Gå til innhold

Sharp satser stort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen er helt unyttig i det norske markedet. Vi får ikke de samme modellene, og prisene er forskjellige.

 

Elkjøp/Lefdal er hoveddistributør av Sharp i Norge. Fra disse sidene ser man at man i større størrelser får 60" i 6-serien (LC60LE363S) til 12.995,-. 70" kommer i 7- og 8-serien (LC70LE741S, LC70LE836S) til henholdsvis 27.999,- og 34.999,-. 80" er foreløpig kun planlagt til Norden i 6-serien (LC80LE646S) til 39.999,-

 

Mindre størrelser i forskjellige serier er også tiljengelig. Kun 8-serien (og høyere) har Quatron panelet. 9-serien og Elite-modellene er foreløpig ikke planlagt til Norden.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se oppløsning nevnt noe sted ?Jeg ser ingen grunn til å bytte ut skjerm før 4k kommer på markedet.

 

Alle modellene nevnt her er FullHD modeller (1920x1080). Det er flere forbedringer jeg ønsker før oppløsning. Jeg tar bedre bildekvalitet før bedre oppløsning anytime! Det hjelper også svært lite med høyere oppløsning når man ikke har kilder for det (bortsett fra PC). På kildefronten ser jeg også helst at det fokuseres på høyere bilderate enn høyere oppløsning. Heldigvis ser det ut til at det er i ferd med å skje forbedringer på den fronten også. Flere nyere filmer produseres nå i høyere bilderate enn tradisjonelle 24p (et eksempel er kommende The Hobbit).

Lenke til kommentar

Hvis den prisen der stort sett stemmer (+moms) så gi meg en 70 tommer asap!

 

Håper du har stor stue ettersom disse har samme oppløsning som 40 tommeren som hvermansen har, forskjellen er at om du sitter 2-3m fra denne tv-en så vil tv-bildet se ut som noe tatt ut fra Minecraft. Er liksom sånn et statusjag for enkelte å ha stor tv og mange tenker ikke på at pixlene blir større når du øker størrelsen på tv-en.

Lenke til kommentar

Hvis den prisen der stort sett stemmer (+moms) så gi meg en 70 tommer asap!

 

Håper du har stor stue ettersom disse har samme oppløsning som 40 tommeren som hvermansen har, forskjellen er at om du sitter 2-3m fra denne tv-en så vil tv-bildet se ut som noe tatt ut fra Minecraft. Er liksom sånn et statusjag for enkelte å ha stor tv og mange tenker ikke på at pixlene blir større når du øker størrelsen på tv-en.

 

Mener du 1080p har seriøse kvalitetspoblemer på den betraktningsvinkelen de fleste folk med store skjermer operer med?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mener at mange sitter 2 meter fra tv-en i stuen sin og skal fortsatt ha 70 tommer tv.

Selv om det kommer flere og flere HD kanaler så er det også mange som sender SD, samt å sitte 2m fra en 1080p film er vel ikke optimalt på en 70" heller. Hadde selv en 46" Pioneer Kyro tv som ny kostet 25.000kr, detter er jo 2-3 år siden, men bildet var ikke optimalt om man satt for nærme og heller ikke om man sitter langt til siden for tv-en. Dette har sikkert bedret seg noe med årene. Ville du anbefalt noen som satt så nærme å kjøpe en 70" tv?

 

At det ser ut som Minecraft er selvsagt en overdrivelse, jeg prøvde å redigere, men knappen var ikke der pluttselig, sikkert en bug i nettleseren her da den ikke har oppført seg helt i dag.

 

Nå er jo dette en ikke sak uansett da disse tv-ene ikke vil koste noe i nærheten av det HW skriver og det var jo om dette var tilfellet ZeVs^ ville kjøpe.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Jeg mener at mange sitter 2 meter fra tv-en i stuen sin og skal fortsatt ha 70 tommer tv.

Selv om det kommer flere og flere HD kanaler så er det også mange som sender SD, samt å sitte 2m fra en 1080p film er vel ikke optimalt på en 70" heller. Hadde selv en 46" Pioneer Kyro tv som ny kostet 25.000kr, detter er jo 2-3 år siden, men bildet var ikke optimalt om man satt for nærme og heller ikke om man sitter langt til siden for tv-en. Dette har sikkert bedret seg noe med årene. Ville du anbefalt noen som satt så nærme å kjøpe en 70" tv?

 

At det ser ut som Minecraft er selvsagt en overdrivelse, jeg prøvde å redigere, men knappen var ikke der pluttselig, sikkert en bug i nettleseren her da den ikke har oppført seg helt i dag.

 

Nå er jo dette en ikke sak uansett da disse tv-ene ikke vil koste noe i nærheten av det HW skriver og det var jo om dette var tilfellet ZeVs^ ville kjøpe.

 

Ok, jeg tror ikke det er særlig mange som sitter 2 meter fra TVen og ønsker seg 70 tommer. Men uansett, ville jeg anbefalt å ha en 70-tommer når man sitter 2 meter unna? Nei, 70-tommer er vel mer ideelt for ca 2,5 meter. FOr 2 meter er 55-60 mer passe. Og man merker forskjellen på 1080p og høyere oppløsning på den avstanden, men det er nok helt fint til å leve med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hans Erling:

Jeg har hatt flere projektorer med lerret på 120" og avstand på ca 3.5 m. Til og med i denne sammenhengen synes jeg ikke FullHD er dårlig, og skulle heller sett høyere bilderate enn høyere oppløsning. SD ser selvfølgelig ikke bra ut, men det er en begrensning i kilden - og ikke i panelet som sådan. SD blir ikke bedre av høyere native oppløsning på panelet.

 

Forøvrig har aldri Pioneer produsert 46" !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...