Gå til innhold

Denne trekker mindre strøm enn en sparepære


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott det med billigere (dårligere) innmat osv, men jeg har DS211j som har en CPU litt bedre en denne og når den skal opprette miniatyrbilder fra backup-bildemappen så tar det "1 million" år før den er ferdig pga den lille kraften den har.

Det er heller ingen valg som skrur av dette, bare fra -Normal til -Høy kvalitet.

 

Jeg kan selvsagt zippe meg en backupfil, men det er greit å ha bildene rett innpå slik jeg enkelt kan få tilgang til bildene fra andre plasser enn hjemmenettverket.

Lenke til kommentar

Hvorfor er denne boksen en sky?

 

Rart skrevet i artikkelen.

 

Med DSM 4.0 kan du sette opp NAS`en din som din egen Sky. (Mappe i NAS`en)

Du laster ned en klient til pc`en dine som du ønsker å dele filer i mellom, hvor du får en mappe på pcen på samme måte som Dropbox.

 

Fordeler du får i forhold til Box/Dropbox er at denne skyen er din og du slipper å forholde deg til deres regler og du har gjerne mye mer plass uten å måtte betale for $$/mnd.

 

Ulemper: Om du sitter med treg opplastingslinje hjemme og skal prøve å synkronisere filer til en annen pc som er på en annen lokasjon, da duger det igrunn bare til overføring av små filer.

Lenke til kommentar

Flott det med billigere (dårligere) innmat osv, men jeg har DS211j som har en CPU litt bedre en denne og når den skal opprette miniatyrbilder fra backup-bildemappen så tar det "1 million" år før den er ferdig pga den lille kraften den har. Det er heller ingen valg som skrur av dette, bare fra -Normal til -Høy kvalitet.Jeg kan selvsagt zippe meg en backupfil, men det er greit å ha bildene rett innpå slik jeg enkelt kan få tilgang til bildene fra andre plasser enn hjemmenettverket.

 

Som du sikkert skjønner må hele bildefil for hvert enkelt bilde leses for så å lage icon av det. Dette tar tid også på lokal disk. Det blir nok heller verktøyet du bruker som er like mye et problem

Lenke til kommentar

Med DSM 4.0 kan du sette opp NAS`en din som din egen Sky. (Mappe i NAS`en)

Du laster ned en klient til pc`en dine som du ønsker å dele filer i mellom, hvor du får en mappe på pcen på samme måte som Dropbox.

Så det holder med automatisk synkronisering av data i en mappe for å kalles en "sky" nå? De varierende definisjonene av sky begynner virkelig å gå meg på nervene.

Husker X-drive gjorde dette på Win98. Fremskritt, folkens.

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...