Gå til innhold

WGA key til apple tv 2? Internett hopper ut, og kobler på seg selv.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget.

 

Bakgrunnshistorien:

Jeg har en apple tv 2, som er jailbreaket og XBMC er instalert. Jeg deler fra en stasjonær pc med windows 7. Det fungerte fint i par uke, men har nå problemer med at det plutselig dukker opp "connection timed out", noe som kan skje plutselig.

 

Har søkt overalt på google, prøvd å "fikse" routeren, men siden jeg ikke er så veldig flink med routere så vet jeg ikke om jeg har gjort alt riktig. Som sagt så fungerte alt bra i noen uker, men begynte å få problemer etter at jeg instalerte XBMC Eden 11.0 Beta 3.

 

Problem:

Men så over til problemet i denne posten, hva står egentlig WGA key for?

https://discussions.apple.com/thread/2776955?start=615&tstart=0

 

Siste innlegget fra linken over sier st det hjalp å stille denne:

 

I checked the logs and noticed the WGA Key timeout coincided with the TKP rotation. Which matched the time the ATV dropped Home Sharing. I had the timeout key to default 1 hr, I have now changed it to several days.

 

 

Om noen har løsning på alt dette her er jeg veldig takknemlig. Har holdt på med dette i flere dager, men er fortsatt ikke nærmere en løsning :/

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows Genuine Advantage (WGA) is an anti-piracy system created by Microsoft that enforces online validation of the licensing of several recent Microsoft Windows operating systems when accessing several services

 

Så i Windows sammenheng så er det snakk om at Windows lisensen kanskje ikke er helt i orden.

Har du ekte Windows 7 installert på pcen? (kjøpt og betalt?)

Lenke til kommentar

Ja, windows 7 er i hvert fall ekte ;)

Det kan nok stemme, Hårek. Skal søke litt på google og se om jeg blir klokere.

 

Internetten min hopper ut stadig, og kobler seg selv på igjen. Er svært irriterende!

Har en D-link dirr 655 ruter som er par år gammel koblet til hjemmesentral(?) til ebnett. Altså fiber.

 

Har prøvd flere forskjellige ruterkanaler. Har nå disse DNS innstillinger om det har noe å si:

DNS1: 8.8.8.8

DNS2: 8.8.4.4

 

Edit: vet noen hvordan man endrer TKIP rotation?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...