Gå til innhold

Hvorfor tror du på gud?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Siden vi allerede har en "Hvorfor tror du ikke på gud" tråd, så tenkte jeg å lage en om hvorfor noen tror på det. *Jeg mener religion er for veiledning om hvordan å leve livet, og jeg mener også at religion spesielt Islam handler om fred, og jeg er helt imot radikal/ekstrem islam.

 

Jeg kan selv starte! Jeg ble født inn i en familie med muslimske røtter, og har alltid trodd på Allah. Jeg mener at Allah har hjulpet meg mye, og at Koranen å dens budskap har gjort meg til et bedre menneske.

 

Jeg er Shia muslim.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ha en usynlig mann å skylde på om noe går galt, inkludert naturkatastrofer.

For å "rettferdiggjøre" dødsstraff.

For å "rettferdiggjøre" kriger.

For å ha en ekstra plass å bruke penger på.

Kan remse opp mer, men tror dere har fått poenget. Kan nevne jeg har et relativt åpent sinn, så jeg utelukker ikke den mulighet at det finnes et vesen som er mer avansert enn oss mennesker. Så mann kan si at jeg tror det finnes en slags gud. Jeg kan dog nevne at jeg ikke er enig i mye av hans eller andre guders budskap, så jeg er ikke kristen eller har annen religiøs tro. Når mann snakker om kristen tro, så er det faktisk et fåtalls mennesker som faktisk er og kan kalle seg kristen. For vell rundt 90% av dem som sprader rundt på denne planeten og kaller seg kristen driver i beste fall med blasfemi. I de nyere tider er kristendommen blitt til et koldtbord hvor alle bare plukker det de liker og lar det de ikke liker ligge igjen. Er mann av kristen tro, så må mann tor på guds ord om mann er enig eller ikke. En ting er dog sikkert, en plass på veien har den allmaktige enten gitt opp eller så har han (med mangel på bedre ord) fucket det så pass mye opp at selv ikke han klarer å fikse det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

For å ha en usynlig mann å skylde på om noe går galt, inkludert naturkatastrofer.

For å "rettferdiggjøre" dødsstraff.

For å "rettferdiggjøre" kriger.

For å ha en ekstra plass å bruke penger på.

 

Interessant tenkning, da jeg ikke er enig i at det rettferdgjør krig eller dødsstraff, det er tydeligvis en god del ekstreme mennesker som tror det.

 

BTW: hva mener du med "for å ha et en ekstra plass å bruke penger på"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Interessant tenkning, da jeg ikke er enig i at det rettferdgjør krig eller dødsstraff, det er tydeligvis en god del ekstreme mennesker som tror det.

Nei, det er en god del helt vanlige muslimer som mener det. Du vet, den moderate typen.

 

Lam godt stemme, men jeg mener det er ekstremt. Jeg støtter dødsstraff bare dersom det handler om Voldtekt/terrorisme.

Lenke til kommentar

Interessant tenkning, da jeg ikke er enig i at det rettferdgjør krig eller dødsstraff, det er tydeligvis en god del ekstreme mennesker som tror det.

Nei, det er en god del helt vanlige muslimer som mener det. Du vet, den moderate typen.

 

Lam godt stemme, men jeg mener det er ekstremt. Jeg støtter dødsstraff bare dersom det handler om Voldtekt/terrorisme.

 

Så du er uenig med utsendelse av Fatwa? Intresangt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så du er uenig med utsendelse av Fatwa? Intresangt

 

Jeg er imot Sharia, så jeg er også imot islamsk rett osv, ja. Jeg mener stat og religion skal skilles betydelig. En islamsk stat er jeg imot, jeg mener Norge på mange måter er det perfekte "islamske" system, da det er rettferdig.

Lenke til kommentar

Lam godt stemme, men jeg mener det er ekstremt. Jeg støtter dødsstraff bare dersom det handler om Voldtekt/terrorisme.

Dødsstraff for voldtekt? For kvinnen da såklart, siden hun var så dum at hun befant seg akkurat der, med "feil" bekledning\intensjon\blikk, akkurat i det mannen hadde lyst på litt pels på knaggen? Eller mener du ikke dette i god islamsk ånd, der mannen ALLTID har rett?

