Gå til innhold

Dotter i ørene av Bose QC15


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte Bose QuietComfort 15 i Januar. Det er et godt headsett, og jeg liker støykanselleringen.

 

Et problem jeg har med disse, er at jeg får dotter i ørene av å bruke de. Det oppleves som et trykk i ørene lenge etter jeg har brukt de.

 

Samboeren min lånte de for å høre på EN låt, og sa hun følte seg svimmel etter å ha brukt de.

 

Er det flere som har merket dette? Og hva kan grunnen være?

 

Kjenner jeg blir litt skeptisk til bruken av de. Jeg ønsket støykansellering nettopp for å spare ørene mine. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg kjøpte Bose QuietComfort 15 i Januar. Det er et godt headsett, og jeg liker støykanselleringen.

 

Et problem jeg har med disse, er at jeg får dotter i ørene av å bruke de. Det oppleves som et trykk i ørene lenge etter jeg har brukt de.

 

Samboeren min lånte de for å høre på EN låt, og sa hun følte seg svimmel etter å ha brukt de.

 

Er det flere som har merket dette? Og hva kan grunnen være?

 

Kjenner jeg blir litt skeptisk til bruken av de. Jeg ønsket støykansellering nettopp for å spare ørene mine. ;)

 

Dette er vel en bieffekt av den relativt godt fungerende støydempingen. Jeg har sett det nevnt i diverse tester av hodetelefonene. Etter min mening en deal breaker i negativ favør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg merket faktisk dette når jeg fikk mine. Men det var bare snakk om bittelitt den første kvelden, etter det har jeg ikke merket noe til det. Kanskje man vender seg til det? ;)

 

Må legge til at jeg ikke har prøvd dem i fly enda, siden jeg fikk dem ikke før etter at jeg hadde reist.

 

Har prøvd det i bil da, fungerte kjempeflott. Var nesten slik at jeg vurderte å bruke QC15 i bilen på fulltid. Rett og slett fantastisk behagelig når alt ble stille (untatt litt motorlyd som jeg ikke har noe imot). Men susing tar de lett (dette er de jo laget for).

Lenke til kommentar

Jeg også opplevde dette i starten med mine, ganske irriterende.

 

Mistenker grunnen kan være at hjernen legger merke til den manglende støyen, værtfall at det kan ha gjort samboeren din svimmel. Proppene muligens komme av at man får mer lyd, men i motfase, og at dette er uvant? Ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde et par Sennheiser til omtrent samme prisen, før jeg gikk for Bose QC15. Med Sennheiser'ne opplevde jeg noe lignende. Det føltes som et overtrykk inne i ørene, og det var faktisk ubehagelig.

 

Prøvde så Bose QC15. Jeg merket bare bittelitt til det i begynnelsen, men ble borte etter et par dager. Støydempingen var også av en helt annen klasse enn hos Sennheiser'ne (som jeg ikke husker modellnavnet på nå).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...