Gå til innhold

Elegant sollader får plass i lomma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg finner ingenting om ladestrøm, spenning, effekt, fysisk størrelse eller effektivitetsgrad heller. Det eneste som er sikkert er at den er pen, men det spørs hvor mange som vil bli entusiastisk over en ting som har penhet som eneste kjente egenskap.

Hmmmm, penhet som eneste egenskap.... Jeg kan nå komme på ett produkt som folk blir veldig entusiastiske over, selv om penhet er dens eneste egenskap.... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner ingenting om ladestrøm, spenning, effekt, fysisk størrelse eller effektivitetsgrad heller. Det eneste som er sikkert er at den er pen, men det spørs hvor mange som vil bli entusiastisk over en ting som har penhet som eneste kjente egenskap.

Hmmmm, penhet som eneste egenskap.... Jeg kan nå komme på ett produkt som folk blir veldig entusiastiske over, selv om penhet er dens eneste egenskap.... :-)

Damer er ikke et "produkt" :p

 

OT: Enig med Simen1, burde hatt endel tekniske data med.

Lenke til kommentar

Dette med manglende tekniske data er et kjempeproblem med mange produkter på markedet. Jeg er hardware designer av datamaskiner og det første jeg vil ha oppgitt når jeg ser et produkt, er skikkelige, seriøse tekniske data. "Strøm i 30 timer"? Hva slags totalt meningsløs spesifikasjon er det?

 

Akkurat denne laderen så jeg på for over ett år siden, så dette er steingamle nyheter. Mener at denne fikk dårlige omtale. Hvis man ser på solcellenes areal og vet litt om hva man får av strøm ut av en solcelle, så var min konklusjon at dette var nokså uinteressant. Jeg var på jakt etter en strømkilde for GPS-bruk av min mobil på en ukeslang fjelltur. Etter å ha tråklet meg gjennom en lang rekke håpløse produketer på markedet, endte jeg opp med et 5Ah LiIon batteri med standard USB utganger, miniUSB inngang for lading, vekt og størrelse som en HTC Desire. KJEMPEFORNØYD. Her er linken:

 

http://www.portablepowersupplies.co.uk/portapowPremium.htm

  • Liker 2
Lenke til kommentar

30 timer på hva slags enhet? En mobil, en mp3-spiller? Ut i fra størrelsen på enheten må batteriet være lite, og med så lite solcellepanel i tillegg må den bruke lang tid på å lade seg opp.

Hadde strøm vært viktig på tur ville jeg heller kjøpt en Brunton solarroll (http://store.bruntonoutdoor.com/portable-power/panels-and-chargers/). Den kan fås i 4,5w, 9w eller 14w, kan rulles sammen, og flere panel kan kobles sammen.

Lenke til kommentar

Enig med deg der svartbjørn.

Claser'n har en i samme produktgruppe. Den har antagelig også større solcelleareal.

Den funker ikke, fordi det tar flere dager i full sol å fylle batteriet.

(les : Norsk definisjon på full sol da)

Og, men vi er inne på det, dette området florerer med romatikkere som tror det bare er å stikke ut en pinne i sola så er alle sorger slukket.......

Lenke til kommentar

Har en solcellelader på størrelse med en mobiltelefon selv, og med mindre det er knallsol så lader den ikke nok til å drive telefonen i standby en gang. Batteriet som er integrert holder til et par ladinger av iPhonen. Så med mindre den der er på størrelse med en netbook / har ekstremt effektive solceller, så tror jeg rett og slett ikke på påstandene fra produsenten her.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...