Gå til innhold

FrP vrir kappen etter vinden i skattespørsmål.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Diskusjon på Nrk2 i dag om at

 

FrP kutter minimalt i formuesskatten

 

FrP kutter langt mindre i formuesskatten enn partiet tidligere har gjort. Partiet har rett og slett ikke råd til å prioritere ett av sine aller viktigste valgløfter. Norges mestbetalende skatteyter, Olav Thon, er litt skuffa.

 

og snur kappen etter vinden. Det er vel en bekreftelse av det jeg skrev for lenge siden. Se også:

 

Kan FrP styre Norge?

 

Deltagere:

 

Inge Berge Styremedlem bedre skatt:

 

http://bedreskatt.no/

 

Med følgende Bidragsytere og artikkelforfattere:

 

http://bedreskatt.no/skribenter

 

Finanspolitisk Torgeir Micaelsen fra Arbeiderpartiet.

 

Ketil Solvik-Olsen første nestleder i Finanskomiteen fra FrP.

 

Her er det FrP ville før denne værhanepolitikken:

 

FrP vil

  • Innføre et flatere skattesystem og lavere skattenivå med høyt bunnfradrag.
  • Fjerne formuesskatten, arveavgiften og dokumentavgiften.
  • Fjerne muligheten til å kreve inn eiendomsskatt.
  • Redusere bilrelaterte avgifter.
  • Redusere toll og avgifter på mat og drikke.
  • Øke skattemessige avskrivningssatser.
     
    http://www.frp.no/no...vgiftspolitikk/

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Så med andre ord er det også galt når Frp prøver å oppføre seg annsvarlig? Hvordan i all verden er dette å snu kappen etter vinden?

 

Prøver å opptre ansvarlig er vel de riktige ordene.

 

 

Haters will always hate

 

Hva mener du med det? Slutt med de projeksjonene dine. Å påpeke vinklepolitikk og populisme har ingen ting med å hate å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Prøver å opptre ansvarlig er vel de riktige ordene.

 

 

 

 

Hva mener du med det? Slutt med de projeksjonene dine. Å påpeke vinklepolitikk og populisme har ingen ting med å hate å gjøre.

 

Om de kommer med urealistiske forslag der alle får penger vil du kalle dem populister, idioter osv. Om de foreslår ett mer moderat budsjett kommer du stort sett med de samme karakteristikkene. Det er åpenbart at du hater dem såppas at uansett hva de måtte foreta seg vil du reagere like forutsigbart. Du trenger egentlig ikke poste mer her, for vi kjenner allerede nå innholdet i trådene dine om FrP de neste årene, uavhengig av hva partiet måtte foreta seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det måtte komme. Man kan ikke kutte så mye i skatter uten å kutte i velferd, og hadde FrP annonsert nedbygging av velferdsstaten for å fjerne formueskatten ville partiet deiset i bakken. FrP setter seg selvfølgelig laglig til for hugg når de både lover skattekutt samtidig som de lover tiltak som krever økte offentlige utgifter, for før eller siden må man sette seg ned med busjettet og velge det ene eller det andre.

 

Selv kommer jeg ikke til å stemme rødgrønt ved neste valg. Det er hovedsakelig pga. deres illiberale linje i den sosiale politikken, der man i altfor stor grad går inn for å detaljstyre menneskers liv gjennom forbud og reguleringer. Der må vi ha en kursendring.

 

Jeg er imidlertid i all hovedsak fornøyd med den samfunnsøkonomiske linjen, som har fungert overraskende godt selv med europeisk krise. Jeg mener det er helt unødvendig og ganske så utidig å gjøre store grep der; modellen fungerer, det er er krisetid, og det siste man trenger er eksperimenter. Jeg er enig med høyresiden i mye, men akkurat kritikken mot den økonomiske politikken består av stråmann etter stråmann; for mye skatt i forhold til andre land, økonomien blir kjørt i senk, det er vanskelig å være arbeidsgiveri Norge og det er vært en eksplosjon i antall byråkrater og uføre. Ingen av disse er sanne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@spartapus: det er rødgrønn-propaganda av verste sort at det er regjeringens dyktighet som gjør at det går bra i Norge i forhold til resten av Europa, det er kun pga. oljen. Vi er den eneste netto-eksporterende nasjonen av olje & gass(bortsett fra Russland) i vår verdensdel. Oljen koster og gjør store innhogg i både statsbudsjett og privatøkonomien til folk flest(mindre kjøpekraft) på kontinentet.

 

@topic: ikke oppsiktsvekkende at sosialistene kritiserer FrP både for å love for mye og fordi de ikke lover så mye. Man får vel stemmer av sånt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det måtte komme. Man kan ikke kutte så mye i skatter uten å kutte i velferd, og hadde FrP annonsert nedbygging av velferdsstaten for å fjerne formueskatten ville partiet deiset i bakken. FrP setter seg selvfølgelig laglig til for hugg når de både lover skattekutt samtidig som de lover tiltak som krever økte offentlige utgifter, for før eller siden må man sette seg ned med busjettet og velge det ene eller det andre.

