Gå til innhold

Bhatti i grenseområdene Afghanistan/Pakistan


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Radikale islamister er høyt oppe på politiets agenda her hjemme for tida. I forrige uke hadde polititopper i Oslo og PST et forberedende møte hvor de la strategien for hvordan de skal slå ned på disse miljøene.

 

Har aldri hørt om jihadister som ikke er tilknyttet et nettverk. Nettverk kan være "Muslim Brotherhood", ISI (Al Qaida), CIA (mange muligheter), Saudi-Arabisk etterretning (Al Qaida), PKK., Pakistan Tabliban (CIA og Indisk etterretning)

 

De trenger et nettverk for å betale husleia.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Har aldri hørt om jihadister som ikke er tilknyttet et nettverk. Nettverk kan være "Muslim Brotherhood", ISI (Al Qaida), CIA (mange muligheter), Saudi-Arabisk etterretning (Al Qaida), PKK., Pakistan Tabliban (CIA og Indisk etterretning)

 

De trenger et nettverk for å betale husleia.

 

Det er klart han ikke trenger et nettverk. Så sent som igår kom det frem at rømlinger får støtte fra NAV. etter disse bildene kan man jo selvsagt håpe på at det gjøres noe med.

Lenke til kommentar

Vi får håpe svinepelsen møter en rask og human avslutning på livet der nede så slipper vi spredningen av giften hans her hjemme.

 

Ja, det verste av alt er jo at de prøver å rekruttere nordmenn under 18 år til å bli soldater! Men hvem vet, kanskje de blir omtalt som martyrer? Men som sagt så kanskje en drone eller SF tar dem ut, Obama er jo kjent for å være aktiv med droner nede i Pakistan og Yemen.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Martyr for noen få forkvaklede og fortapte mennesker. Jeg tror de fleste muslimer er glad for at han forlot landet og dermed ikke kan påvirke andre unge lettpåvirkelige sinn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, det verste av alt er jo at de prøver å rekruttere nordmenn under 18 år til å bli soldater!

 

Helt enig i det, og det er rett og slett forkastelig at ikke myndighetene gjør noe med dette, hvis han hadde vært i Storbritannia ville han sikkert blitt utlevert til USA (vi får håpe han blir tatt til fange av de allierte, og utleveres til USA)..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Martyr for noen få forkvaklede og fortapte mennesker. Jeg tror de fleste muslimer er glad for at han forlot landet og dermed ikke kan påvirke andre unge lettpåvirkelige sinn.

 

Det er jeg enig i, men nå tenker jeg på personer som lett kan bli påvirket og er desillusjonerte. Da kan de se på dem som "helter"og lignende. Hvis en person ser på dem som helter så er det en for mye.

 

Helt enig i det, og det er rett og slett forkastelig at ikke myndighetene gjør noe med dette, hvis han hadde vært i Storbritannia ville han sikkert blitt utlevert til USA (vi får håpe han blir tatt til fange av de allierte, og utleveres til USA)..

 

Vel PST får faktisk ikke nok penger og ressurser til å ta seg av det og islamister og andre potensielle terrorister ble jo ikke sett på som noe reelt og en trussel for ikke så lenge siden. Men ja, får håpe at han de tatt, men som du mener -etter det jeg forstod- så burde de ikke da utleveres til Norge..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vel PST får faktisk ikke nok penger og ressurser til å ta seg av det og islamister og andre potensielle terrorister ble jo ikke sett på som noe reelt og en trussel for ikke så lenge siden. Men ja, får håpe at han de tatt, men som du mener -etter det jeg forstod- så burde de ikke da utleveres til Norge..

 

Jeg mene ikke at han skal utleveres til Norge, men til USA. Poenget mitt var at dersom han var i Storbritannia i dag, ville han ha blitt utlevert til USA, slik Abu Hamza al-Masri ble.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg lurer på hva Bhatti vil gjøre hvis han tilfeldigvis får en norsk soldat i siktet

 

:)

 

Vel, Norge har da trukket seg ut av Afghanistan, så jeg vet ikke. Men han er jo en terrorist, og vi vet jo for et faktum at han har skadet folk før, så det kommer ikke som en overraskelse for meg om han skyter en av sine egne (han er jo født i Norge, så det vil si at han har statsborger skap, og er Norsk.)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, Norge har da trukket seg ut av Afghanistan, så jeg vet ikke. Men han er jo en terrorist, og vi vet jo for et faktum at han har skadet folk før, så det kommer ikke som en overraskelse for meg om han skyter en av sine egne (han er jo født i Norge, så det vil si at han har statsborger skap, og er Norsk.)

