Gå til innhold

Kina blir verdens største PC-marked


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge tall fra markedsforskningsselskapet International Data Corporation (IDC) ble cirka 18,5 millioner datamaskiner til en verdi av 11,9 milliarder dollar sendt ut til kinesiske forhandlere i løpet av andre kvartal.

Kina: 643 dollar per maskin

 

Til sammenligning mottok amerikanske forhandlere 17,7 millioner enheter til en verdi av 11,7 milliarder dollar i samme periode. Dette betyr at Kina nå utgjør 22 prosent av det globale PC-markedet, én prosent mer enn USA.

USA: 661 dollar per maskin

 

Det er mindre forskjell enn jeg ville antatt. Det er også overraskende lav gjennomsnittspris begge steder. (3493 vs 3591 kr direkte valutakonvertert)

Lenke til kommentar
Ifølge tall fra markedsforskningsselskapet International Data Corporation (IDC) ble cirka 18,5 millioner datamaskiner til en verdi av 11,9 milliarder dollar sendt ut til kinesiske forhandlere i løpet av andre kvartal.

Kina: 643 dollar per maskin

 

Til sammenligning mottok amerikanske forhandlere 17,7 millioner enheter til en verdi av 11,7 milliarder dollar i samme periode. Dette betyr at Kina nå utgjør 22 prosent av det globale PC-markedet, én prosent mer enn USA.

USA: 661 dollar per maskin

 

Det er mindre forskjell enn jeg ville antatt. Det er også overraskende lav gjennomsnittspris begge steder. (3493 vs 3591 kr direkte valutakonvertert)

 

Jeg tenkte og over det, og er glad du gjorde matten for meg. I mine øyne hadde det vært mer realistisk om man "stjal" 100$ fra den kinesiske maskinen og puttet på den amerikanske. Det hadde også vært gøy og se de samme tallene på det europeiske, og evt. norke, markedet.

Lenke til kommentar

硬體.no(cn)

hardware.no på kinesisk. Kanskje hw.no skal åpne en filial i Kina? Vil tro dere hadde blitt godt mottatt og at det vil være et marked for det.

 

Kommentarfeltet hadde nok forsvunnet, og forumet ville nok utelukkende blitt moderert av folk som ikke var "motstandere av frihet og demokrati"

Litt sånn som det VG nå gjør med å tvinge folk til å oppgi personnummer, adresse og inntekt for å kommentere artiklene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...