Gå til innhold

Skytespill kan forbedre synet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker ikke for meg ihvertfall...Reaksjonsevnen og evnen til å legge merke til ting i synsfeltet har gått opp, men synet har blitt markant dårligere i takt med mer PC-bruk. Har sikkert ingen direkte sammenheng, men føler faktisk at jeg ser dårligere etter to timer foran skjermen enn før jeg begynte.

Lenke til kommentar

Funker ikke for meg ihvertfall...Reaksjonsevnen og evnen til å legge merke til ting i synsfeltet har gått opp, men synet har blitt markant dårligere i takt med mer PC-bruk. Har sikkert ingen direkte sammenheng, men føler faktisk at jeg ser dårligere etter to timer foran skjermen enn før jeg begynte.

 

At du sliter mer med synet etter at du har sittet foran skjermen er helt naturlig. Dette er rett og slett fordi du blir sliten. Dette fungerer på mange vis likt med trening. Rett etter trening er du mer sliten enn du var før, men på lang sikt kommer du i bedre form og får mer krefter til overs.

 

Når det er sagt viser ikke denne studien at selve synet blir bedre, det den viser er at disse personene bedre oppfatter hva de faktisk ser. I orginalartikkelen står det at de antar dette er en effekt av at hjernen får mer stimuli i form av adrenalin og dopamin.

 

Jeg er inneforstått med at journalistene her på Gamer ikke er molekylærbiologier med spesialisering på nerveceller og syn, men det hadde i det minste vært fint om de tok seg bryet med å finne orginalkilden. Og det hadde også vært greit om de hadde prøvd å finne den publiserte forskningsartikkelen og kunne linke til denne. Nå er det riktignok ikke utgitt noen artikkel fra Daphne Maurer om dette, noe som er en indikasjon på at dette ikke er nok materiale til å publisere en artikkel riktig enda og derfor kun en indisie.6 personer er tross alt en svært liten testgruppe, og man kan ikke komme med noen klare kunklusjoner på dette.

 

Liker at Gamer har artikler om forskning men synes i alle fall at de skal finne orginalkilden og ikke bare trykke en sak bassert på en annen artikkel fra en annen spillside som igjen har det fra en tredjeparts kilde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Funker ikke for meg ihvertfall...Reaksjonsevnen og evnen til å legge merke til ting i synsfeltet har gått opp, men synet har blitt markant dårligere i takt med mer PC-bruk. Har sikkert ingen direkte sammenheng, men føler faktisk at jeg ser dårligere etter to timer foran skjermen enn før jeg begynte.

 

Kanskje du bruker for høy gamma + brightness + for høye kontrastforhold.

Fikk lett hodepine og uklart syn inntil jeg fikset på disse innstillingene (de fleste skjermene idag har altfor høy brightness som standard).

Lenke til kommentar

Kan noen bevise meg at NVIDIA 3D Vision briller kan gi bedre syn? Eller gjør disse syklig nødvendighet etter briller?

 

Hvis man tilpasser 3d instillingene dårlig, går vertfall det mot bedre syn.

 

Eller går det uten for skytespill?

Muligens det er feil å si bedre syn, heller raskere hode.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...