Gå til innhold

Samletest: Her er de råeste smartmobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Selv om dette bare er en oppsummering av de forskjellige telefonene, kan det være greit å nevne at man får 25 GB gratis kapasitet hos Dropbox ved aktivering av Dropbox-appen på One X.

Lenke til kommentar

Ingen telefoner bør lenger gis full score uten elementær robusthet mht vann og støv. Det finnes eksempler på at det er mulig å lage rimelig robuste high-end telefoner. Dermed bør disse kriteriene tas med i evaluering av alle telefoner for bedre å kunne fremheve de aller beste.

Lenke til kommentar

Jeg ser artikkelen skryter av HTC One X sitt kamera.

I en større blindtest, så kom det på sisteplass med null stemmer.

http://www.gsmarena....eview-773p3.php

 

Jeg la merke til det samme, stusset over det også....

Om man virkelig vil ha en bra kameramobil kjøper man da ikke One X.. Da kjøper man heller Nokia 808 som er rimelig mye bedre på kamera/video/multimedia, bare zoom`n i seg selv tar jo rotta på One X !

Når One X i tillegg også mangler minnekortleser så max minne blir 32GB (vs 80GB totalt for 808) så burde valget være lett, jeg hadde iallfall aldri valgt One X...

Jeg snakker av erfaring da en videosnutt på 10min gir over 1GB filstørrelse :)

En annen ting; One X ligger også etter på videokvalitet da den kun tar opp i 24FPS, 808 skyter i 30FPS :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen telefoner bør lenger gis full score uten elementær robusthet mht vann og støv. Det finnes eksempler på at det er mulig å lage rimelig robuste high-end telefoner. Dermed bør disse kriteriene tas med i evaluering av alle telefoner for bedre å kunne fremheve de aller beste.

 

Hva mener du er "elemntær robusthet" da?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå har one x kommet meget godt ut i andre såkallte blindtester, og jeg ville ikke vektlagt gsm arena sin så mye.

Og det spørs om ikke amobil må oppdatere sitt eksemplar med samme androidversjon som gs3 har, og sjekke hvilken telefon som har topp ytelse en gang til. Min one x scorer nå over 6300 i quadrant, noe som er langt høyere enn gs3. Den er også blitt en hel del raskere i alt den foretar seg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syntes det er rart at dere har Xperia S på listen. Ettersom jeg har forstått er Acro S den samme telefonen bare at den er mye mer solid, støv og vanntett.Da burde vell den danket ut Xperia S ????
Jeg lurer på det samme... Hvor ble sony acro s av??

 

Hei,

Årsaken til at den ikke er med, er at dette er en oversikt som ble utarbeidet i samarbeid med VG for et par uker siden - før vi hadde testet Acro S. Artikkelen står også på trykk i VGs fredagsbilag i dag.

 

Acro S har fått høyere score enn Xperia S, og ville som dere sier ha danket ut Xperia S.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har one x kommet meget godt ut i andre såkallte blindtester, og jeg ville ikke vektlagt gsm arena sin så mye.

Du kommer ikke med et eneste eksempel. Jeg har sett flere tester hvor One X gjør det klart dårligere enn f.eks 4s og 808. Jeg er ikke biased siden jeg har en annen telefon enn disse (SGS3).

 

Den eneste testen der one x kommet dårlig ut, er gsm arena sin. Jeg er egentlig ikke så opotatt av hvilket kamera som er best, men synes det er irriterende at hver gang kameraet til one x blir foretrukket fremfor gs3, så komner man drassende med gsm arena sin høyst mistenksomme "test".

Det som virkelig er viktig er at kameraet på både one x og gs3 er gode kameraer med små nyanser i forskjell.

Men på ytelsesiden, så ligger nå one x et hestehode foran gs3, ikke det at det har noen betydning i din daglige bruk av telefonen, men uansett er den foran.

Var vel postet en sammenligning her på amobil, eller var det din side, der one x og 808 var med. Folk ble vel litt forbløffet når de så hvor liten forskjell det var mellom disse to mobilene, og at one x faktisk var bedre i enkelte situasjoner.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Har selv testet både 808 og One X. Begge telefonene tar gode bilder. Hvis du har lyst på et kamera så kjøp deg et kamera. One X er da i det minste en god mobiltelefon i motsetning til en nesten ubrukelig 808 i mine øyne. Nokia henger igjen med samme OS som i N8. (mareritt).

Det eneste man må være obs på når man kjøper One X er at "lakken" på et visst antall av de sorte modellene skjolder av. Dette er et kjent problem som HTC vet om.

 

Jeg tror Akro S lett tar 3. eller 4. plassen i denne testen hvis den blir tatt med :) Kult at Sony ble kvitt sin verre halvdel og begynte å lage gode mobiler igjen.

Lenke til kommentar

Har selv testet både 808 og One X. Begge telefonene tar gode bilder. Hvis du har lyst på et kamera så kjøp deg et kamera. One X er da i det minste en god mobiltelefon i motsetning til en nesten ubrukelig 808 i mine øyne. Nokia henger igjen med samme OS som i N8. (mareritt).

Det eneste man må være obs på når man kjøper One X er at "lakken" på et visst antall av de sorte modellene skjolder av. Dette er et kjent problem som HTC vet om.

 

Jeg tror Akro S lett tar 3. eller 4. plassen i denne testen hvis den blir tatt med :) Kult at Sony ble kvitt sin verre halvdel og begynte å lage gode mobiler igjen.

 

Høres ut som du har hatt en "mandagsmobil" av 808 isåfall... Jeg har brukt 808 mye selv og er kjempefornøyd :)

Husk att One X ikke har zoom (kun digital), så om man skal zoome inn på noe blir det bare "grøt", jeg har prøvd det selv og det anbefales ikke!!

Som nevnt har One X også bare 24FPS på video-opptak, noe som er for dårlig i 2012..

En annen ting er att den mangler blitz og har også dårlig lydkvalitet ved video :(

For meg er jeg iallfall ikke i tvil om hva jeg ville valgt...

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...