Gå til innhold

– Dust 514 og EVE Online vil henge sammen (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At et av hovedmålene med Dust 514 er å gjøre et annet spill mer interessant oppfatter jeg ikke som direkte tillitvekkende. Mye prat om at det skal vokse sammen med "hovedspillet", men veldig lite om hva som skal få folk - eller "konsollpyser", som det heter blant Eve-spillere - til å velge akkurat dette framfor de ørten andre konsollskytespillene som finnes. At noen andre, i et annet spill, skal nyte godt av dine prestasjoner i et skytespill er liksom ikke noen enorm motivasjon for de som ikke i tillegg spiller Eve.

 

På den annen side, med tanke på den utrolig slimete ovenfra-og-ned-holdningen både utviklere og disse rom-Napoleonene utviser; så forventer de vel at de stakkars, stakkars konsoll-undermenneskene som ikke har mulighet til å ta del i Eve-universet på annen måte, skal hoppe på sjansen så snart den byr seg.

Lenke til kommentar

At et av hovedmålene med Dust 514 er å gjøre et annet spill mer interessant oppfatter jeg ikke som direkte tillitvekkende. Mye prat om at det skal vokse sammen med "hovedspillet", men veldig lite om hva som skal få folk - eller "konsollpyser", som det heter blant Eve-spillere - til å velge akkurat dette framfor de ørten andre konsollskytespillene som finnes. At noen andre, i et annet spill, skal nyte godt av dine prestasjoner i et skytespill er liksom ikke noen enorm motivasjon for de som ikke i tillegg spiller Eve.

 

På den annen side, med tanke på den utrolig slimete ovenfra-og-ned-holdningen både utviklere og disse rom-Napoleonene utviser; så forventer de vel at de stakkars, stakkars konsoll-undermenneskene som ikke har mulighet til å ta del i Eve-universet på annen måte, skal hoppe på sjansen så snart den byr seg.

 

Oi, det var da voldsomt. CCP er vel den utvikleren som har implementert mest funksjonalitet i et MMO-spill basert på spillernes forslag. Jeg antar du har spilt dette spillet mye siden du har så god rede på deres utrolig slimete adferd. I tillegg er det ikke snakk om at EVE spillerne alene vil få fordeler fra Dust. Dette vil gå begge veier.

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg spilte Eve, men så var det ikke atferden til spillerne i spillet jeg snakket om, men holdningen de utviser (jamfør sitatene i artikkelen) i forhold til deres potensielle allierte/"ansatte". Hvilke fordeler skal de som eventuelt spiller Dust få?

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg spilte Eve, men så var det ikke atferden til spillerne i spillet jeg snakket om, men holdningen de utviser (jamfør sitatene i artikkelen) i forhold til deres potensielle allierte/"ansatte". Hvilke fordeler skal de som eventuelt spiller Dust få?

 

Det er ikke den vanlige oppfatningen av konsollspillere, men er knyttet til en persons utsagn i en gitt demonstrasjon, på en fanfest hvor stemingen var høy.

 

Fordeler? Hvorfor skal spillere av Dust få noen fordeler?

Lenke til kommentar

Spørsmålet i den siste setningen var rettet mot posten over min, og ikke egentlig tenkt som et frittstående spørsmål, men likevel:

 

Jeg vil tro det gir mening for CCP å tilby incentiver for samarbeid og interaksjon på tvers av plattformene for spillere på begge sider. I spilltermer oversettes det til fordeler for dem som engasjerer seg på et litt høyere nivå enn å bare skyte folk.

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg spilte Eve, men så var det ikke atferden til spillerne i spillet jeg snakket om, men holdningen de utviser (jamfør sitatene i artikkelen) i forhold til deres potensielle allierte/"ansatte". Hvilke fordeler skal de som eventuelt spiller Dust få?

 

Det er ikke en holdning som blir vist. Der er en enkel quote fra en fanfest, hvor stemningen er høy å spøker flyr i alle retninger.