 

Selv kommer jeg ikke til å stemme rødgrønt ved neste valg. Det er hovedsakelig pga. deres illiberale linje i den sosiale politikken, der man i altfor stor grad går inn for å detaljstyre menneskers liv gjennom forbud og reguleringer. Der må vi ha en kursendring.

 

Jeg er imidlertid i all hovedsak fornøyd med den samfunnsøkonomiske linjen, som har fungert overraskende godt selv med europeisk krise. Jeg mener det er helt unødvendig og ganske så utidig å gjøre store grep der; modellen fungerer, det er er krisetid, og det siste man trenger er eksperimenter. Jeg er enig med høyresiden i mye, men akkurat kritikken mot den økonomiske politikken består av stråmann etter stråmann; for mye skatt i forhold til andre land, økonomien blir kjørt i senk, det er vanskelig å være arbeidsgiveri Norge og det er vært en eksplosjon i antall byråkrater og uføre. Ingen av disse er sanne.

 

Enig med deg i at økonomien fungerer godt og at det ikke er noen grunn til å krisemaksimere. Samtidig mener jeg det, utifrs tallene til SSB, er åpenbart at dagens høye utgifter ikke er bærekraftige når oljen tar slutt, og jeg synes vi bør ta grep før heller enn senere. Om noen av de norske partiene er villig til å ta slike grep spørs, og jeg har mine tvil. Politikerne lever av å selge slangeolje, og jeg tror ærlig talt ikke den ene er bedre enn den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
@spartapus: det er rødgrønn-propaganda av verste sort at det er regjeringens dyktighet som gjør at det går bra i Norge i forhold til resten av Europa, det er kun pga. oljen. Vi er den eneste netto-eksporterende nasjonen av olje & gass(bortsett fra Russland) i vår verdensdel. Oljen koster og gjør store innhogg i både statsbudsjett og privatøkonomien til folk flest(mindre kjøpekraft) på kontinentet.

 

Du må forklare meg hvordan vi får mindre kjøpekraft av å være oljeeksportør.

 

Enig med deg i at økonomien fungerer godt og at det ikke er noen grunn til å krisemaksimere. Samtidig mener jeg det, utifrs tallene til SSB, er åpenbart at dagens høye utgifter ikke er bærekraftige når oljen tar slutt, og jeg synes vi bør ta grep før heller enn senere.

 

Jeg ville vært enig i det i et scenario hvor oljen så ut til å være på vei ut av økonomien i nærmeste fremtid, men i dag gjøres det fortsatt nye funn og vi har prognoser på at nåværende beholdning kan vare oppimot et århundre, og da synes jeg det blir i overkant forsiktig å skulle kutte velferdsgoder i dag. Det ville bli helt feil å holde tilbake milliarder av kroner samtidig som det finnes syke og fattige mennesker med et skrikende behov for disse, bare for å ta høyde for et teoretisk scenario som ligger 50-100 år frem i tid - en periode vi uansett ikke kan forutse hvordan vil være.

Lenke til kommentar

Du må forklare meg hvordan vi får mindre kjøpekraft av å være oljeeksportør.

 

Beklager hvis det var upresist skrevet, med "på kontinentet" mente jeg resten av Europa, ikke Norge. I Norge gjør oljen store bidrag til statsbudsjettet, både direkte og indirekte.

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om de kommer med urealistiske forslag der alle får penger vil du kalle dem populister, idioter osv. Om de foreslår ett mer moderat budsjett kommer du stort sett med de samme karakteristikkene. Det er åpenbart at du hater dem såppas at uansett hva de måtte foreta seg vil du reagere like forutsigbart. Du trenger egentlig ikke poste mer her, for vi kjenner allerede nå innholdet i trådene dine om FrP de neste årene, uavhengig av hva partiet måtte foreta seg.

 

Ganske så avslørende når masken til en man trodde var moderat omsider faller. Det hadde vel vært veldig bra for deg og andre liberalister å ha dette forumet samt internett for dere selv. Les mer om BedreSkatt her:

 

Mandat for lederskap. Liberalistisk opplegg til katastrofe.

Lenke til kommentar

Ganske så avslørende når masken til en man trodde var moderat omsider faller. Det hadde vel vært veldig bra for deg og andre liberalister å ha dette forumet samt internett for dere selv. Les mer om BedreSkatt her:

 

Mandat for lederskap. Liberalistisk opplegg til katastrofe.

 

Hva er det du snakker om? Blir jeg en liberalist fordi du er forutsigbar?

 

Den må du nesten forklare litt bedre. Det virker ca. like lite logisk som en del andre påstander her, ref. aftenposten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er det du snakker om? Blir jeg en liberalist fordi du er forutsigbar?

 

Nei fordi du blir mer og mer lik andre markedsliberalister som vil ha meg bort herfra. Du er nok enb mørkeblå høyre mann som prøver så godt du kan å gjøre Høyres potensielle regjeringspartner FrP spiselig. Du er for øvrige den eneste så direkte har skrevet at jeg ikke trenger poste mer her inne.

