Gå til innhold

Google vil hjelpe deg med mobilbildene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

drive21-520x99.png

 

[Citation granted]

Dette er vel helt standard skrift som er å finne i de aller fleste tjenester som tilbyr funksjonalitet som å vise bilder lastet opp. Først og fremst for å holde advokatene unna.

Skulle noen av de store finne på å misbruke brukerne sine ved f.eks å bruke bildene deres i reklame eller selge de videre ville det sørge for en masseflukt av brukere og høyst sannsynlig massive tap. Case in point: Instagram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du ikke facebook regner jeg med?

 

Jeg bruker FB i en egen browser med Ghostery/FB tracker blockers + falsk navn for å holde kontakten med noen venner som ikke gidder å bruke en legit IM tjeneste. Jeg laster ikke opp bilder eller annet innhold til FB nei.

 

inb4 /tinfoilhat.

 

Dette er vel helt standard skrift som er å finne i de aller fleste tjenester som tilbyr funksjonalitet som å vise bilder lastet opp. Først og fremst for å holde advokatene unna.

Skulle noen av de store finne på å misbruke brukerne sine ved f.eks å bruke bildene deres i reklame eller selge de videre ville det sørge for en masseflukt av brukere og høyst sannsynlig massive tap. Case in point: Instagram.

 

Poenget her er at Google, FB eller andre nettsteder man laster opp innhold har full eierskap på dine bilder og innhold som lagres i massive databaser som blant annet brukes til face recognition software, ads med mer.

Lenke til kommentar

Dette er vel helt standard skrift som er å finne i de aller fleste tjenester som tilbyr funksjonalitet som å vise bilder lastet opp. Først og fremst for å holde advokatene unna.

Skulle noen av de store finne på å misbruke brukerne sine ved f.eks å bruke bildene deres i reklame eller selge de videre ville det sørge for en masseflukt av brukere og høyst sannsynlig massive tap. Case in point: Instagram.

 

Standard ja, og kva dei meiner med den teksten er då så som så...

Og greit nok, det står ikkje at google eig dei, men at du gjev dei rettigheiter til å bruke, reprodusere osv. filene dine (So to speak, the same), og dette er jo nødvendige rettigheiter for at deira tjeneste skal kunne laste opp filene til f.eks google drive...

 

Så eg lar væra til den grad mogleg, å ikkje bruke slike tjenester...

 

Hugs! Google tracks you! (Ikkje berre Google dette gjeld... men den linken som kilde var den einaste eg kom på i farten.)

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...