Gå til innhold

For første gang får The Gathering trådløst nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med kabler og switcher. Selve aksesspunktene får mest sannsynlig konfig fra en sentral router. Aksesspunktene vil alle annonsere på samme SID

 

Så, om man har 6 APer, og 6 switcher, hver switch koblet sammel, i en lang strek. Så en kort kabel fra hver switch til en AP. Dette satt opp med egen channel, og samme SSID/pwd.

 

Skal det funke? Har prøvd med bare mange APer, men uten switcher, uten hell. Funka en gang, men er bare random om det funker ser det ut som.

 

@hqonline: WLC var dyre, de er ikke aktuelle i mitt "prosjekt". Men er nok godt mulig at de bruker det på TG ja.

Lenke til kommentar
Med kabler og switcher. Selve aksesspunktene får mest sannsynlig konfig fra en sentral router. Aksesspunktene vil alle annonsere på samme SID
Så, om man har 6 APer, og 6 switcher, hver switch koblet sammel, i en lang strek. Så en kort kabel fra hver switch til en AP. Dette satt opp med egen channel, og samme SSID/pwd.Skal det funke? Har prøvd med bare mange APer, men uten switcher, uten hell. Funka en gang, men er bare random om det funker ser det ut som.@hqonline: WLC var dyre, de er ikke aktuelle i mitt "prosjekt". Men er nok godt mulig at de bruker det på TG ja.

 

Det er ikke clas ohlsons ^^

 

se på det som GSM \ 3g

Lenke til kommentar

Strålende nyheter da jeg har ultrabook uten ethernet.-port og vurderte å kjøpe meg en usb-dings men da ville jeg gått tom for usb-porter og måtte kjøpe meg en usb-pluss-dings og plutselig sitter jeg med mange dingser.

 

Xboxen blir tatt for å game og ultrabooken for å jobbe (minst mulig håper jeg) med skole så håper dette vil funke da det blir en god del trådløse enheter.

 

Lenke til kommentar

Strålende nyheter da jeg har ultrabook uten ethernet.-port og vurderte å kjøpe meg en usb-dings men da ville jeg gått tom for usb-porter og måtte kjøpe meg en usb-pluss-dings og plutselig sitter jeg med mange dingser.Xboxen blir tatt for å game og ultrabooken for å jobbe (minst mulig håper jeg) med skole så håper dette vil funke da det blir en god del trådløse enheter.

 

Det blir nok hvertfall 5200 wireless enheter. Det er 32.5 pr aksesspunk. pluss all interferensen som det kommer til og bli der. Det er nok for få aksesspunkt. Ta med deg ethernet. ^^

Lenke til kommentar

Høres ekstremt vanskelig ut å få dette til å fungere. Det kommer nok til å være godt over 5200 enheter, dvs over 33 enheter pr AP ved optimal fordeling. Heldivis så er det ikke så farlig hvis det fungerer dårlig, da folk har internett på PCene og GSM på mobilene (tviler på at en GSM basestasjon takler 5200 mobiler, men kanskje de har en løsning). Uansett er det et godt initiativ, og jeg håper de lærer mye, og blir veldig imponert hvis det holder seg oppe hele tiden

Lenke til kommentar

Det blir nok hvertfall 5200 wireless enheter. Det er 32.5 pr aksesspunk. pluss all interferensen som det kommer til og bli der. Det er nok for få aksesspunkt. Ta med deg ethernet. ^^

Er det jeg tenkte meg. -_- Jeg tar med TP-cable til xboxen min, men er ikke så "kravstor" til ultrabooken, så er det så ork (som beskrevet) å kjøpe flere dingser, i verste fall håper jeg det blir noen stands på TG i år. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...