Gå til innhold

Test: Sony SLT-A77


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var veldig få ord om video, all den tid dette er den store fordelen med dette kameraet fremfor andre speilreflekser. Sony's SLT-kameraer har jo lynkjapp autofokus under filmopptak, mens videofunksjonen på andre speilreflekser er nærmest ubrukelig med sin trege kontrast-AF.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil påpeke at kameraet har innebygd GPS. Om den står på mens CIPA tester batterikapasiteten så vil det antageligvis innvirke på batterikapasiteten i stor (negativ) grad. Regner med at GPS kan slås av, så det at den har en slik funksjon er jo utelukkende positivt, selv om kameraet vil stemples som unødvendig dårlig mtp batterikapasitet.

Lenke til kommentar

A77 er supert til manuell fokus. Kontrast-peaking gjør at man lett ser hvor bildet er skarpest, og med et klikk kan man zoome inn for å sjekke ut detaljer, også i søkeren.

 

Opphenget til skjermen er helt vidunderlig fleksibelt, og supert både til makrofotografering og til å ta bilde av barn.

 

Videoknappen er jeg helt enig i er dårlig. Omtrent umulig å stille inn styrken på diopteret uten å komme borti den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Gm7CIm2k

Har Akam tatt mål av seg til å bli det nye Supperådet?

 

Tre linjer om video. To avsnitt om mappen videofilene ligger i. Intet forbehold om at videodelen av kameraet ikke er testet/omtalt. - Jeg trodde hele tiden at dette var en artikkel skrevet av en sylfersking. Fikk sjokk da jeg etterpå sjekket og så den var signert ATS.

Lenke til kommentar

Jeg synes testen, generelt, er ok. Men filmdelen, som flere etterlyser her, bør få sin spalteplass! A-77 har filmegenskaper som overskygger mange, mange andre. Dessuten så er det FOR mye fokusering på ISO. Så mye at vi glemmer å se motivet og meningen bak bildet...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har alltid vært svoren Canon- og Nikon-tilhenger og har highend-modeller (EOS1 og D3) av begge disse merkene.

Jeg kjøpte A77 for å prøve noe helt annet - og se om flere enn de to store kan lage speilreflekser.

Nå har jeg brukt A77 og tatt 15000 bilder.

Konklusjon: Dette er det beste kameraet jeg har hatt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...