 

Å på ingen måte har CCP sakt at meningen med Dust er å fremheve selve PC spillet, men å utvide å berike eve universet, som Dust514 vil bli en veldig stor del av. Gjør litt research på hvordan CCP planlegger å knytte de to spillene sammen med hverandre.

 

Grunnen til å velge Dust over andre konsol skytespill vill være at det vil bli et helt unikt konsept, å et som har store potensialer.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det gir mening for CCP å tilby incentiver for samarbeid og interaksjon på tvers av plattformene for spillere på begge sider. I spilltermer oversettes det til fordeler for dem som engasjerer seg på et litt høyere nivå enn å bare skyte folk.

 

 

Akkurat dette konseptet er det CCP har bygget eve på. Spiller engasjemang.

 

Se for deg for eksempel en clan med console spillere som jobber som leiesoldater, eller en annen clan som jobber ene og alene som groundforces til et EVE Cop (guild). Spillet i seg selv vil ikke ha noen form for "yrke", men spillerne vil skape dem selv, akkurat som i eve.

Lenke til kommentar

Den magiske Researchen overlater jeg til deg å gjøre, siden jeg forholder meg til artikkelen, hvor det står at de har vært påfallende tause om detaljene i forholdet mellom Dust og Eve, og om hvordan Dust egentlig er.

 

Når jeg nevner utviklernes holdning tenker jeg ikke på spillersitatet, men at "et av hovedmålen med Dust er å gjøre Eve Online mer interessant", og den litt naive troen på at kryssplattformstrukturen tilsvarer garantert suksess, tilsynelatende uten tanke for at et skytespill også må kunne konkurrere på egne premisser for å være interessant for de som ikke allerede spiller Eve.

 

Du ser jo ut til å ha slukt både agn og snøre, siden kronargumentet for å velge Dust - i følge deg - koker ned til at kryssplattformkonseptet er nytt og potensielt spennende. Så lenge vi ikke kan gjøre mer enn å "se for oss" potensielt interessante scenarier, forbeholder jeg meg retten til å ikke ukritisk rope ut Dust som skytespillenes Messias.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Den magiske Researchen overlater jeg til deg å gjøre, siden jeg forholder meg til artikkelen, hvor det står at de har vært påfallende tause om detaljene i forholdet mellom Dust og Eve, og om hvordan Dust egentlig er.

 

Når jeg nevner utviklernes holdning tenker jeg ikke på spillersitatet, men at "et av hovedmålen med Dust er å gjøre Eve Online mer interessant", og den litt naive troen på at kryssplattformstrukturen tilsvarer garantert suksess, tilsynelatende uten tanke for at et skytespill også må kunne konkurrere på egne premisser for å være interessant for de som ikke allerede spiller Eve.

 

Du ser jo ut til å ha slukt både agn og snøre, siden kronargumentet for å velge Dust - i følge deg - koker ned til at kryssplattformkonseptet er nytt og potensielt spennende. Så lenge vi ikke kan gjøre mer enn å "se for oss" potensielt interessante scenarier, forbeholder jeg meg retten til å ikke ukritisk rope ut Dust som skytespillenes Messias.

 

På ingen måte sier jeg at Dust514 ikke må kunne konkurere som et spill i seg selv, men tilknytningen til EVE vil bli en stor del av hele opplevelsen av spillet, selv om du aldri har rørt eller hørt om EVE.

 

Å "Slukt både agn og snøre" ? Jeg sier at spillet har store potensialer, fordi jeg er meget kjent med spillerbasen til EVE å tanken på en FPSMMO knyttet direkte til dette er en god en. "Potensiale" betyr ikke at spillet er eller vil bli bra, det betyr at det KAN bli bra. Selve cross platform konsepet er ikke nytt, men måten CCP vil gjøre det på er det.

