Gå til innhold

FrP og Mullah Krekar. Hvem er størst fare for rikets sikkerhet?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

1. Bakgrunn

 

Partiet som lekte med ilden:

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/04/kultur/debatt/politikk/utoya/terror/17555669/

 

Mullah Krekar har truet Erna Solberg på livet og risikerer 15 år i fengsel.

 

2. Erna Solberg ikke redd Krekar.

 

Erna Solberg er personlig ikke redd Krekar. Hun sier at hans trusler har vært verst for familien.

 

3. Konskevkensen av FrP's politikk.

 

FrP ville ikke nølt med å sende Krekar ut av landet, noe som kunne vært jevngodt med en dødsdom. Sånt sett kunne en slik handling vært mer alvorlig for Krekar enn hans verbale trulser mot Erna Solberg.

 

4. FrP eller Krekar - nei takk ingen av dem.

 

Jeg tar sterk avstand fra Krekars trusler mot norske politikere. De bør prøves i retten som de nå gjør, men jeg tar like sterk avstand fra partiet som lekte med ilden.

 

Og FrP bruker stadig Krekar i asyl og innvandrer politikken. En usmakelig populistiks kobling, siden Krekar ikke er asylsøker, men er her av en grunn. Norge sender ikke personer til land hvor de risikerer dødsdom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor "rikets sikkerhet" kommer inn i FrP-debatten. At utsending kan være alvorlig for krekar har lite med rikets sikkerhet å gjøre. Trusler mot de politiske instansene og Norge som stat (og de aktørene som representerer det) derimot.

 

Partiet som lekte med ilden er rasismeretorikk fra ende til annen, hva det har med rikets sikkerhet å gjøre? Du liker ikke innvandringskritikk, hva har det med rikets sikkerhet å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ingen av dem kan matche regjeringen da det kommer til trussel mot rikets sikkerhet.

 

http://www.dagbladet.no/2012/02/06/nyheter/innenriks/anders_behring_breivik/22_juli/terrorangrepet/20099746/

"En person ringte i fjor vår til departementene og snakket om et manifest, samt truet med å skyte AUF-ere."

 

nei ikke ring politiet. skjer med hue til folk?

 

http://www.abcnyheter.no/meninger/borger/2012/02/14/ap-driver-et-hemmelig-politisk-mullvarp-system-i-norge

LÅS DEM INN!

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7981678

dette sikrer rikets sikkerhet, hvilket rike/reich? det 4.?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

1. Han utgjør uansett en fare for rikets sikkerhet, samt at det er bedre at han straffes i sitt hjemland, enn at han ikke straffes her.

Etter mitt personlige syn er FrP en større fare for rikets sikkerhet enn Krekar. Dagblad artiklen lenket til i min første post.

 

Se også:

 

http://www.dagbladet.no/tag/islamofobi

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1364296

 

2. Krekar har da vært en asylsøker; og dermed ser jeg ingen grunn til å ikke kople han til debatten.

Og derfor skal man nå generalisere og koble hans sak til andre som søker asyl?

 

Noen er dumme nok til å sluke FrP's symbolpolitikk, men ikke alle.

 

You may fool all of the people some of the time, you can even fool some of the people all of the time, but you cannot fool all of the people all the time.

 

Abraham Lincoln, 16th U.S. President (1809-1865)

Lenke til kommentar

1. Han utgjør uansett en fare for rikets sikkerhet, samt at det er bedre at han straffes i sitt hjemland, enn at han ikke straffes her.

Etter mitt personlige syn er FrP en større fare for rikets sikkerhet enn Krekar. Dagblad artiklen lenket til i min første post.

 

Se også:

 

http://www.dagbladet.no/tag/islamofobi

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1364296

Du lenker til en artikkel på diskusjon du selv har skrevet; hvor du også bare kopierte inn en lenke til en artikkel hos rødstrømpene Dagbladet. Mener du at jeg skal grave rundt i kildene dine etter DITT bevis? - Nei, det får du finne selv.

