Gå til innhold

Tyskland kan overvåke deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvis dette er fra tyske myndigheter....sliter jeg litt med å forstå det, R2D2, og C3PO... Greit, det kan godt hende at det er fra tyske myndigheter, men er ikke navnene litt åpenbare for en hackergruppe? (eller vil tyske myndigheter at det skal se slik ut....?

 

(dette er helt sikkert benyttet av tysk etteretning, men hvorfor da kalle trojaneren med navn fra Star Wars?) :whistle:

 

Konspirasjon -.-

Lenke til kommentar

Så nå ble dem eksponert heh.

Diskutabelt. Ut fra hva CCC skriver så virker dette så amatørmessig at jeg har vanskelig for å tro at en profesjonell polititjeneste står bak.

 

 

 

Dette må vel isåfall være en keylogger/logger ment for personer som gjør straffbare handlinger på nett (Les: pedofile, hackere etc..)???

Nei, loven som gjør dette mulig er ikke rettet mot noen spesielle. Prinsippet ser ut til å være at når det først er gjort et overvåkningsvedtak så skal ikke målet for overvåkningen skulle kunne beskytte seg ved å flytte kommunikasjonen til en sikrere kanal(feks fra mobil til skype)

Lenke til kommentar

Dette må vel isåfall være en keylogger/logger ment for personer som gjør straffbare handlinger på nett (Les: pedofile, hackere etc..)???

Nå kan ingen overvåkes, ifølge tysk lov, før de faktisk har gjort noe galt. Så lenge du ikke har gjort noe galt, så har ikke myndighetene lov til å lagre noe som helst om deg for å få avdekket lovbrudd.

 

Edit:

Nei, loven som gjør dette mulig er ikke rettet mot noen spesielle.

Hvilken lov er dette?

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Dette må vel isåfall være en keylogger/logger ment for personer som gjør straffbare handlinger på nett (Les: pedofile, hackere etc..)???

Nå kan ingen overvåkes, ifølge tysk lov, før de faktisk har gjort noe galt. Så lenge du ikke har gjort noe galt, så har ikke myndighetene lov til å lagre noe som helst om deg for å få avdekket lovbrudd.

 

Edit:

Nei, loven som gjør dette mulig er ikke rettet mot noen spesielle.

Hvilken lov er dette?

Det står litt om rettsgrunnlaget her: http://de.wikipedia.org/wiki/Online-Durchsuchung#Deutschland

 

Både generelt (under rechtsgrundlage) og også om denne spesifikke saken(rettavgjørelse fra 25/1-11)

 

Jeg stoler mye mer på den tyske staten når det gjelder overvåkning enn den norske for å si det sånn.

Hvorfor det?

 

 

 

 

 

 

Forøvrig så har nå justisministeren i Bayern nå innrømmet offentlig at dette *er* en statstrojaner(på tide å oppdatere artikkelen?). Jeg er fortsatt forbauset over at de har brukt en trojaner som inneholder så mange feil.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...