Gå til innhold

[Løst] Søker nytt lag til spennende utviklings konsept:


Anbefalte innlegg

Heisann alle på diskusjon.no

Jeg har en ide om utvikling av: Norsk dating side som skal knuse enhver "dating" side som er oppe å går nå. Med sterke ambisjoner om å gjøre dette til et spennende prosjekt og endag en drøm for folk som er interessert i å treffe andre single.

 

Og søker dermed personer med kvalifikasjoner som gjør dette mulig. Jeg tror dere vet godt selv om dere har kvalifikasjoner til dette eller ikke :)

 

Håper så mange som mulig med kvalifikasjoner melder seg til dette spennende prosjektet! Utgifter blir dekket av meg og betaling kan diskuteres!

 

Send meg en melding her på diskusjon så ser vi hvor vi havner henne! :)

Endret av MrBondybond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen kvalifikasjoner, men vil gjerne gi deg et råd.

betaling kan diskuteres

Jeg antar du mener når den "super duper" ideen slår an, så blir det betaling, right?

I så fall tror jeg du vil slite med å få noen med på prosjektet ditt, ingen liker "the idea guy". Jeg anbefaler deg å betale han/hun/dem for jobben på forhånd, du får nok ingen til å jobbe gratis.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg har ingen kvalifikasjoner, men vil gjerne gi deg et råd.

 

Jeg antar du mener når den "super duper" ideen slår an, så blir det betaling, right?

I så fall tror jeg du vil slite med å få noen med på prosjektet ditt, ingen liker "the idea guy". Jeg anbefaler deg å betale han/hun/dem for jobben på forhånd, du får nok ingen til å jobbe gratis.

 

Der tar du nok feil. Det står jeg søker et lag, som er interessert i å drive dette SAMMEN. Om jeg søker en person til å skreddersy meg noe sånt kan jeg bare hive rundt på penger som jeg har. Men hva er gøy med det? Og hva er bedre med å jobbe med flere som kanskje brenner for samme ideen? ;)

Lenke til kommentar

Der tar du nok feil. Det står jeg søker et lag, som er interessert i å drive dette SAMMEN. Om jeg søker en person til å skreddersy meg noe sånt kan jeg bare hive rundt på penger som jeg har. Men hva er gøy med det? Og hva er bedre med å jobbe med flere som kanskje brenner for samme ideen? ;)

Fordi ingen jobber gratis. Som sagt, du har en ide og forventer at programmerere osv. skal jobbe gratis. Jeg tviler ikke på at du er sikker på at dette kommer til å slå an og pengene kommer regnende ned. Men hvis håpet er å bli den neste Zuckerberg, så er mitt råd og lære deg å kode. Du får nok ingen til å jobbe gratis.

Tro meg, du er ikke den første som har kommet stormende inn på dette forumet med en super ide, men som mangler kompetansen til å gjennomføre den.

Hvis du ikke er villig til å betale noen på forhånd, tror jeg du kan glemme det.

 

Sorry for at jeg er en "party pooper", men prøver bare å skyte inn litt realisme :hm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi ingen jobber gratis. Som sagt, du har en ide og forventer at programmerere osv. skal jobbe gratis. Jeg tviler ikke på at du er sikker på at dette kommer til å slå an og pengene kommer regnende ned. Men hvis håpet er å bli den neste Zuckerberg, så er mitt råd og lære deg å kode. Du får nok ingen til å jobbe gratis.

Tro meg, du er ikke den første som har kommet stormende inn på dette forumet med en super ide, men som mangler kompetansen til å gjennomføre den.

Hvis du ikke er villig til å betale noen på forhånd, tror jeg du kan glemme det.

 

Sorry for at jeg er en "party pooper", men prøver bare å skyte inn litt realisme :hm:

 

Realismen din er ganske liten isåfall. Kan fint klare dette alene, men jeg har ikke så mye "FRITID" som visse andre som kanskje jobber med programmering har. Men skjønner ikke hvorfor du henger over tråden? La andre som er interessert bruke min tid. Har liten interesse å sitte å diskutere med deg om det slår igjenom eller ikke.

 

Skal ikke se bort i fra de "4000 innleggene " dine går ut på nettopp det du sitter å driver med nå.

Lenke til kommentar

Jeg har en ide om utvikling av: Norsk dating side som skal knuse enhver "dating" side som er oppe å går nå. Med sterke ambisjoner om å gjøre dette til et spennende prosjekt og endag en drøm for folk som er interessert i å treffe andre single. [..]

Du vil knuse alle andre datingsider? Da har du litt av en jobb fremfor deg!

 

Skal du slå sider som Sukker, Møteplassen og Match (+ et dusin andre alternativer) må du virkelig gå inn for en billig og god løsning hvor man ser funksjonalitet man ikke har sett til nå. Og da blir det automatisk prat om flere år med arbeid, og jeg tviler meget sterkt på at du kan finne seriøse og villige investorer.

 

Better luck next time!

Lenke til kommentar

Vel etter min oppfatning så er det vel og greitt om man kan lage en webside som er ehh i mangel av et bedre ord "catchy" men om det er en betal side man skal ha så trenger man kunder. Dvs ettermin oppfatning trenger man særs dype lommer for å kjøpe seg reklame på radio , tv og andre medier for reklame er som kjent IKKE gratis.

Lenke til kommentar

Heller naysayers enn yaysayers spør du meg.

 

Selv om man til og med har en god idé (noe som ikke er tilfelle i denne tråden (min mening)) betyr ikke det at man er garantert suksess: Det er alltid så jævlig mye arbeid, og detaljene må virkelig stemme for at ting skal fungere.

