Gå til innhold

? Snart kan Android få brukerkontoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo se for meg at kontoer hadde vært veldig praktisk om det enkelt kan veksles mellom disse. Da kan jeg f.eks slippe å bekymre meg for hva ungene finner på med mobil/nettbrett om de skal spille noe eller bruke et tegneprogram. Samtidig er det jo greit med en "gjestekonto" på spesielt nettbrett. Og ikke minst flere brukere i samme husholdning.

 

Er også enig i at synking av appdata er det jeg savner mest. Ikke et stort problem i dag heller, men det er litt tungvint å ta backup/restore ved bytte av mobil eller flashing. Støtten for dette er vel også variabel.

Lenke til kommentar

Per i dag har faktsik appsene hver sin bruker noe tilsvarende det hver brukr på en linuxmaskin har. De har eierskap og rettigheter kun til egne data og offentlig innhold som SD-kortet, hvis de har den tllatelsen. Sånn fungerte det ihvertfall før, litt suikker påhva som har skjedd med JB, som visstnok skal være veldig bra mp sikkerhet.

 

Spørsmålet blir hva som skjer med ikke-kompatible apps. en symlink vil jo bare fungere ersom den slettes og opprette hver gang en ny bruker logger seg inn, det virker som en uelegant løsning egentlig, men det kan kanskje fungere greit i praksis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er på Sony Xperia Tablet S, som er kommet på norsk marked nå. Dette er det foreløpige eneste(tror jeg) nettbrettet som støtter brukerprofiler, og Sony har gjort en god jobb med denne funksjonen.

 

Sync er jeg enig burde vært på Android - iCloud på iOS er helt fantastisk oppsatt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...