Gå til innhold

Ny SIM-brikke lanseres i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et ganske grunnleggende spørsmål dette ser jeg; hva er SIM-kortet godt for? Hvorfor taster man bare ikke inn en tilsendt kode fra operatøren i mobilen i stedet?

 

Det virker rett og slett som om du bruker ditt eget nummer men samtalene "bytter nett" altså det går på dem sitt da selvom du bruker ditt eget nummer fra feks. Telenor, men kan jo hende jeg tar feil :p

Lenke til kommentar
Et ganske grunnleggende spørsmål dette ser jeg; hva er SIM-kortet godt for? Hvorfor taster man bare ikke inn en tilsendt kode fra operatøren i mobilen i stedet?
Det virker rett og slett som om du bruker ditt eget nummer men samtalene "bytter nett" altså det går på dem sitt da selvom du bruker ditt eget nummer fra feks. Telenor, men kan jo hende jeg tar feil :p

Simkortet identifiserer abbonemanget og du kan bruke det i alle telefoner (untatt de som er oppratørlås såklart)

Kortet inneholder også noe minne for å lagre sms og kontakter men dette er temmlig unødvndig med dagens smarttelefoner og har ikke all info osv, eneste er om du fort må bytte til en annen telefon og ikke får overført kontakter.

 

I dag kunne vi like godt brukt en to dimensjonal strekkode eller lignende i stedet problemet er at sim er en verdensstandard så det er litt vanskelig å bytte raskt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...