 

At dagbladet og SV har funnet opp ordet islamofobi, og lagd en kategori for egen propaganda, ser jeg ikke noen grunn til å lenke til. Det er jo BS fra ende til annen.

 

2. Krekar har da vært en asylsøker; og dermed ser jeg ingen grunn til å ikke kople han til debatten.

Og derfor skal man nå generalisere og koble hans sak til andre som søker asyl?

 

Noen er dumme nok til å sluke FrP's symbolpolitikk, men ikke alle.

 

You may fool all of the people some of the time, you can even fool some of the people all of the time, but you cannot fool all of the people all the time.

 

Abraham Lincoln, 16th U.S. President (1809-1865)

Ja, asylsøkere kan sammenliknes med mullah krekar som selv har vært asylsøker. Om statsborgerskapet han fikk innvilget skal forbli, er derimot en diskusjon vi gjerne kan ta.

 

Forøvrig, sitatet fra Abe lincoln kan brukes mot din egen retorikk her. :thumbup:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor "rikets sikkerhet" kommer inn i FrP-debatten. At utsending kan være alvorlig for krekar har lite med rikets sikkerhet å gjøre. Trusler mot de politiske instansene og Norge som stat (og de aktørene som representerer det) derimot.

De er en nyskapning på høyresiden i politikken. Noen legger seg åpenbart til høyre for dem for å vri politikken enda lenger til høyre. Der er eksempler på debattanter og innlegg her inne som er minst like truende som Kekar. Der er tråder som får det til å gå kalt nedover rygggen min. Disse debattantene har eneten forsvunnet eller blitt tause. Nå er åpenbar mange av dem redusert til å trykke på rykte kanppen.

 

Partiet som lekte med ilden er rasismeretorikk fra ende til annen, hva det har med rikets sikkerhet å gjøre?

Det må du gjerne mene. Andre har åpenbart en annen oppfatning.

 

Du liker ikke innvandringskritikk, hva har det med rikets sikkerhet å gjøre?

Kan du utdype den påstanden?

Lenke til kommentar

Krekar er en virkelighetsfjern faen av et svin. Men det er allikevel åpenbart helt feil å sende han i døden.., selv om hvor mye trussler han kommer med og enn hvor mye han måtte ønske å sprenge oss i fillebiter, så må vi bare vise mer omsorg og kjærlighet, for jo mer hjelp trenger han jo! Det er kanskje for sent å snu han, og få han til å forstå, men det har nok en betydning allikevel for andre hvordan vi behandler han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

AP driver et hemmelig politisk muldvarp-system i Norge

Systemet har til hensikt å innsette AP-tilhengere i alle viktige stillinger i Norge. AP vil da kunne beholde kontrollen selv om Norge skulle få en borgerlig regjering.

Og det tror du på?

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7981678

dette sikrer rikets sikkerhet, hvilket rike/reich? det 4.?

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor "rikets sikkerhet" kommer inn i FrP-debatten. At utsending kan være alvorlig for krekar har lite med rikets sikkerhet å gjøre. Trusler mot de politiske instansene og Norge som stat (og de aktørene som representerer det) derimot.

De er en nyskapning på høyresiden i politikken. Noen legger seg åpenbart til høyre for dem for å vri politikken enda lenger til høyre. Der er eksempler på debattanter og innlegg her inne som er minst like truende som Kekar. Der er tråder som får det til å gå kalt nedover rygggen min. Disse debattantene har eneten forsvunnet eller blitt tause. Nå er åpenbar mange av dem redusert til å trykke på rykte kanppen.

 

Jaha, og du har fortsatt ikke forklart hvordan de utgjør en trussel mot riket. Annet enn vage referanser til debattanter her og tråder som går "kaldt nedover ryggen" din.

 

Partiet som lekte med ilden er rasismeretorikk fra ende til annen, hva det har med rikets sikkerhet å gjøre?

Det må du gjerne mene. Andre har åpenbart en annen oppfatning.

 

Og det er du som har denne oppfatningen, uten å kunne redegjøre for koblingen.

 

Du liker ikke innvandringskritikk, hva har det med rikets sikkerhet å gjøre?

