Gå til innhold

iphone 4s eller samsung galaxy s3? hjelp!


Anbefalte innlegg

hei :)

 

Nå skal jeg ha ny mobiltelefon og jeg har dratt og kikket på nye telefoner og jeg har valgdt at iphone 4s og samsung galaxy er de det står mellom! men jeg er ekstremt usikker på hvem jeg skal velge, jeg har jo sett rundt at s3 er den beste telefonen per dags dato. men jeg skal tegne abenoment på 24 måneder altså 2 år og da er jeg redd jeg blir litt lei samsungen... iphone har jeg jo egentlig aldri hørt om noen som går lei av, alle er liksom bare fornøyde :) jeg vet jo at samsungen er den jeg har mest lyst på og jeg kommer til og syntes er best den første tida.. men når jeg skal ha en mobil i over to år, så MÅ jeg da kjøpe en telefon nå som jeg ikke blir lei av etter 1 år :) og jeg har bare hatt androider og de har jeg pleid og blitt lei av, men det er jo ikke de beste mobilene jeg har hatt heller da :( ( xperia mini pro og htc gratia)

 

jeg har kikket mye rundt og jeg vet at dette er de to telefonene jeg har lyst på, og ikke nokia, htc, huawai etc.

 

ønsker da at dere legger ut litt erfaringer og hva dere tror jeg hadde trivdes best med :)

 

og jeg har ikke tenkt og vente på iphone 5 :p

 

takker veldig for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har maaaange venner som har gått lei av Iphonen sin, og funnet ut at Android er så mye bedre, selv om de har nektet for det når de hadde IOS ( Eple)

 

Jeg kjøpte meg S3 fordi du får mye mer for pengene enn hvis du kjøper en Iphone 4, Som nevnt tidligere: Rask, frihet og større skjerm.

Lenke til kommentar

iPhone 4S.

Grunn: Lynrask, frihet gjennom et utrolig utvalg på 650.000 apps i App Store og et enormt utvalg tredjeparts tilbehør, passe stor skjerm som er skarpere og har riktigere farger, bedre kamera, bedre batteritid, sikrere, mer stabilt og estetisk gjennomført OS, ser mer elegant ut i glass og rustfritt stål, riper ikke så lett, fungerer bedre som jobbtelefon mot MS Exchange, osv.

De fleste store bedrifter foretrekker iPhone og iOS framfor Android.

 

Har en iPhone her som er mer enn 4 år gammel, er uten en ripe i skjermen, og har fortsatt standbytid på over en uke (på det originale batteriet). Jeg ser den som en nyttegjenstand og et verktøy, ikke som et leketøy. Derfor har jeg aldri gått lei av den, og har fått fantastisk mye for pengene.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone 4S.

Grunn: Lynrask, frihet gjennom et utrolig utvalg på 650.000 apps i App Store og et enormt utvalg tredjeparts tilbehør, passe stor skjerm som er skarpere og har riktigere farger, bedre kamera, bedre batteritid, sikrere, mer stabilt og estetisk gjennomført OS, ser mer elegant ut i glass og rustfritt stål, riper ikke så lett, fungerer bedre som jobbtelefon mot MS Exchange, osv.

De fleste store bedrifter foretrekker iPhone og iOS framfor Android.

 

Har en iPhone her som er mer enn 4 år gammel, er uten en ripe i skjermen, og har fortsatt standbytid på over en uke (på det originale batteriet). Jeg ser den som en nyttegjenstand og et verktøy, ikke som et leketøy. Derfor har jeg aldri gått lei av den, og har fått fantastisk mye for pengene.

 

Du glemte bedre lyd ut... ...dersom trådstarter er interessert i musikk "on-the-go"...

Lenke til kommentar

iPhone 4S.

Grunn: Lynrask

 

OS'et er lynraskt ja, men det betyr ikke at alt annet er lynraskt.

 

frihet gjennom et utrolig utvalg på 650.000 apps i App Store

 

Android har mange nok programmer uansett her og man finner alt det man trenger i Play Store også. Så dette er ikke noe som akkurat er en fordel lengere over Android.

 

og et enormt utvalg tredjeparts tilbehør

 

Her er jeg enig og er vel muligens den eneste fordelen en iPhone har over Android telefoner.

 

passe stor skjerm som er skarpere og har riktigere farger

 

Riktige farger?

 

Svart er jo grått og innsynsvinkelen er ikke så bra som på Super AMOLED skjermene. En Samsung Galaxy Note med 1280x800 i oppløsning og 5.3 tommers skjerm har jo 285 DPI som er meget høyt. Og jeg kan si at man ikke vil se forskjell på 285 DPI og 326 DPI som iPhone 4S har.

 

bedre kamera

 

At du kan mene dette er jo bare et bevis på at ikke følger med i timen. For etter hva alle sier, så har Samsung Galaxy S III samme kameramodul som iPhone 4S har. Men Samsung Galaxy S III gjør en bedre jobb med å prosessere bildene etter at dem er tatt som gjør at bildene på en Samsung Galaxy S III ser hakket bedre ut enn det det gjør på iPhone 4S.

 

bedre batteritid

 

I følge andre brukere som bruker iPhone 4S så kjøper jeg ikke denne. Hvordan batteritiden er varierer ekstremt mye etter hvilket program man har installert og på hvilket bruksmønster man har osv. Jeg vet om noen som har mye kortere batteritid på en iPhone 4S over en Samsung Galaxy S II f.eks og motsatt. Det går begge veier.

