Gå til innhold

Dette er PSP2 (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Next Generation Portable er kun kodenavnet på konsollen. Tipper endelig navn blir annonsert på E3 i juni.

 

Teknonerden i meg digger dette med pseudo PS3-grafikk og en maskin som har "alt". Litt samme entusiasmen som når PSP ble annonsert med pseudo PS2-grafikk og mediemuligheter. Men utenom skikkelige analoger og dropping av UMD ser det ut til at Sony går i de samme fellene som sist.

 

Dette blir dyrt for forbrukeren (3000-4000 kr?), dyrt for Sony og ikke minst dyrt som utviklerne. Uncharted, Killzone, Call of Duty, techdemo av MGS4... Ser ut som de fleste vil satse på litt "lettere" (les: billigere) utgaver av PS3-spillene sine, akkurat som PSP fikk spill som God of War: Chains of Olympus og GTA: Liberty City Stories. Teknisk imponerende spill til håndholdt, men som i realiteten ender opp som bleke kopier av hva som tidligere har dukket opp til hjemmekonsollen...

Endret av Kilik
Lenke til kommentar

Er faktisk mer spent på 3ds, nintendo er nyskapendet om dagen. På en måte konsolenes Apple.

 

kiik

Ja det er sikkert et kodenevn etc etc (neste genrasjon), poenget mitt var bare at dette ordet er så sykt opprbrukt nå, iphone med ny skjerm og kamera = next gen osv osv alt er neste genrasjon selv uten de helt store endringene og helt uten tidsperspektivet man før i tiden la i 1 genrasjon ;).

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Folk som whiner frodi PSP2 ikke har UMD-støtte:

Ta dere en... Wait for it - og dette kommer du ikke til å like hvis du har glutenallergi - BOLLE!

Hvorfor skal de gjøre en konsoll mer klumpete fordi dere vil ha bakoverkompabilitet? UMD sluker i tillegg strøm.

Kjøp heller en brukt PSP på finn.no(helt ned i 300,-) eller kjøp en ny en. Den koster ikke mer enn 1199,-(Lefdal og cdon.com).

Spill på minnekort har også mye mindre lastetid fordi de ikke har bevegelige deler, så det er et pluss i min bok.

Det kalles utvikling og ett sted går grensen for bakoverkompabilitet.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Det er ikke bare bakoverkompabilitet som vi tenker på når vi (jeg) sier den bør ha UMD. Hovedsaklig for min del, er det fordi jeg liker å mine spill i fysisk form :)

Trenger ikke kjøpe en gammel PSP med UMD når jeg allerede har den... Vil dette si at du kommer til å klage hvis PS4 fortsatt kjører Blu-ray da? Da får jo den "bakoverkompabilitet"

"Det kalles utvikling og ett sted går grensen for bakoverkompabilitet."

Greia er/var at PSP'en kom først med UMD også bare dropper Sony formatet helt etter 2-3? år og tar det ikke med på de neste konsollene... Dette syns jeg er fornærmende mot kundene jeg...

Greit, jeg skal ikke nekte for at jeg liker bakoverkompabilitet og egentlig syns jeg alle konsoller skulle hatt dette på en eller annen måte. :) Det er no herk å måtte ha eldgamle konsoller i TV benken, bare fordi selskaper ikke gidder å ta med bakoverkompabilitet. Er min mening isåfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...