Gå til innhold

Guide: Høyreklikket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hater at man trenger et forbasket PROGRAM for å kunne gjøre slike ting i Windows. Med Openbox, Awesome WM, dwm og slikt på linux-baserte systemer er dette gjort fort og enkelt i en config-fil, men neeeida, her trenger du en applikasjon på mange megabyte som i tillegg kan ha bugs og dritt med uforutsette konsekvenser.

 

</windows rant>

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Høyreklikk med en mus er et nyttig verktøy – uansett hvor du høyreklikker på skjermen, så får du opp en meny med valg av flere muligheter.

 

Whaaaaat? Tror det ikke før jeg får se det.

 

 

 

 

 

 

Hater at man trenger et forbasket PROGRAM for å kunne gjøre slike ting i Windows. Med Openbox, Awesome WM, dwm og slikt på linux-baserte systemer er dette gjort fort og enkelt i en config-fil, men neeeida, her trenger du en applikasjon på mange megabyte som i tillegg kan ha bugs og dritt med uforutsette konsekvenser.

 

</windows rant>

 

Dette er jo halve moroa med Windows. Linux, urk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Dette er jo halve moroa med Windows. Linux, urk.

Tror du må ha stokka om på navnene der?

 

Det er moro å mekke bil der du har god plass å boltre deg på. Det er helt forjævlig å mekke bil om du bare såvidt får skvist den forbaskede pipenøkkelen ned i motorrommet for å skru til en skrue som attpåtil har rustet fast.

På samme måte er det ikke noe gøy å fikle med windows, det er langt fra like åpent og tilrettelagt for modifisering.

Lenke til kommentar
Dette er jo halve moroa med Windows. Linux, urk.

Tror du må ha stokka om på navnene der?

 

Det er moro å mekke bil der du har god plass å boltre deg på. Det er helt forjævlig å mekke bil om du bare såvidt får skvist den forbaskede pipenøkkelen ned i motorrommet for å skru til en skrue som attpåtil har rustet fast.

På samme måte er det ikke noe gøy å fikle med windows, det er langt fra like åpent og tilrettelagt for modifisering.

 

På samme måte kan man si at det er fint å ha en bil som man kan kjøpe bensin til på hvilken som helst bensinstasjon, og ikke bare et par.

Lenke til kommentar

Hater at man trenger et forbasket PROGRAM for å kunne gjøre slike ting i Windows. Med Openbox, Awesome WM, dwm og slikt på linux-baserte systemer er dette gjort fort og enkelt i en config-fil, men neeeida, her trenger du en applikasjon på mange megabyte som i tillegg kan ha bugs og dritt med uforutsette konsekvenser.

 

</windows rant>

*ett kjapt google-søk seinere*

HowToGeek guide som viser hvordan ting kan gjøres manuelt

Guiden viser riktignok bare hvordan ting fjernes, men om man liker/er vandt med å gjøre ting manuelt, så burde det ikke være umulig å legge til ting også når man først veit hvor man skal legge til.

 

Dette er jo halve moroa med Windows. Linux, urk.

Tror du må ha stokka om på navnene der?

 

Det er moro å mekke bil der du har god plass å boltre deg på. Det er helt forjævlig å mekke bil om du bare såvidt får skvist den forbaskede pipenøkkelen ned i motorrommet for å skru til en skrue som attpåtil har rustet fast.

På samme måte er det ikke noe gøy å fikle med windows, det er langt fra like åpent og tilrettelagt for modifisering.

Enkelte personer ønsker seg bare en bil som de ikke trenger å åpne panseret på, og om de vil ha ekstrautstyr, så drar de til en mekaniker som fikser det for dem. Det blir mindre mekking, og sannsynligvis dyrere, men for personer som ikke liker å mekke, virker ikke det som noe minus.

 

jeg bruker setpoint fra logitech. da tviler jeg for at egentlig har bruk for et program som gjør det samme. setpoint virker å vær lit mer fleksibelt hva man kan dedikere de forskjellige muse tastene til å gjøre

 

Pussig, har brukt SetPoint i en del år nå, men så vidt jeg veit kan det ikke gjøre noe med høyre-klikk-menyene. Det kan gjøre nesten hva som helst med eventuelle ekstrataster på musa, men ingenting med de to hovedknappene.

 

Selv ser jeg ikke noe stort behov for et slikt program, men syns det er en veldig positiv ting at sånt finnes.

Lenke til kommentar
Enkelte personer ønsker seg bare en bil som de ikke trenger å åpne panseret på, og om de vil ha ekstrautstyr, så drar de til en mekaniker som fikser det for dem. Det blir mindre mekking, og sannsynligvis dyrere, men for personer som ikke liker å mekke, virker ikke det som noe minus.

 

Mekanikeren, altså en erfaren, foretrekker en bil som ikke er et helvete å skru på, though. Her ligger poenget mitt, linux er mer åpent. Jeg sier ikke at Linux er bedre enn Windows, for det er helt subjektivt. Det jeg sier er at jeg, personlig, ville likt det mye bedre hvis Windows hadde vært mer åpent, slik f.eks Linux-baserte systemer er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ThorBear : Den nyeste versjonen av setpoint er nå 6.30.

Mulig du har rett det med høyre menyen , likevel opplever jeg det at programmet er til liten nytte.

 

Det jeg ikke fik helt med meg var om programmet fikk frem en ekstra meny eller hyreklikk knappen ble tilegnet en spesielt funksjon.

Man kan få till de samme i settpoint dog ikke med høyre eller venstre musetast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...