 

sikrere

 

Njææh, vet no ikke helt på hvor mye vi skal stole på det du sier her. For dere er vel kanskje av samme sorten som mente at Mac OSX var helt sikkert også. Men dere ser no hva som skjer den veien.

 

mer stabilt og estetisk gjennomført OS

 

Du lyger her så det stinker dass milevis. For alle vet jo at du lyger med å se på dette: http://www.forbes.co...id-a-data-dive/

 

Ikke nok med det, men sjekk signaturen min for å se på hvorfor Android springer runding rundt iOS når det kommer til mest gjennomført OS.

 

ser mer elegant ut i glass og rustfritt stål

 

Hvem bryr seg om det når det viktigste er at telefonene skal være solid og tåle fall og knall en del ganger før det kan begynne å skade.

 

riper ikke så lett

 

Vet ikke helt på hva jeg skal tro her. Har sett mange iPhoner som ser ut som at noen har skrapt glasset på skjermen etter asfalten. Og når Apple heller ikke kan skrive på sin webside at den bruker Gorilla Glass, så har jeg ingen tro på at iPhone 4 / 4S bruker det heller.

 

fungerer bedre som jobbtelefon mot MS Exchange, osv.

De fleste store bedrifter foretrekker iPhone og iOS framfor Android.

 

Dette er jeg kun tildels enig med. For du får faktisk programmer i Play Store til Android som er ekstremt bra mot MS Exchange også.

 

Jeg ser den som en nyttegjenstand og et verktøy, ikke som et leketøy.

 

iPhone et verktøy?

 

Mulig det men den er langt i fra å være noe SERIØST verktøy.

 

Man kan si at iPhone er et lite verktøy som dette.

 

tinyscrews.jpg

 

Mens en Samsung Galaxy S III eller Galaxy Note er verktøy som dette.

 

Cushion_Grip_Screwdriver_Set___10pcs.jpg

 

Du glemte bedre lyd ut... ...dersom trådstarter er interessert i musikk "on-the-go"...

 

Bedre lyd?

 

Om jeg ikke tar feil, så har Samsung Galaxy S III en Wolfson DAC som er noe av det beste innenfor lyd til smarttelefoner i dag.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finnes utrolig mange telefoner med god lyd da, og tillomed med bedre lyd enn hva apple sin overprisa lydbrikke fra samsung kan levere :)

Apple har aldri brukt en lydbrikke fra Samsung i iPhone. I iPhone 4S sitter en Cirrus lydbrikke (codec).

 

GSMarena er en av de fremste autoritetene på testing av mobiltelefoner. Dette er hva de skriver om lydkvaliteten i iPhone 4S, med basis i grundig analyse og målinger:

 

"Best audio quality in business

 

If you want to have the best possible audio output on your cell phone get an iPhone. The rule has always been as simple as that and the iPhone 4S is no exception to it. The new iOS smartphone did great in both the headphones off and headphones on parts of our test, achieving some pretty great scores and remaining impressively loud all the time.

 

In the first trial (connected to an active external amplifier), the iPhone 4S performed marvelously, but that's hardly a surprise. Even less talented smartphone musicians can get good scores here, so we couldn't expected anything less than perfect from the iPod descendant.

 

What really puts the iPhone 4S in a class of its own (not counting its predecessors, of course) is its headphones-on performance. The minor jump in stereo crosstalk is all that our lab equipment was able to detect as the resistance to the line-out port increased. The rest of the readings remained virtually unchanged, rounding up a really impressive performance."

 

Sjekk også resultatene her, objektive målinger lyver ikke:

http://www.gsmarena....eview-665p5.php

 

 

Apple har utklasset Samsung innen portable lydprodukt i mer enn 10 år - først med iPod, så med iPhone - og det er selvsagt ingen ting med Samsung S3 som endrer på det faktum at iPhone fortsatt leverer bedre lydkvalitet, at Apple har verdens største og beste musikkbutikk integrert, og at f.eks Spotify fortsatt er best på iPhone.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes utrolig mange telefoner med god lyd da, og tillomed med bedre lyd enn hva apple sin overprisa lydbrikke fra samsung kan levere :)

Apple har aldri brukt en lydbrikke fra Samsung i iPhone. I iPhone 4S sitter en Cirrus lydbrikke (codec).

 

GSMarena er en av de fremste autoritetene på testing av mobiltelefoner. Dette er hva de skriver om lydkvaliteten i iPhone 4S, med basis i grundig analyse og målinger:

 

"Best audio quality in business

 

If you want to have the best possible audio output on your cell phone get an iPhone. The rule has always been as simple as that and the iPhone 4S is no exception to it. The new iOS smartphone did great in both the headphones off and headphones on parts of our test, achieving some pretty great scores and remaining impressively loud all the time.

 

In the first trial (connected to an active external amplifier), the iPhone 4S performed marvelously, but that's hardly a surprise. Even less talented smartphone musicians can get good scores here, so we couldn't expected anything less than perfect from the iPod descendant.

 

What really puts the iPhone 4S in a class of its own (not counting its predecessors, of course) is its headphones-on performance. The minor jump in stereo crosstalk is all that our lab equipment was able to detect as the resistance to the line-out port increased. The rest of the readings remained virtually unchanged, rounding up a really impressive performance."

 

Sjekk også resultatene her, objektive målinger lyver ikke:

http://www.gsmarena....eview-665p5.php

 

Dette sa dem i en test FØR Samsung Galaxy S III kom ut. Så iPhone 4S har ikke den beste lyden lengere (selv om lyden er bra).

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...