Gå til innhold

[Løst] rakett1.no har noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg leste litt om rakett1.no

 

Så har noen handlet der? Og kan sammenligne denne med f.eks amentio og piximania?

 

Etter å ha lest:

 

http://www.rakett1.no/

 

25% prosent lavere pris om det er ute moms syns jeg virker litt skeptisk, greit nok hvis det er lovlig, men problemet blir hvis dette firmaet ikke betaler moms kommer jeg ingen vei hvis en vare kjøpt derfra er defekt og dette stedet går konkurs.

 

Er rådet her er å styre unna?

 

Eller hva mener dere? Når ting låter ugler i mosen er det lurt å være skeptisk?

 

Forstår hvis flere anbefaler komplett, netshop eller multicom.

Men på den måten blir det mere monipol også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dere tror denne er langt tryggere en både amentio og piximania hvis det skulle oppstå problemer?

 

Edit: fant bare ASUS ZENBOOK UX31E som var billig der nå, sånn sett er vel det like greit å handle et annet sted. Laptopen er nok dårlig kjøp med tanke på ivybrigde.

Sånn sett velger jeg et annet sted.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

det kan ikke jeg svare på da jeg ikke har noe erfaring med å sende ting tilbake. sammenlignet "Extreme Nitro" http://rakett1.no/index.php?route=product/product&path=59_67&product_id=53

 

med komplett : http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1047235&su=C794CEC1-8C99-4A77-9926-0B3AC9A638C6

 

er litt biligere på rakett1. og selv ettr monsen så kommer de ikke så gale ut med 15980. er selvfølgelig billigere å bygge selv, men vist man ikke har peiling og vil ha en god PC så syns ikke jeg at det er så gale pris.

Lenke til kommentar

Har bygget en del maskiner jeg.

 

Faktisk vurderer jeg å kjøpe et HD 7970 skjermkort men dagens priser syns jeg det er dumt fordi jeg har et nvidia 570 skjermkort fra før, altså ikke stor oppgradering.

 

Men prisen på skjermkort er piximania billigere, men på en annen side kan det bli dyrt å fortolle varene til frankrike, så da er nok det mere lønnsomt å handle et annet sted.

Lenke til kommentar

Dette er jo bare tull, ingen kan "slippe" moms!

 

Greit nok, for et nytt firma så kan man ikke ta inn moms før man har omsatt for 50 000,- (dvs. at rakett1 har omsatt for mindre enn 50 000,-) - men man får heller ikke fradrag for inngående moms, så de må likevel betalt moms på varene de kjøper av leverandør. Så det regnestykket tror jeg faktisk ikke på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo bare tull, ingen kan "slippe" moms!

 

Greit nok, for et nytt firma så kan man ikke ta inn moms før man har omsatt for 50 000,- (dvs. at rakett1 har omsatt for mindre enn 50 000,-) - men man får heller ikke fradrag for inngående moms, så de må likevel betalt moms på varene de kjøper av leverandør. Så det regnestykket tror jeg faktisk ikke på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Vi forstår godt at dere stusser over moms fradraget,men en kort forklaring er at vi ikke har lov til å kreve inn moms.

 

Henviser dere til Jussstudent forum der dette allerede har blitt diskutert.

 

Vi opererer med samme garantier som feks komplett og hvis vi skulle slutte å oppstå er det uansett produsenten som har ansvar for garantien. For eksempel hvis ditt 7950 skulle slutte å fungere tar du bare direkte kontakt med Sapphire for å få en RMA.

 

Hvis dere har noen flere spørsmål svarer vi gledelig på dette og vi kan forsikre dere at dette ikke er noe lureri.

Lenke til kommentar

Rakett1.no må likevel betale full pris for varer hos leverandører, inkludert mva.

 

La oss si de kjøper en vare til 1000 kr eks. mva fra leverandør, da blir faktura fra leverandør på 1250,- ink. mva.

 

Og så skal de selge produktet "uten" mva., la oss si de tar 10% fortjeneste og selger for 1100,- til en privatkunde.

 

Ettersom rakett1.no ikke er mva. registrert får de ikke fradrag for mva. heller, så da blir deres kostnad 1250,- for et produkt som selges til 1100,-

 

Er dette lønnsomt?

Lenke til kommentar

Hei nomore

 

Vi får varene våre fra akkurat samme sted som komplett.Det er kvalitetsvarer.

Det er likegyldig om leverandøren er interressert i å overta reklamasjonsansvaret,det er lovpålagt. Du som forbruker i Norge er godt beskyttet av et omfattende lovverk. Uavhengig av dette vil vi i rakett1 uansett tilby den beste supporten,service og garantier.

 

Vi forstår godt at man er skeptisk til noe nytt, men vi skal prøve å bevise at vi faktisk er den mest menneskelige og mest service innstilte nettbutikken.

Lenke til kommentar

Rakett1.no må likevel betale full pris for varer hos leverandører, inkludert mva.

 

La oss si de kjøper en vare til 1000 kr eks. mva fra leverandør, da blir faktura fra leverandør på 1250,- ink. mva.

 

Og så skal de selge produktet "uten" mva., la oss si de tar 10% fortjeneste og selger for 1100,- til en privatkunde.

 

Ettersom rakett1.no ikke er mva. registrert får de ikke fradrag for mva. heller, så da blir deres kostnad 1250,- for et produkt som selges til 1100,-

 

Er dette lønnsomt?

 

Det har en tilbake virkende kraft det vil si at ved neste momsoppgjør får vi tilbake den momsen som vi har betalt for varene hos leverandør når vi er registert i mva registeret.

Lenke til kommentar

Rakett1.no må likevel betale full pris for varer hos leverandører, inkludert mva.

 

La oss si de kjøper en vare til 1000 kr eks. mva fra leverandør, da blir faktura fra leverandør på 1250,- ink. mva.

 

Og så skal de selge produktet "uten" mva., la oss si de tar 10% fortjeneste og selger for 1100,- til en privatkunde.

 

Ettersom rakett1.no ikke er mva. registrert får de ikke fradrag for mva. heller, så da blir deres kostnad 1250,- for et produkt som selges til 1100,-

 

Er dette lønnsomt?

 

Det har en tilbake virkende kraft det vil si at ved neste momsoppgjør får vi tilbake den momsen som vi har betalt for varene hos leverandør når vi er registert i mva registeret.

 

Unnskyld hvis jeg ødelegger alt for deg nå, men tilbakevirkende kraft gjelder IKKE for varer som er solgt fritt, desverre.

Lenke til kommentar

Det virker på meg som dere faktisk ikke kan reglene knyttet til mva. Det er helt korrekt at man ikke skal kreve mva før man ha omsatt for 50 000 kr, men det er ikke korrekt at man får igjen momsen betalt til leverandørene. Man får igjen momsen fra den dagen man er registrert med momspliktig omsetning. Så om nå dere omsetter for 48 000 kr fram til 29.02 (når periode 1 slutter), da vil dere heller ikke få noen momsrefusjon på de varene dere har solgt for 48 000 kr. Så får å si det enkelt, de varene dere selger med mva, de får dere refundert mva på innkjøp, husleie etc på, de dere selger uten mva får dere heller ikke refundert noe på.

 

Det at dere reklamerer med at dere ikke er momspliktige som en unik rabatt forteller meg at det er snakk om noe manglende seriøsitet knyttet til dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...