Gå til innhold

Tilbakeblikk: Sensible World of Soccer (Amiga, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg var det Kick-Off 2 for alle pengene. Dro frem Sensible Soccer av og til, men det var mest pga alle mulighetene man hadde som f.eks manager modus og egenlagde serier og turneringer.

 

Lasta ned Sensible Soccer ifjor til Xboxen og spilte det bare et par timer før jeg ble lei, desverre..

 

'edit: men da Amiga Format hadde Sensible War of Soccer eller noe klarte jeg ikke å legge det fra meg. Det var rett og slett Sensible Soccer med Cannon Fodder gutta og en granat som ball. Fantastisk!

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

du burde ha nevnt at man kan spille SWOS on-line i dag med Amiga-emulatorer :-D anbefaler alle å sjekke ut SWOS Total Pack. http://www.sensiblesoccer.info/forum/index.php?topic=4199.0

 

men, ja. dette og CM 93/94. for noen spill! spiller dem enda den dag i dag, med jevne mellomrom. har brukt utallige timer på begge. både på amiga, DOS, og amiga- og DOS-emulatorer.

 

SWOS 96/97 er forøvrig identisk med 95/96. det er bare en databaseoppdatering.

Lenke til kommentar

Dessverre aldri hatt noe forhold til dette spillet i barndommen, da jeg kun hadde C64 og etterhvert PC. Spilte dog veldig mye Microprose Soccer på C64, uvitende om at det fantes et oppgradert(og tilsynelatende mye bedre) spill på Amiga/Atari. Spilte også litt Kick-Off 2 og 3 hos kamerater, før all fotballspill-interesse ble rettet mot FIFA-serien på siste halvdel av 90-tallet, i første omgang med FIFA 96.

 

Lastet ned SWOS når det kom på XBLA, men siden jeg ikke hadde noe forhold til det fra før, ble det fort lagt bort.

Lenke til kommentar

Alt dette er før min tid. For min del er det Nintendo World Soccer på NES som er det einaste fotballspellet.Der man kunne rett og slett drepe hverandre med ein skikkelig god skulder-mot-...alt. Og skru ballen 180++ grader viss du var Argentina. Du kunne òg dø av å snuble på steiner som låg på banen. Dette er jo tydeligvis helt forskjellige spell, men dog... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...