Kan du utdype den påstanden?

 

Du refererer til et innlegg som i bunn og grunn er ment til å koble innvandringskritikk til rasisme og bruker det som et eksempel på at FrP utgjør en trussel for rikets sikkerhet. Selv om premisset er feil (innvandringskritikk = rasisme) så har du fortsatt ikke engang koblet disse to fenomenene (innvandringskritikk -> rikets sikkerhet).

 

Videre så påsto du at det å sende ut Krekar er en trussel mot rikets sikkerhet, uten å argumentere for det.

Lenke til kommentar

Bor tråd starter ved et asyl mottak?

 

Det gjør jeg, slutt å innbill deg at asylsøkere ikke er et problem for Norge, du kan snakke med de 20-30talls damene som ble grovt overfalt voldtatt i 2011 om de synes åpne mottak og milde immigrasjons regler er å foretrekke..

 

Personlig mener jeg alle asylsøkere burde plassers på Svalbard til søknaden er avist eller godkjent!!

 

Etter den er godkjent skal det foreligge krav om at Norsk opplæring skal oppstartes innen 1år, og at vedkommende skal avstå ifra kriminalitet de første 5årene ellers er det på ræva ut igjen..

 

Og bo i Norge er for store deler av verden som å vinne i Lotto, ikke la oss forbli helt ignorante iforhold til hvem som greier komme seg hit..

Endret av Dani46
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du lenker til en artikkel på diskusjon du selv har skrevet; hvor du også bare kopierte inn en lenke til en artikkel hos rødstrømpene Dagbladet. Mener du at jeg skal grave rundt i kildene dine etter DITT bevis? - Nei, det får du finne selv.

Så lenge det er en semantisk lenke, foretrekker jeg å gjøre det slik i stedet for å gjenta meg selv og tygge drøv på egne argumenter slik noen andre gjør. Der finnes grelle eksempler.

 

[www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511&st=480] grelt eksempel på en som gjentok seg selv til det kjedsommelige og som har forsvunnet inntil videre. Jeg har ingen illusjoner om at han ikke kommer tilbake.

 

At dagbladet og SV har funnet opp ordet islamofobi, og lagd en kategori for egen propaganda, ser jeg ikke noen grunn til å lenke til. Det er jo BS fra ende til annen.

På tilsvarende måte som FrP har funnet opp begreper som snillisme, multikulturisme (jfr Tybring Gjeddes kronikk i Aftenposten - Høyres hovedorgan) ... etc.

 

ABBs handling var blant annet et resultat av islamofobi, så det er et høyst relevant begrep som treffer spikeren på hodet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Send han ut av landet sier jeg thumbup.gif

Kan du lese norsk? Hvorfor gjentar du noe som det er svart på tidligere.

 

Personlig ville jeg ikke savne hverken Mullah Krekar, eller mange av politikerne i FrP. Det partiet må gjerne blåses bort for meg. Og nå som de er i ferd med å falle under 10 % oppslutning, begynner de vel å blir mer og mer desperate.

Lenke til kommentar

At dagbladet og SV har funnet opp ordet islamofobi, og lagd en kategori for egen propaganda, ser jeg ikke noen grunn til å lenke til. Det er jo BS fra ende til annen.

På tilsvarende måte som FrP har funnet opp begreper som snillisme, multikulturisme (jfr Tybring Gjeddes kronikk i Aftenposten - Høyres hovedorgan) ... etc.

 

ABBs handling var blant annet et resultat av islamofobi, så det er et høyst relevant begrep som treffer spikeren på hodet.

 

På samme måte som at tilnærmet 100% overfallsvoldtekter begått av ikke-norske er et resultat av snillisme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er kanskje for sent å snu han, og få han til å forstå, men det har nok en betydning allikevel for andre hvordan vi behandler han.

Det og norsk lov er kjernen i saken.

 

Kan du lese norsk? Hvorfor gjentar du noe som det er svart på tidligere.

Ja men nå vet folk hva jeg mener ;)

Undervurder ikke folk.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...