Gå til innhold

Spilldagbok: Quest for Glory, del 1 (Amiga, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Good times - det var/er et fantastisk spill, og var for meg en av de store spillopplevelsene noensinne.

 

Anbefaler å spille Amiga-versjonen - med bedre lyd. :)

 

VGA-versjonen har noen nye vitser, men endrer for mye på spillmekanikken - for eksempel at du dør når du får for lav stamina, som gjør at stamina blir mye, mye viktigere enn health.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Bakeren og slakteren sitter og spiller kort ? så mye for fisketuren

De spiller "Go Fish" :)

 

For å utdype litt for de som aldri har spilt dette spillet før. Når man lager en karakter så har man en viss mengde ferdighets poeng (50) man kan distribuere i de forskjellige ferdighetene. De forskjellige klassene begynner med ulikt antall poeng i hver ferdighet, og noen står i 0 (hvis de fremdeles er i 0 når karakteren er lagd, så er de utilgjengelig for resten av spillet). Ved å betale en god del ekstra (15) kan man øke en ferdighet fra 0 til 5 (tror jeg det var), slik at f.eks. en tyv eller kriger kan få tilgang til magi. Noe som betyr at man kun kan få opptil 3 ekstra ferdigheter. Tyven er den eneste som begynner med kun 3 ferdigheter i 0.

Dermed er tyven alle tre klassene i ett, og du har muligheten til benyttet deg av alt i hele spillet. Det er elementer som kun er tilgjengelig for de med rett ferdighet eller klasse.

 

Husker ikke hvor mange ganger jeg har fullført dette spillet, men det er ikke få, og tror jeg trenger mer enn to hender. Sist gang det ble fullført var i fjor eller forfjor sommer :) Fremdeles ett bra spill :D

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Hvilket fantastisk spill, som virkelig vekker sentimentale minner! Da QfG-serien tidligere i år ble sluppet på GOG.com spilte jeg gjennom alle 5 spill.

 

Skjønner nå jeg skulle funnet en Amiga-emulator, fordi lyden var elendig på de første spillene.

 

Takk for en flott spilldagbok, gleder meg til å lese videre!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...