Gå til innhold

Samsung Galaxy S2 vs iPhone 4S


Muggkaare

Anbefalte innlegg

Tittelen innbyder til fanboykrig, men det er så absolutt ikke meningen her, så håper folk kan respektere det.

 

Søsteren til dama skal kjøpe seg ny telefon, og valget står mellom de nevnte. Hun vil ha en telefon som hun kan personifisere, spille med, høre på musikk osv. Osv regner jeg med er lett nettsurfing og facebook.

 

Hvilken telefon bør hun kjøpe, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hun vil personligjøre så er S2 en ypperlig valg, der kan hun endre på themes og launcher, lage egen ikoner hvis hun vil. Man trenger ingen spesielle programvare for å feks overføre muskk og video, da S2 støtter så å si alle typer formater.

 

Men om hun ikke er så fullt teknisk så tror jeg iPhone er et bedre valg da den har strengere retningslinjer og lettere å bruke (Jeg derimot syns det er vanskelig, men det er helt trolig fordi jeg er vant med Android OS :p).

 

 

Uansett hvilket valg hun gjør så er jeg rimelig sikker hun blir fornøyd uansett, enten det er 4S eller S2.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man personifisere en iPhone i forhold da? En som heter Reidar som hun jobber med, som har iPhone, sier til henne at du kan personifisere iPhonen mye mer enn samsungen, og slippe den "doble" menyen på iPhone som er på Samsung (uten at jeg vet hva han mener med det). Er ikke iPhone bare ikoner, sånn bortsett fra lockscreen?

Lenke til kommentar

Sant så sant.. Jeg tar den tilbake :p. Om personalisering er veldig viktig så kan OP bare hoppe over 4S.

 

 

Usikker va han mener med doblemeny selv. Om jeg skulle gjette så mener han sikkert at iPhone bare har Appdrawer.

 

Mens Samsung har "skrivebord" hvor du kan legge til widgets, ikoner, mapper osv. Og i tillegg appdrawer(Der alle programmer ligger).

Endret av luvotomy
Lenke til kommentar

Ønsker hun å personliggjøre sin smartmobil så er dette himmel og hav mellom Galaxy S II og iPhone.

 

På iPhonen kan du kun ordne i snarveien på applikasjonene på startskjermen.

 

Med Galaxy S II, har hun masse muligheter til å sette opp mobilen etter sine behov og ønsker. Mulighetene er mange her.

 

En annen ting er visningsopplevelsen. Ta en titt på dette her

 

7mnd. gamle Galaxy S II vant testen i kveldens tv2hjelperdeg.

post-227811-0-81447800-1322160238_thumb.jpg

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Fruen fikk en htc desire i fjor sommer, etter en stund så ble ble hun mer og mer forbannet over den. Så fikk hun en iphone 4 senere. Hun ble fornøyd med det valget. Neste gang skal jeg prøve å få henne til å prøve wp7/8 telefon. Samsung galaxy s2 er derimot en mye bedre telefon enn Desire, og selve android har jo kommet seg en god del. Android 4 virker jo som enda ett skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar

Dette med graden av teknisk innsikt og interesse hos brukeren har stor betydning for mobilvalget. For en vanlig bruker uten noen av delene mener jeg at både iOS og Windows Phone 7.5 er bedre alternativer enn Android. Mindre mulighet til å endre ting, ja, men dette betyr også mindre anledning til å f****e opp telefonen. Jeg har ikke problemer med noen av mobil-OSene selv, men vet mange jeg ikke vil anbefale Android til. Personlig synes jeg Nokia Lumia 800 ser ut som eg godt alternativ til iPhone 4S for de som er ute etter en stilig telefon med skjermstørrelse 3,5-3,8". Regner med at prisen på denne faller når det nærmer seg jul, og flere butikker har fått den inn.

Lenke til kommentar

Som nybakt S2-eier og eks-iPhone ditto, her er noen betraktninger. Merk at jeg ikke har brukt 4S, og at jeg har hatt S2 bare noen dager.

 

Pris: Samsung S2 får du nå for 1,- krone på Expert med ett års binding og Komplett Medium abonnement. Da betaler man 200 kroner ekstra i måneden for telefonen det første året, altså 2401 kroner. Men det fordrer jo at man har behov for et Medium abonnement. Hvis ikke må man legge til fordyrelsen av abonnementet i forhold til det man ellers ville valgt.

 

En iPhone 4S med samme abonnement blir betydelig dyrere. Hvor mye avhenger av hvor man kjøper.