 

Men er det "ulovlig" - kan han straffes for dette etter eventuell hjemkomst. Vi trekker vel ikke ut soldatene våre før utgangen av neste år, eller husker jeg feil?

 

I 2013 fortsetter spesialstyrkenes mentorering i Kabul (TF-51). Norge planlegger å stille ett politimentorteam (PAT) som del av en nordisk/latvisk enhet for støtte til transisjonen i ANSF (Afghan National Security Forces). Ett C-130J Hercules transportfly deployeres andre halvår 2012 og står i seks måneder, med mulighet for tre måneders forlengelse. Stabspersonell, instruktører og nasjonal ledelse og logistikk fortsetter i hovedsak som i 2012, men tilpasset behovet.

Hvilken form og omfang bidragene eventuelt vil få etter 2014 vil bli vurdert.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg regner med at hvis Bhatti kommer nær nok Norske soldater med en AK-47 til å treffe og velger å skyte vil det ikke gå mange sekunder før han selv ligger i sin egen blodpøl. Det ville vært ekstremt dumt av ham, tviler i det hele tatt han kommer til å oppsøke slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men er det "ulovlig" - kan han straffes for dette etter eventuell hjemkomst. Vi trekker vel ikke ut soldatene våre før utgangen av neste år, eller husker jeg feil?

 

Hmm.. Du kan jo ha rett, eller er det bare spesialsoldatene som er der nå? Eller?

 

Jeg regner med at hvis Bhatti kommer nær nok Norske soldater med en AK-47 til å treffe og velger å skyte vil det ikke gå mange sekunder før han selv ligger i sin egen blodpøl. Det ville vært ekstremt dumt av ham, tviler i det hele tatt han kommer til å oppsøke slike situasjoner.

 

Vi vet jo ikke hvilken opplæring han har fått?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg regner med at hvis Bhatti kommer nær nok Norske soldater med en AK-47 til å treffe og velger å skyte vil det ikke gå mange sekunder før han selv ligger i sin egen blodpøl. Det ville vært ekstremt dumt av ham, tviler i det hele tatt han kommer til å oppsøke slike situasjoner.

 

This^

 

En tusseladd med ett AK gæver mot (godt) trente Norske styrker? ..Hadde jeg nesten ønsket velkomment.

 

Vi vet jo ikke hvilken opplæring han har fått?

 

Helt korrekt, men vi kan vel være sikre på at han ikke har stått med skulder til skulder med ISAF styrkene under deres trening, eller har den erfaring som de sitter med fra de lokale krigshandlingene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg regner med at hvis Bhatti kommer nær nok Norske soldater med en AK-47 til å treffe og velger å skyte vil det ikke gå mange sekunder før han selv ligger i sin egen blodpøl. Det ville vært ekstremt dumt av ham, tviler i det hele tatt han kommer til å oppsøke slike situasjoner.

 

Men hvis det nå er slik at en av poengene han har ved å dra dit, er for å drepe en av våre soldater - kan vi da straffe ham? Tenke seg til hvilke kredibilitet han kan skaffe seg innad i ekstremismiljøer ved å gjøre en slik udåd.

Lenke til kommentar

Men hvis det nå er slik at en av poengene han har ved å dra dit, er for å drepe en av våre soldater - kan vi da straffe ham? Tenke seg til hvilke kredibilitet han kan skaffe seg innad i ekstremismiljøer ved å gjøre en slik udåd.

 

Jeg har absolutt ikke noe fasitsvar, men ser nok ikke for meg at myndighetene hadde sett bort hvis de skulle funnet ut at han hadde drept en med samme statsborgerskap. Om det blir kategorisert som det samme som å drepe en på Norsk jord eller ei vet jeg ikke, men skulle tro at siden begge er underlagt samme lovgivning så vil det være det samme straffenivået. Just my .2 :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Vi vet jo ikke hvilken opplæring han har fått?

 

Det er sant, men jeg regner det som usannsynlig at han på den korte tiden har tilegnet seg ferdigheter som gjør ham til en nevneverdig trussel på en slagmark. I verste fall har han fått enkel opplæring til å lage improviserte bomber/miner og det kan jo være farlig nok, det.

 

Treningsleirene til Al-Qaida før invasjonen i Afghanistan trente opp disse jihadistene til å bli temmelig kompetente soldater. De fleste av disse dro (og døde) til Kaukasus under konflikten der mot Russerne. I dag er Al-Qaida en skygge av hva de en gang var, nå er det mest rabbelet fra Taliban som herjer der nede og de er ikke i nærheten like kompetente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...