Gå til innhold

De beste videoene fra E3 (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den Star Wars: The Old Republic-filmen gikk oss faktisk hus forbi. Vi ser nå at den er mye tøffere enn det Star Wars: The Force Unleashed 2-klippet vi opprinnelig brukte. Vegard utnytter nå internettets muligheter og magi og endrer saken om kort tid.

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Puzzle Agent så ut som en dårlig kopi av Professor Layton.

 

Maken til tøv.

 

Puzzle Agent ligger an til å bli et av de ytterst få spillene som faktisk innehar en viss form for kunstnerisk integritet, dette i motsetning til nær sagt samtlige andre spill som produseres per dags dato. Spill-industrien råtner innenifra, og du klarer å avfeie noe så fantastisk som et Grickle-basert spill som «en dårlig kopi av Professor Layton»?

 

Prøv igjen. Denne gangen med argumenter.

Lenke til kommentar

Må nok si meg helt uenig med Sverre ihvertfall, men dette er altså min personlige mening. Den traileren som ble vist på EAs pressekonferanse var intet mindre en svært skuffende (om det er altså denne det er snakk om). Om jeg så hørte riktig så skulle det visstnok være et klipp ifra The Old Republic's "PvP system", men det som ble vist var i hele tatt bare brifing av deres evner til å lage ok cgi filmer. Joda underholdende og action fylt scene, men hvor var gameplayet? Ikke eksisterende på pressekonferansen ihvertfall. Men de viste vel sikkert selve gameplayet på messen regner jeg med.

 

Bulletstorm kunne kanskje blitt vurdert, selv om jeg ikke var så veldig begeistret for enda et FPS, men det så ihvertfall ut som det skilte seg litt ifra de andre. Personlig likte jeg godt og traileren til The 3rd birthday selv om den var litt vel kort og Devil's Third. Fantastisk musikk valg i sistnevnte.

Endret av Quagles
Lenke til kommentar

Puzzle Agent så ut som en dårlig kopi av Professor Layton.

 

Maken til tøv.

 

Puzzle Agent ligger an til å bli et av de ytterst få spillene som faktisk innehar en viss form for kunstnerisk integritet, dette i motsetning til nær sagt samtlige andre spill som produseres per dags dato. Spill-industrien råtner innenifra, og du klarer å avfeie noe så fantastisk som et Grickle-basert spill som «en dårlig kopi av Professor Layton»?

 

Prøv igjen. Denne gangen med argumenter.

Ok.

Puzzle Agent så ut som en svært dårlig kopi av Professor Layton. :p

 

Det er det jeg sitter med følelsen av etter å ha sett den videoen. Det ser morosomt ut det er ikke det, men jeg synes Professor Layton spillene har et bedre preg og en bedre finish over seg. Animasjonene ser stive ut og ser ut som noe en eller annen har laget i sin kjellerstue. Måten det er tegnet på i forhold til Professor Layton spillene, ser heller ikke bra ut. For meg virker det som om dette er noe som de har hatt lite midler til å få laget. Det ser heller ikke ut til at de har brukt mye tid på hverken karakterskapning, ei animasjonene, som jeg synes går tregt og hakkete. Jeg har ikke sett mer fra spillet fordi utifra den videoen fikk jeg følelsen av at dette er noe jeg skal styre unna. At Puzzle Agent har, som du mener, en viss form for kunsterisk integritet, betyr ikke det automatisk at spillet i seg selv er bra.

 

Jeg er tross alt en gentleman så jeg velger å lette på flosshatten og si: "Critical thinking is the key to success". Jeg gidder ikke diskutere dette med deg, da du åpenbart har en annen mening enn meg. Jeg skal la deg kose deg med Puzzle Agent i fred, men for min del sitter jeg på gjerdet og venter til det kommer et nytt Professor Layton.

Lenke til kommentar

Puzzle Agent så ut som en dårlig kopi av Professor Layton.

