Gå til innhold

Test: Panasonic FX77


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konkurrerende modeller er

Sony Cyber-shot DSC-HX7V (les testen her)

Canon Ixus 310 HS (les testen her)

Casio Exilim EX-ZR100 (Les testen her)

Nikon Coolpix S9100 (Les testen her)

Testen av Panasonic FX77 kommer i nær framtid. Følg med.

 

Var ikke dette testen av Panasonic FX77?

Lenke til kommentar
Gjør noe med menyene, så er dette en vinner blant de mest kompakte modellene. Slik det er nå, kan vi dessverre ikke gi det en anbefaling.

Kameraet får altså ikke "Anbefalt" på grunn av at menyene er dårlige. Greit nok.

 

På testen av Fuji X100 er også menyen dårlig nok til at kameraet ikke kan anbefales i følge dere, men det får en "Anbefalt" allikevel fordi dere regner med at det kommer en firmware-oppdatering.

 

Kan ikke det også komme på FX77?

 

Jeg vet at X100 er et helt annet kamera, men burde det ikke være en viss likhet i bedømmingene? Får et kamera "Anbefalt" fordi dere tror det kommer en firmware-oppdatering, og et annet ikke anbefalt fordi dere ikke vurderer muligheten engang? Det blir litt feil.

Lenke til kommentar
Gjør noe med menyene, så er dette en vinner blant de mest kompakte modellene. Slik det er nå, kan vi dessverre ikke gi det en anbefaling.

Kameraet får altså ikke "Anbefalt" på grunn av at menyene er dårlige. Greit nok.

 

På testen av Fuji X100 er også menyen dårlig nok til at kameraet ikke kan anbefales i følge dere, men det får en "Anbefalt" allikevel fordi dere regner med at det kommer en firmware-oppdatering.

 

Kan ikke det også komme på FX77?

 

Jeg vet at X100 er et helt annet kamera, men burde det ikke være en viss likhet i bedømmingene? Får et kamera "Anbefalt" fordi dere tror det kommer en firmware-oppdatering, og et annet ikke anbefalt fordi dere ikke vurderer muligheten engang? Det blir litt feil.

Av en eller annen grunn så tror jeg at det er en vesentlig større sjanse for at Fuji gjør noe med menyene på X100 enn at Panasonic gjør det på FX77. Bortsett fra det, så har du et poeng.

Lenke til kommentar

Får et kamera "Anbefalt" fordi dere tror det kommer en firmware-oppdatering, og et annet ikke anbefalt fordi dere ikke vurderer muligheten engang? Det blir litt feil.

 

Det er visst et unntak som er gjort kun for X100, og lite seriøst av akam. Egentlig er det håpløst dersom tester skal ta utgangspunkt i hva et kamera burde være/kunne være - og se bort fra hva det virkelig er når det testes.

 

Tor

Lenke til kommentar

Helt klart. Det ville vært mye mer seriøst av akam å totalt endre anmeldelsene sine fortløpende ut fra hva som er nyeste firmware, i steden for å skrive "dette er veldig bra, og anbefales herved forutsatt at de retter noen feil i en senere firmwareoppdatering". :roll:

Også ut fra et kvalifisert gjett om hvilke kameraer som får en menyredesign i en firmware.

Lenke til kommentar

Helt klart. Det ville vært mye mer seriøst av akam å totalt endre anmeldelsene sine fortløpende ut fra hva som er nyeste firmware, i steden for å skrive "dette er veldig bra, og anbefales herved forutsatt at de retter noen feil i en senere firmwareoppdatering". :roll:

Også ut fra et kvalifisert gjett om hvilke kameraer som får en menyredesign i en firmware.

Når forskjellen er en "Anbefalt"/"Ikke anbefalt", så synes jeg det hadde vært mer realt å bedømme et kamera ut fra hva det faktisk er.

 

En produsent som bruker "Anbefalt"-logoen til Akam, skriver ikke en fotnote under som:

 

*så lenge vi slipper en ny firmware med bedre meny en gang i fremtiden.

 

At Akam tillater at kamera som i sin nåværende form ikke er bra nok til anbefalt, får "Akam Anbefaler"-logoen klistret på seg av produsenten, synes jeg er underlig.

Lenke til kommentar

Må vel bare kommentere Eriks overskrift: For fotoentusiaster er vel det å putte ordene kamera og lomme i samme setning det reneste helligbrøde.

Jeg forstår fremdeles ikke hva som er problemet med en ørliten belteveske til kompaktkamera om man først skal ha det med seg. Å klemme det i stykker eller ripe det opp med alt annet fra lommene gir meg frysninger....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...