 

Nei, dødsstraff tjener ingen noe på, texas og andre stater er gode eksempler på det, der de fleste enkelt mordere ender opp som serie mordere når de forsøker å slippe unna straffen de vet venter... Å drepe en eller flere har da ikke lenger noen betydning for straffen og de vet de og vet at den eneste måten de kan overleve på er å myrde seg ut og vekk... Hadde de visst at 21 år ventet dem, med en fair sjangse for rehabilitering og betinget straff skal du ikke se bort i fra at det hadde blitt med det ene mordet...

 

Personlig syntes jeg det er bra at ABB er i live jeg. Mye hardere straff å leve innesperret for livet enn å avgå med døden øyeblikkelig (og kanskje er det jeg som er den inhumane her...). Dør du så er det over. Religiøse tenker sikkert at det er et koselig varmt helvette som venter slike, men det er ikke det, så døden er en grei straff mot å bli frarøvet friheten for resten av livet.

 

Kristne og muslimer flest har lik tanke gang her, da mange kristne også tror på å innføre tommeskruer og tortur kamre vil "løse" kriminalitet, for liksom å skremme folk fra å bedrive kriminalitet, men det virker like bra som å vise røykere filmer der leger plukker ut tjærefylte lunger av døde pasienter som har røyket, ingen røyker stopper å røyke av den grunn, da "skrittet" de må ta rett og sett er for langt kognitivt for oss. Samme går for avhugging av hender på folk som stjeler. Hva tror du en med en avhugget hånd skylder samfunnet som tillot avkappingen av hånden? Jepp, han ville ikke skyldt samfunnet en dritt... En som har sittet inne og fått rehabilitering derimot, vil føle at han har fått en ny frisk av samfunnet, og forhåpentligvis, om det virker som det skal, vil han gå ut i samfunnet igjen etter endt straff og tjene samfunnet isteden for å stjele fra det.

 

Det er for all del ting som skulle vært bedre i fengsels vesnet her i landet også, men sammenligner man norge med foreksempel texas så ser man FORT at Norge kommer MEGET godt ut av det når det kommer til gjentagelser enn det Texas kan svare for. Vi har mye mindre drap her i landet, mye mindre kriminalitet jevnt over...

 

Merkelig nok er Norge den nasjonen, sammen med Danmark og Sverige, som har minst kriminalitet i forhold til de fleste andre land.... Til tross for at vi definitivt har minst politi til å passe på oss.

 

Og slapp av, en islamsk stat vil aldri kunne realiseres i norge, med mindre staten ble tatt over med makt. Men da er jeg redd muslimene vil få seg en overraskelse... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lam godt stemme, men jeg mener det er ekstremt. Jeg støtter dødsstraff bare dersom det handler om Voldtekt/terrorisme.

Dødsstraff for voldtekt? For kvinnen da såklart, siden hun var så dum at hun befant seg akkurat der, med "feil" bekledning\intensjon\blikk, akkurat i det mannen hadde lyst på litt pels på knaggen? Eller mener du ikke dette i god islamsk ånd, der mannen ALLTID har rett?

 

Nei, dødsstraff tjener ingen noe på, texas og andre stater er gode eksempler på det, der de fleste enkelt mordere ender opp som serie mordere når de forsøker å slippe unna straffen de vet venter... Å drepe en eller flere har da ikke lenger noen betydning for straffen og de vet de og vet at den eneste måten de kan overleve på er å myrde seg ut og vekk... Hadde de visst at 21 år ventet dem, med en fair sjangse for rehabilitering og betinget straff skal du ikke se bort i fra at det hadde blitt med det ene mordet...

 

Personlig syntes jeg det er bra at ABB er i live jeg. Mye hardere straff å leve innesperret for livet enn å avgå med døden øyeblikkelig (og kanskje er det jeg som er den inhumane her...). Dør du så er det over. Religiøse tenker sikkert at det er et koselig varmt helvette som venter slike, men det er ikke det, så døden er en grei straff mot å bli frarøvet friheten for resten av livet.