 

Det lille, å jeg mener virkeli lille gameplayet som er vist fram virker veldig lovende. Spillet har som nevnt store potensialer, men det har veldig mange spill som har blitt totale katastrofer også hatt. Men med CCP som utvikler er håpet stort.

 

Å som en lukker, når CCP Hammerhead sier at målet er å gjøre EVE Online mer intresangt, vil jeg tro han mener EVE Online Universet, og som jeg nevnte, vil Dust514 bli en stor del av dette.

Lenke til kommentar

At et av hovedmålene med Dust 514 er å gjøre et annet spill mer interessant oppfatter jeg ikke som direkte tillitvekkende. Mye prat om at det skal vokse sammen med "hovedspillet", men veldig lite om hva som skal få folk - eller "konsollpyser", som det heter blant Eve-spillere - til å velge akkurat dette framfor de ørten andre konsollskytespillene som finnes. At noen andre, i et annet spill, skal nyte godt av dine prestasjoner i et skytespill er liksom ikke noen enorm motivasjon for de som ikke i tillegg spiller Eve.

 

På den annen side, med tanke på den utrolig slimete ovenfra-og-ned-holdningen både utviklere og disse rom-Napoleonene utviser; så forventer de vel at de stakkars, stakkars konsoll-undermenneskene som ikke har mulighet til å ta del i Eve-universet på annen måte, skal hoppe på sjansen så snart den byr seg.

 

 

Er enig med deg der har selv spilt EVE online og sluttet da jeg endelig fikk nok av de "veteranene" ,som hadde spilt i ett eller to år lengre enn meg.

Det er ett utrolig arrogant miljø der inne og anbefales ikke i det hele tatt for nybegynnere.

 

DUST 514 virker som en fornærmelse mot konsollgamere.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det gir mening for CCP å tilby incentiver for samarbeid og interaksjon på tvers av plattformene for spillere på begge sider. I spilltermer oversettes det til fordeler for dem som engasjerer seg på et litt høyere nivå enn å bare skyte folk.

 

DET er jeg helt enig i, håper virkelig de utvikler mer av PI for dette og evt kobler det opp mot FW så det er mulig å ta hele planeter for enkelte factions.

Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato ikke møtt (IRL) en EVE- spiller som ikke har en viss ovenfra og ned- holdning. Av de som hadde hørt om Dust ble uttrykk som "å bruke konsollpyser/horer/idioter" brukt.

 

Det sagt, så syntes jeg både EVE og Dust virker interessant. Men det er en lang vei fra ide til ferdig fungerende spill.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har stort sett bare hatt positive opplevelser med spillere i EVE. Som nybegynner fikk jeg mye hjelp bl.a i form av invitasjoner til lvl 4 oppdrag fra veteraner der jeg fikk ta for meg av restene. Dette ga meg muligheter til å kjøpe utstyr og skills i fleng slik at jeg fort kom opp på akseptabelt nivå. Jeg er fullstendig klar over at EVE har en høy inngangsterskel, men så lenge man oppfører seg skikkelig og faktisk leser seg opp litt om mekanikkene i spillet uten å spørre om ting som ligger et lite Google søk unna så er spillerbasen i Tranquility i hovedsak hjelpsom.

Lenke til kommentar

I teorien synes jeg dette høres utrolig spennende ut. Har ikke spilt noe EVE, men jeg har mine tusentalls timer med FPS. Det hadde vært moro om online FPS-spillingen var en del av en litt større sammenheng. Har alltid ønsket meg en blanding mellom FPS, strategi og RPG. Kanskje dette kan bli noe av det? Er vel langt igjen før det realiseres, men konseptet liker jeg veldig godt. Hadde vært fett å være på oppdrag for noen og feks få noe bonus for å vinne/drepe folk ut over litt xp/prestige.

 

I mine øyne savner en del FPS som MW (2), BC2 og så videre et større mål enn å vinne hver enkelt runde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...