 

Så om en idéfyr (idea guy) har en dårlig idé bør han få høre det.

Endret av Mr. Krangle
Lenke til kommentar

Det er nok en god ide du har på hjernen, jeg kunne gjerne bidratt med å lage en nettside med deg eller en gruppe, men jeg har ikke så mye tid til slik, grunnet jobb og skole. Jeg har heller ikke så mye erfaring nok til det heller...

Slik som mr.Krangle sa at det tar mange år å få dette til med planlegging +++, penger er også en ulempe. Du kan tape masse penger hvis dette ikke blir en suksess.

Alt skal være på plass før du publiserer en nettside. Hvis det er en uventet feil som dukker opp, og du ikke får fikset det fort kan det være du må legge ned siden for å rette feilen. Og der kan du miste flere brukere og de stoler ikke på produktet du egentlig skal gi!

Husk en nettside blir aldri ferdig, det er mange nye ting som du ser kan være nyttig etterhvert.

Facebook, du ser hvor mye di har utviklet seg, tenk hvor mange år di har hatt framfor seg. Hvis di hadde lagt ned siden deres i en uke for noen år siden, kunne det vært at mi ikke hadde snakket så mye om dette i dag!

En nettside burde være tilgjengelig 24/7

Lenke til kommentar

Så det er greit at andre som jobber med programmering skal bruke sin fritid på ditt prosjekt?

 

Vel, uansett, lykke til! :)

Trur du andre her med kompetanse vil hjelpe deg å bli "rik" gratis, bare for at du har en ide som du ikke klarer å gjennomføre?

Trur du spør på feil forum...

Lenke til kommentar

Trur du andre her med kompetanse vil hjelpe deg å bli "rik" gratis, bare for at du har en ide som du ikke klarer å gjennomføre?

Trur du spør på feil forum...

 

Ideen klarer jeg å gjennomføre og er godt på vei. Men å fullføre dette alene vil ta en veldig lang tid når man begynner fra scratch. Er ikke noe "premade scripts/templates" jeg bygger heler. Og vær snill å ikke spam ned tråder med å leke smart og komme med "realisme" det har jeg forklart jeg ikke er interessert i å høre i.

 

Folk sier det er umulig å vinne i lotto, fortsatt vinner noen heldige. Så alt er mulig i denne verdenen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og søker dermed personer med kvalifikasjoner som gjør dette mulig. Jeg tror dere vet godt selv om dere har kvalifikasjoner til dette eller ikke :)

 

Jeg vet ikke hva slags folk du er ute etter, men folk som VIRKELIG har kvalifikasjoner, tror jeg nok du skal slite med å få med på et slikt prosjekt. Og da mener jeg folk med erfaring fra REELLE prosjekter, som er vant til å jobbe i team. Altså folk som jobber med dette til daglig.

 

Å samle et kobbel med gutteromsprogrammerere som kan litt PHP er nok ikke veldig vanskelig, men å få en slik samling mennesker til å trekke i samme retning, for å gjennomføre det prosjektet du beskriver, ja det er veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Trur du andre her med kompetanse vil hjelpe deg å bli "rik" gratis,

Jeg fikk inntrykk av at dette var et prosjekt som skulle gjennomføres "sammen", hvilket innenfor enhver fornuftig tolkning innebærer delt eierskap og fair splitting av eventuelle inntekter (og utgifter) osv. Eller er det noe jeg har gått glipp av? TS kan sikkert oppklare.

Lenke til kommentar

Jeg fikk inntrykk av at dette var et prosjekt som skulle gjennomføres "sammen", hvilket innenfor enhver fornuftig tolkning innebærer delt eierskap og fair splitting av eventuelle inntekter (og utgifter) osv. Eller er det noe jeg har gått glipp av? TS kan sikkert oppklare.

 

Korrekt det Quantum, og utgifter dekkes av meg. Det vil si alle mulige kjøp av scripts/templates eller lignende som trengs. OM DET SKULLE SKJE.

 

Men de andre forstår ingenting av tråden de vil bare ha litt mer "forum posts" og leke litt geeks. Selvom dem ikke skjønner noe, så velger jeg å kun svare på meldingene i innboksen min fra nå av, ettersom jeg blir så lei av små skrullinger som spammer ned tråder. Og ikke rettet mot deg "QUANTUM" ;)

Lenke til kommentar

[..] Men de andre forstår ingenting av tråden de vil bare ha litt mer "forum posts" og leke litt geeks. Selvom dem ikke skjønner noe, så velger jeg å kun svare på meldingene i innboksen min fra nå av, ettersom jeg blir så lei av små skrullinger som spammer ned tråder. Og ikke rettet mot deg "QUANTUM" ;)

Jeg og andre her prøver bare å gjøre deg en tjeneste. Og i motsetning til deg har ihvertfall jeg (og muligens noen av de andre) god peiling på hva vi snakker om (jeg er ferdig utdannet dataingeniør til våren og kommende gründer).

 

I tillegg: Med den grad av umodenhet du utviser er jeg bare enda mer sikker i min sak på at det er en dårlig idé som du ikke har nubbsjans på å klare å få implementert godt. Det må jo være en viss grad av sikkerhet i webapplikasjonen for at folk skal kunne få tillit til løsningen som en helhet. Det betyr at ting må være gjennomført skikkelig ellers skinner det fort igjennom...

 

I fremtiden vil du se at jeg har rett siden du ikke gjør det nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...