 

Kristne og muslimer flest har lik tanke gang her, da mange kristne også tror på å innføre tommeskruer og tortur kamre vil "løse" kriminalitet, for liksom å skremme folk fra å bedrive kriminalitet, men det virker like bra som å vise røykere filmer der leger plukker ut tjærefylte lunger av døde pasienter som har røyket, ingen røyker stopper å røyke av den grunn, da "skrittet" de må ta rett og sett er for langt kognitivt for oss. Samme går for avhugging av hender på folk som stjeler. Hva tror du en med en avhugget hånd skylder samfunnet som tillot avkappingen av hånden? Jepp, han ville ikke skyldt samfunnet en dritt... En som har sittet inne og fått rehabilitering derimot, vil føle at han har fått en ny frisk av samfunnet, og forhåpentligvis, om det virker som det skal, vil han gå ut i samfunnet igjen etter endt straff og tjene samfunnet isteden for å stjele fra det.

 

Det er for all del ting som skulle vært bedre i fengsels vesnet her i landet også, men sammenligner man norge med foreksempel texas så ser man FORT at Norge kommer MEGET godt ut av det når det kommer til gjentagelser enn det Texas kan svare for. Vi har mye mindre drap her i landet, mye mindre kriminalitet jevnt over...

 

Merkelig nok er Norge den nasjonen, sammen med Danmark og Sverige, som har minst kriminalitet i forhold til de fleste andre land.... Til tross for at vi definitivt har minst politi til å passe på oss.

 

Og slapp av, en islamsk stat vil aldri kunne realiseres i norge, med mindre staten ble tatt over med makt. Men da er jeg redd muslimene vil få seg en overraskelse... :)

 

Når har jeg sagt at jeg mener kvinner har skylden i voldtekt?

Lenke til kommentar

Ikke du, men i god islams ånd er det jo kvinnen som til syvende og sist får lide fordi hun har blitt voldtatt... Enkelte muslimske land fengsler jo voldtatte kvinner på grunnlaget at de har vært utro mens mannen, vel, han går fremdeles fritt rundt med både sin ære og sin frihet i behold...

 

For noe år siden var det jo en imam (tror jeg) som var ute og uttalte seg om at norske kvinner hadde for lite klær på seg og dermed selv var skyldige i at muslimske menn voldtok dem... Han ble da svart med, som jo sant var, at hvis det er alt av selvkontroll muslimske menn har, at alt som skal til er en litt lettkledd dame og vips så er voldtekten et faktum, så er det DE som har et problem og ikke de lettkledde damene.... Men det sier litt om muslimsk tankegang...

 

Så siden du er muslim er du også sikkert oppvokst med at kvinner ikke har samme verdi som menn og derfor kan ofres i en voldtaks sak... Tenkte jeg. Correct me if I'm wrong here...

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så siden du er muslim er du også sikkert oppvokst med at kvinner ikke har samme verdi som menn og derfor kan ofres i en voldtaks sak... Tenkte jeg. Correct me if I'm wrong here...

 

Jeg kan innrømme at jeg har opplevd det du sier med kvinne verd osv, men når det kommer til voldtekt er det ikke snakk om dette du snakker om. Min familie ville ikke henrettet sitt eget barn pga at hun hadde blitt voldtatt, da vil man ta den skyldige: voldtektsmannen!

 

Jeg kan godt si at jeg vet at kvinner har mindre "verdi" i fleste muslimske land og kultur, men det er alt med kultur og ikke selve religionen.

 

MEN jeg er oppvokst i et vestlig land hvor jeg har lært de fantastiske verdiene vi har her, og jeg har også lært mye om forskjellige religioner og livssyn som gjør at jeg ikke ser på kvinner noe mindre enn menn. Jeg ser faktisk på kvinner som mye sterkere enn menn i visse ting som f.eks i jobb.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

men det er alt med kultur og ikke selve religionen.