 

Trenger hun derimot et enda større abonnement, blir forskjellen mindre, siden 4S blir "billigere" kontant, mens S2 ikke kan bli billigere.

 

Skjerm: 4S har en skarpere skjerm, S2 har en større skjerm. Om S2 er skarp nok er individuelt. Jeg synes det, men jeg ser forskjell. Skal hun surfe mye kan den ekstra skjermstørrelsen være viktig.

 

Størrelse: Dersom hun har normale jentehender kan S2 bli for stor til å brukes med en hånd. Bruker hun to hender er ikke det noe argument. Men dene r stor, og noen foretrekker kanskje en telefon som ikke ruver sånn.

 

Tilkoblinger: Iphone-koblinger finnes på en masse utstyr. S2 (micro USB) ikke fullt så vanlig. Begge har standard USB i andre enden om du bruker kabel, men det skal også være støtte for systemet, og Apple har nok vært flinkere til å overbevise andre produsenter om å bygge inn støtte for sitt system.

 

Formater: Her vinner S2/Android, spesielt når det blir snakk om formater som menigmann ikke har hørt om. Har hun ikke lyst til å forholde seg til formater så er iPhone genialt. Men det begrenser deg noe.

 

Operativsystem: iOS er enklere å bruke, men også mindre fleksibelt.

 

Skreddersøm: Android har med sine widgets og andre funksjoner langt større mulighet til å skreddersy GUI. Men om du liker iPhone og ikke er så teknisk anlagt så er ikke det noen stor sak.

 

Tilbehør: iPhone vinner lett når det blir snakk om deksler og vesker og dock'er og hva det måtte være. Om du synes telefonen er pen som den er så er det med deksler ikke så viktig. S2 er en pen telefon, spesielt i hvit utgave, så det er ingen grunn til å gjemme den vekk.

 

Åpenhet: Kjøper du en iPhone gir du Apple myndigheten til å bestemme hva som er bra for deg av innhold. På Android er det langt mere åpent, på godt og vondt.

 

Status: S2 gir status blant datanteresserte gutter, iPhone blant ikke-nerdene. Om hun bryr seg.

 

Kanskje kommer jeg på mer etterhert.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv hatt både iOS og har nå Android, men for å gjøre det svært kort og enkelt så sier jeg meg helt enig med Tom sitt innlegg.

 

Ellers så må man huske at damen din gjerne ikke er en nerd som kommer til å konfiguere og styre på med theming i timesvis, og graden av personifisering kommer an på øyet som ser. I mine øyne så er det hele pakken inkl. modifisering av både kernel og radio, mens hos "normale" mennesker så er det gjerne snakk om å skifte bakgrunnsbilde og ikoner/tema.

 

Men det beste er å spørre henne helt konkret om nøyaktig hva hun legger i ordet personifisering.

Lenke til kommentar

@Steffen Moss

 

Men så trenger man heller ikke å være en nerd for å bruke en Samsung Galaxy S II eller Android i dag.

 

Høres jo ut som at man må være en nerd for å kunne sette opp en widget på hjemmeskjermen eller for å instellere en ny launcher. Men slikt er det ikke nå per dags dato.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nei selvfølgelig ikke, men man må jo først tenke på hva personen skal bruke telefonen til, og hvem denne personen er. Det er en kvinne og har gjerne små hender. Skal man da kjøpe en unødvendig stor telefon som gjør det potensielt vanskelig å bruke? Eller skal man høre på en tredjepart som kun anbefaler det h*n selv synes er det råeste? Jeg hadde selvsagt valgt S2 om jeg skulle ha valgt mellom disse to, men jeg hadde aldri kjøpt en S2 til damen.

 

Men igjen til trådstarter; spør henne rett ut. HVA prioriterer hun mest? Blir ekstra vanskelig når vi ikke vet det.

Lenke til kommentar

@Steffen Moss

 

Men så trenger man heller ikke å være en nerd for å bruke en Samsung Galaxy S II eller Android i dag.

 

Høres jo ut som at man må være en nerd for å kunne sette opp en widget på hjemmeskjermen eller for å instellere en ny launcher. Men slikt er det ikke nå per dags dato.

Man trenger ikke være nerd for å gjøre det, nei, men kanskje for å se behovet. Ser man ikke det, så er det ikke nødvendigvis noen fordel - for den brukeren - at man kan. Ser man det er det en annen sak. Noe av det første jeg gjorde var å sette opp en Twitter-widget som kunne minne meg på å sjekke hva folk skrev (og poste selv.) Det er individuelt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...