Gå til innhold

Test: Asrock FM2A85X-ITX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filserver og mediapc har to vidt forskjellige bruk og egenskaper. På en filserver (til hjemmebruk) ville jeg vurdert ting som ECC-minne, remote management, Intel NIC og selvsagt lavt strømforbruk, på en mediapc ville jeg tenkt på formfaktor, GPU og støynivå. At dette kortet skulle være "godt egnet" til begge deler tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

I Juni kommer AMD med flere nye APU'er, som skal erstatte denne testens APU(Trinity). Da kommer "Richland". Toppmodellen A10 5750 kjører på 2.5GHz men med turbo funksjon går den opp til 3.5GHz. TDP er på 35w og skal kunne justeres med 15-20%. Det er også DDR3 1866MHz støtte. Denne APU'en kommer også med HD 8000 grafikk, så det blir veldig spennende å se hva den klarer. APU'en skal kunne gi 20% bedre ytelse enn den dere har testet nå. I slutten av 2013 kommer arvtageren Kaveri.

Lenke til kommentar

hvor mye minne kan den ha?og hvor mange GHz?

 

Du kan bruke 2x16MB RAM Brikker. Altså 32MB RAM totalt. Husk også da at 32MB RAM krever en annen versjon av Windows hvis du bruker Home edition.

CPU stock er 3.8GHz/4.2GHz med turbo på A10 5800K, men den kan fint overklokkes til 5GHz hvis du får en bra stepping.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan bruke 2x16MB RAM Brikker. Altså 32MB RAM totalt. Husk også da at 32MB RAM krever en annen versjon av Windows hvis du bruker Home edition.

CPU stock er 3.8GHz/4.2GHz med turbo på A10 5800K, men den kan fint overklokkes til 5GHz hvis du får en bra stepping.

MB? Ikke GB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...