra iPhone/ipad/itunes og netflix:))

Lenke til kommentar

Det du sier stemmer ikke overens med min erfaring. Jeg ser riktignok alt mitt innhold i 720P, men det er ingen kvalitetstap når jeg bruker PlexConnect.

 

Og hvorfor er xbmc så mye bedre? Har brukt begge deler, og liker begge. Min erfaring er at Plex er enklere å sette opp, mer strømlinjeformet og i en helt annen liga når det gjelder tilgjengelighet. (Jeg streamer via Plex alt jeg har av medieinnhold til alle PC-er, mac-er, nettbrett og telefoner som finnes, gjennom hvilket som helst trådløst nett eller via mobilnett)

 

I tillegg har man fantastiske funksjoner som PlexSync, som fungerer på samme måte som offline playlist for Spotify. Med denne funksjonen kan du overføre filene dine til alle maskinene dine trådløst på et blunk, og Plex konverterer filene dine til et passende format og kodek automatisk.

 

XBMC gir på den annen side mer tilpasningsmuligheter. Ellers er det vel små forskjeller på de to? Plex er jo bygd på XMBC. Det som er problemet med XBMC for min del er at man enten må ha en dedikert stue-PC, som er dyrt, eller dra en kabel. XBMC-appen som er utviklet for apple TV er elendig.

 

Å dra en HDMI-kabel gjennom stua er for de fleste uaktuelt. Jeg har den stasjonære PC-en i et annet rom, så det blir enda mindre elegant.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg skal være enig i at det er knotete med kabler, men for å få best mulig kvalitet på mitt innhold så inngår jeg ingen kompromiss. Har en meget bra nettlinje og trådløs router så tviler på at det kan være tilfelle med Plex/ATV. Det som faktiskt fungerer best i henhold til kvalitet/trådløst er en app som heter "Video Stream" der video strømmes til en iOS enhet for så å skru på airplay til ATV.

 

Ang Xbmc så er nok det mere for en dedikert pc, den er kanskje den lekreste og intuitive media løsningen jeg har kommet over, men det er selvsagt smak og behag:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...