Gå til innhold

– Mirror's Edge 2 er på listen (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer skyting.

Tredjeperson.

Cover-basert.

Quick-time event.

Mannlig soldat overtar hovedrollen.

Påtvunget co-op.

QTE mer eller mindre hele tiden.

Halsbrekkende cutscenes.

Cheesy plot.

Multiplayer!

 

Oppskriften på suksess i disse dager. Og kjenner vi EA, blir et par av disse med, og pris på 80€ for "digital deluxe" med unlocks ekslusivt for Origin.

 

De kan si så mye de vil om at "de elsker ME" osv osv, men ord og handling er noe som overhodet ikke stemmer overens fra EA.

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann chokke.

Nå har jeg vært leser her i noen år, men har enda ikke hatt behov for å registrere meg som bruker, men dette tok kaka. Du har faktisk ramset opp det meste som kjennetegner et spill.

Jeg må være så usaklig at jeg sier "F deg", og det beklager jeg på det sterkeste. La meg ramse opp : "Mer skyting" = alle spill, dette sier seg selv, både dårlige og gode spill baserer seg på mer skyting.

"Tredjeperson" = hold kjeft, de fleste andre spill en FPS baserer seg på dette systemet.

"Cover-basert" = Enig, men kun fordi noen spille trenger bedre støtte for "cover"

"Quick-time event" = Hold kjeft, stikkord : Heavy Rain + God of War. Likevel enig i at noen spillutviklere gjør en ekstremt dårlig jobb på dette

"Mannlig soldat" = Enig, kunne godt hatt et par flere kvinnelige hovedroller, ikke at dette utgjør en enorm forskjell.

"Påtvunget co-op" = Hold kjeft, stikkord : Borderlands, kongespill, unyttig uten co-op.

"QTE" = Du gjentok deg selv, se "Quick-time event"

"Halsbrekkende cutscenes" = Metal Gear Solid, GODE cutscenes kan bære et helt spill.

"Cheesy plot" = Alt.

"Multiplayer" = Ikke svært begeistret for det, men ærlig talt mann... Riktignok setter jeg selv større pris på en god singleplayer, men en god multiplayer utvider spilletiden ;)

 

Jeg gjentar meg selv, beklager at jeg er usaklig med "Hold kjeft-" kommentaren mine, men du ramset faktisk opp alt som er i ethvert spill...

 

I tillegg: Gi meg FEM andre oppskrifter på hvordan et spill kan være. I dare you. I double-dare you.

 

Takk for meg :)

Lenke til kommentar

Noe sier meg at de eneste spillene som eksisterer for deg er de Platekompaniet har i hyllene sine, for det finnes så ufattelig mange spill, gode og dårlige, som har veldig lite å gjøre med mange av chokkes punkter. Jeg ser ikke helt hvordan det du skriver er ment som argumenter (hold kjeft, de fleste andre spill en FPS baserer seg på dette systemet - ???), men jeg skal prøve så godt jeg kan:

 

- Skyting - i Mirror's Edge er ikke skytevåpen en nevneverdig stor del av opplevelsen, men noe man til tider kanskje må ta i bruk for å overleve. Jeg regner med jeg ikke trenger å nevne noen fantastiske spill hvor skyting ikke er en stor del av gameplayet.

- Tredjeperson - tredjepersons vinkel har lite å gjøre i Mirror's Edge fordi førstepersons vinkel er viktig for å forsterke innlevelsen når du hopper rundt på skyskrapere.

- Cover-basert - nå beveger ikke Mirror's Edge seg rundt det å befeste seg i områder, men heller å løpe til helvete vekk fra dem, så om det blir cover-basert blir jeg sur. Men et cover-system som gjør stealth-faktoren mer interessant har jeg ingenting imot.

- QTE er som regel trasige forsøk på å gjøre cutscenes mer interaktive. Det suger balle øyeblikket det brukes oftere enn når du blir angrepet av en Husk i Mass Effect 3, hvor du må turboklikke på en knapp for å slippe unna (jeg har hverken spilt GoW eller HR). Se på det nye Need for Speed-spillet og dets mange QTE-øyeblikk - vil du kalle det rett utvikling i gameplay?

- Påtvunget co-op - jeg tviler sterkt på at påtvunget co-op blir et problem med Mirror's Edge 2, så jeg bryr meg egentlig ikke - men at du presterer å si at siden ett spill fungerer fint med co-op, så fungerer det fint i alle andre spill, er jo bare helt konge.

- Halsbrekkende cutscenes - jeg har ingenting imot cutscenes så lenge de ikke tar opp for mye tid, og kan kan formidle hva som skjer bedre enn hvis det ble formidlet mens man faktisk spiller.

- Cheesy plot - "Alt." Hæ?

- Multiplayer - problemet her er at du ikke forstår at multiplayer ofte påvirker singeplayer-budsjettet, som selvforklarende nok senker kvaliteten på singleplayer-opplevelsen.

 

Gratulerer med en skikkelig kjip jomfrupost på forumet, full av usakligheter, feilinformasjon og synsing.

 

Selv håper jeg Mirror's Edge 2 henter litt fra Deus Ex, og lar spilleren bruke harmløse våpen og pasifistiske taktikker. Ellers håper jeg på flere nattoppdrag, et litt bedre plot og masse flere fete Matrix-moves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...