  1. Skriver du det på vegne av alle forum medlemmer?
  2. Skriver du det på vegne av markedsliberalistene?
  3. Skriver du det på grunn av de som sympatiserer med det borgerlige alternativet?
  4. Skriver du det på grunn av de som sympatiserer med de rødgrønne?
  5. Skriver du det på grunn av de som ikke har tatt et politisk standpunkt?
  6. Eller skriver du dette på grunn av det du selv mener?

Det virker ca. like lite logisk som en del andre påstander her, ref. aftenposten

 

Du blir vel med ditt utsagn om at jeg kan slutte å poste her inne minst like lite logisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er viktig å være fleksibel nok ift. liberalisme og sosialisme til å kunne plukke det som er mest nyttig fra begge og få en modell som er best mulig tilpasset ens egen situasjon. Det er aldri noe sted vært en god ide å kun følge en bestemt ideologi konsekvent på alle samfunnsområder.

 

Ganske enig. Jeg har selv hevdet å arbeiderpartiet bør stå knallhard på sine kjerneverdier som:

  1. Hele folket i arbeid. Dvs vern om Grunnlovens paragraf 110.
  2. By og land hand i hand. Dvs. vern om bærekraftige distrikter.
  3. Solidaritet og liket fremfor skattelette.

På andre områder bør de tilpasse seg en moderne samfunnsutvikling.

Lenke til kommentar

 

 

Nei fordi du blir mer og mer lik andre markedsliberalister som vil ha meg bort herfra. Du er nok enb mørkeblå høyre mann som prøver så godt du kan å gjøre Høyres potensielle regjeringspartner FrP spiselig. Du er for øvrige den eneste så direkte har skrevet at jeg ikke trenger poste mer her inne.

  1. Skriver du det på vegne av alle forum medlemmer?
  2. Skriver du det på vegne av markedsliberalistene?
  3. Skriver du det på grunn av de som sympatiserer med det borgerlige alternativet?
  4. Skriver du det på grunn av de som sympatiserer med de rødgrønne?
  5. Skriver du det på grunn av de som ikke har tatt et politisk standpunkt?
  6. Eller skriver du dette på grunn av det du selv mener?

 

 

Du blir vel med ditt utsagn om at jeg kan slutte å poste her inne minst like lite logisk.

 

Du forstod åpenbart ikke dette. Jeg sier ikke at du ikke skal poste her fordi jeg er uenig med deg. Jeg er ingen stor fan av FrP selv og har ingen planer om å stemme på dem. Å prøve å gjøre en koalisjon mellom høyre og FrP mer spiselig har jeg ingen interesse av. Jeg skiver at du ikke trenger å poste fordi du er så forutsigbar at man vet hva du kommer til å poste i lang tid fremover, uavhengig av hva FrP måtte finne på. Dette fordi du poster det samme oppgulpet igjen og igjen med kun mindre endringer, uavhengig av saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg skiver at du ikke trenger å poste fordi du er så forutsigbar at man vet hva du kommer til å poste i lang tid fremover, uavhengig av hva FrP måtte finne på. Dette fordi du poster det samme oppgulpet igjen og igjen med kun mindre endringer, uavhengig av saken.

 

Hvem skriver du på vegne av din ekstremist som ikke vil la andre komme til ordet? Jeg kan vise deg vel formulerte utsagn fra personer fra beste Oslo vetkant, Røen, som drikker "Coken Colen" og sier De til seg selv. Hold deg borte fra mine tråder, så skal jeg holde meg borte fra ditt vås din veltalende ekstremist som opphever deg selv til forum moderator.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

 

Hvem skriver du på vegne av din ekstremist som ikke vil la andre komme til ordet? Jeg kan vise deg vel formulerte utsagn fra personer fra beste Oslo vetkant, Røen, som drikker "Coken Colen" og sier De til seg selv. Hold deg borte fra mine tråder, så skal jeg holde meg borte fra ditt vås din veltalende ekstremist som opphever deg selv til forum moderator.

 

Tatt en morgendrink nå eller?

 

Jeg skriver på vegne av meg selv, hvem ellers? Jeg har aldri nektet deg å poste, bare skrevet at det er unødvendig da innholdet er det samme uansett hva FrP måtte foreta seg.

 

Hva har jeg skrevet som gjør at du kaller meg ekstremist? Det et ikke den første drøye påstanden uten substans jeg har sett her, og sikkert ikke den siste.

 

Resten av innlegget blir for usaklig og fortjener strengt tatt ikke mer enn ett oppgitt sukk. Hvor kom Røa inn i bildet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva har jeg skrevet som gjør at du kaller meg ekstremist? Det et ikke den første drøye påstanden uten substans jeg har sett her, og sikkert ikke den siste.

 

Det er ganske ekstremt at du hopper inn i en tråd starte av meg og ber meg slutte om å poste her inne. Selv nynazister og liberalister her inne har ikke direkte bedt meg om det.

 

Ulv i fåreklær er mye farligere enn ekte ulver.

 

Din angenda blir mer og mer forutsigbar og åpenbar for meg.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...