Veeel... Nå er islam vevd inn i kulturen i muslimske land i LANGT større grad enn kristendommen ble det her i europa, og takk for det!!! Så noe av skylden for den kulturen er jeg redd islam må ta... I europa hadde vi frem til omtrent hundre år siden et like foraktelig kvinnesyn som islam har i dag, men det kommer vel mer av at islam henger etter sånn ca 500 år i utvikling også, det er derfor islam er så frenetisk barbarisk i straffer og gjøremål...

 

Hvorfor tror du på denne guden egentlig? Du sier du er født i en familie som er islamsk, men klarer du ikke å tenke selv? Eller sagt på en annen måte, det er vel ikke så lett å bli fryst ut av familien om du skulle ramle ut av religionene din, det er ofte ikke bare troen som holder folk der...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor tror du på denne guden egentlig? Du sier du er født i en familie som er islamsk, men klarer du ikke å tenke selv? Eller sagt på en annen måte, det er vel ikke så lett å bli fryst ut av familien om du skulle ramle ut av religionene din, det er ofte ikke bare troen som holder folk der...

 

Jeg tror på gud pga jeg føler han har hjulpet meg, ikke bare pga jeg er født opp i en familie som er muslimsk.

 

 

TheMightyUnknown: Tror du at du hadde vært kristen om du hadde vokst opp i en kristen familie? Hadde du trodd like mye på kristne guden som du nå gjør på den muslimske?

Ja, men det er jo det samme som om dersom en ateist blir født og oppvokst i en ateist familie så blir man naturlig nok ateist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Min kommentar til demonstrasjonen som er utenfor USAs ambassade: de representerer ikke Muslimer, og de representerer ikke Islam. Wahibi (som de representerer) er terrorister og folk som støtter drap på folk som ikke er troende.

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo det samme som om dersom en ateist blir født og oppvokst i en ateist familie så blir man naturlig nok ateist.

Kommer mye an på foreldrene, oppdragelsen, og ungen selv. Men ja, med stor sannsynlighet blir ungen det foreldrene er enten de er troende eller ei.

 

Dog, kommer det av og til folk som ser på alle muligheter, og gjør seg en mening. Jeg er blant de. Foreldrene mine er "kristne". Moren min tror på ånder, engler og en form for gud. Jeg derimot, tror ikke på noe slikt, og jeg har undersøkt de fleste religioner og livssyn. Fant ut det som var det logiske og mest troverdige svaret.

 

Har du noen gang tenkt i de baner? Undersøkt andre religioner, eller kanskje oppsøkt informasjon (vitenskap og forskning) som sier hvordan verden fungerer, og som ofte motbeviser religionene? Det er ofte problemet med religiøse her til lands. Møtt mange religiøse som lever i sin egen boble og ikke tilegner seg kunnskap om liv, død og universet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har du noen gang tenkt i de baner? Undersøkt andre religioner, eller kanskje oppsøkt informasjon (vitenskap og forskning) som sier hvordan verden fungerer, og som ofte motbeviser religionene? Det er ofte problemet med religiøse her til lands. Møtt mange religiøse som lever i sin egen boble og ikke tilegner seg kunnskap om liv, død og universet. :)

 

Jeg har jo gått på Norsk skole, og jeg har lært meg mye om andre livssyn- og religioner, så ja, jeg vet mye om andre religioner og livssyn. Jeg har også hatt mine tvil om enkelte ting innenfor Islam, men jeg tror forsatt på Islam, og selvfølgelig Allah, og hans sendebud Muhammed (fred være med ham).

Lenke til kommentar

Jeg har jo gått på Norsk skole, og jeg har lært meg mye om andre livssyn- og religioner, så ja, jeg vet mye om andre religioner og livssyn. Jeg har også hatt mine tvil om enkelte ting innenfor Islam, men jeg tror forsatt på Islam, og selvfølgelig Allah, og hans sendebud Muhammed (fred være med ham).

Høres ut som du har et sunt forhold til din religion. Hadde vært mye enklere å diskutere religion med personer som var litt mer som du er her. Jeg føler at de som er fanatisk religiøse og prøver å vende enhver person ikke har skjønt poenget med religion. De er ofte litt merkelige, og tullete. Litt sånn som de som står og roper "Jesus er tilbake" på gata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...