Gå til innhold

AMD oppdaterer gamle skjermkort-travere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At the same time this cements the status of AMD?s DX10 GPUs under Windows 8. As those GPUs could never fully support WDDM 1.2, it has been clear for some time now that those GPUs would not be at parity with AMD?s DX11 GPUs under Windows 8. Officially AMD will not support Windows 8 with their legacy drivers, however Windows 8 will include a version of AMD?s legacy driver for their DX10 GPUs and any newer releases of AMD?s legacy drivers should be installable on Windows 8 with little-to-no fiddling. So with official support or not, nothing has really changed in this regard.

 

Så du får brukt kortene uten problem på Win8, selv om AMD offisielt har droppet Win8-støtte for kort som ikke kan støtte WDDM 1.2 (introdusert i Win8).

Lenke til kommentar

En win8 driver for de gamle kortene så blir det bra det her..

 

Så gamle kort sitter vel kanskje ofte i gamle maskiner som for øvrig ikke er så glade for windows 8 da. Kjørte opp opp win 8 på en Intel Atom 1.6 GHz prosessor med 2 GB RAM, og den gikk ikke egentlig bra nok til at jeg ville gjort dette...

Lenke til kommentar

En win8 driver for de gamle kortene så blir det bra det her..

 

Så gamle kort sitter vel kanskje ofte i gamle maskiner som for øvrig ikke er så glade for windows 8 da. Kjørte opp opp win 8 på en Intel Atom 1.6 GHz prosessor med 2 GB RAM, og den gikk ikke egentlig bra nok til at jeg ville gjort dette...

 

De eldre HD serie kortene er kurante i mediacenter pcer.

Bruker forøvrig selv et avdanket 4870 kort i htpc'n så det var litt irriterende når jeg skulle teste win8 at drivern ikke var støttet..

Lenke til kommentar

Oppdaterte tilfeldigvis til 12.6 beta i går (typisk meg å få til slikt dagen før release..)

Installerte den på en snart 3 år gammel bærbar, og må si jeg ble imponert

Hadde enormt mye artifacts før, og applikasjoner/spill som bare lukka seg.

Etter oppdateringen, ingen artifacts, ingen applikasjoner som tryner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...