 

Maken til tøv.

 

Puzzle Agent ligger an til å bli et av de ytterst få spillene som faktisk innehar en viss form for kunstnerisk integritet, dette i motsetning til nær sagt samtlige andre spill som produseres per dags dato. Spill-industrien råtner innenifra, og du klarer å avfeie noe så fantastisk som et Grickle-basert spill som «en dårlig kopi av Professor Layton»?

 

Prøv igjen. Denne gangen med argumenter.

Ok.

Puzzle Agent så ut som en svært dårlig kopi av Professor Layton. :p

 

Det er det jeg sitter med følelsen av etter å ha sett den videoen. Det ser morosomt ut det er ikke det, men jeg synes Professor Layton spillene har et bedre preg og en bedre finish over seg. Animasjonene ser stive ut og ser ut som noe en eller annen har laget i sin kjellerstue. Måten det er tegnet på i forhold til Professor Layton spillene, ser heller ikke bra ut. For meg virker det som om dette er noe som de har hatt lite midler til å få laget. Det ser heller ikke ut til at de har brukt mye tid på hverken karakterskapning, ei animasjonene, som jeg synes går tregt og hakkete. Jeg har ikke sett mer fra spillet fordi utifra den videoen fikk jeg følelsen av at dette er noe jeg skal styre unna. At Puzzle Agent har, som du mener, en viss form for kunsterisk integritet, betyr ikke det automatisk at spillet i seg selv er bra.

 

Jeg er tross alt en gentleman så jeg velger å lette på flosshatten og si: "Critical thinking is the key to success". Jeg gidder ikke diskutere dette med deg, da du åpenbart har en annen mening enn meg. Jeg skal la deg kose deg med Puzzle Agent i fred, men for min del sitter jeg på gjerdet og venter til det kommer et nytt Professor Layton.

 

Animasjon 101: Antall bilder per sekund man velger å animere i har ingenting å gjøre med kvalitet. Dette er et kunstnerisk valg, og fører med seg ulike effekter alt ettersom hva man velger å bruke. At du ser ut til å tro at dette har noe som helst med midler eller evner å gjøre taler for en mangel på forståelse for hva du kritiserer.

 

Man kan gjerne ha sine meninger om hva som er bra og dårlig håndverk innen billedkunst, men når du prøver å argumentere for at Graham Annable på noen måte er dårlig til å tegne, så skyter du deg selv i foten, og avslører en rimelig infantil holdning til kunst, og da særskilt billedkunst. Du klarer ikke en gang å formulere eventuelle problemer du har med stilen, istedenfor prøver du å så tvil om produksjonsmidler, og å bemerke tilsiktede egenskaper ved f.eks. de fysiske egenskapene ved karakterene (ja, tegningene er minimalistiske, og har et fokus på uttrykk, snarere enn f.eks. detaljrikdom — dette er et stilvalg).

 

Videre er det ingen som har påstått at spillet er bra. Som du selv sier har det ikke kommet ut enda, og det man vet om spillet er setting, stil, type gameplay og historie. Om spillet er bra gjenstår å se, likevel klarer du altså å avfeie det på et syltynt grunnlag (på grensen til ikke-eksisterende, etter mitt skjønn). Ikke bra.

Lenke til kommentar

Puzzle Agent så ut som en dårlig kopi av Professor Layton.

 

Maken til tøv.

 

Puzzle Agent ligger an til å bli et av de ytterst få spillene som faktisk innehar en viss form for kunstnerisk integritet, dette i motsetning til nær sagt samtlige andre spill som produseres per dags dato. Spill-industrien råtner innenifra, og du klarer å avfeie noe så fantastisk som et Grickle-basert spill som «en dårlig kopi av Professor Layton»?

 

Prøv igjen. Denne gangen med argumenter.

Ok.

Puzzle Agent så ut som en svært dårlig kopi av Professor Layton. :p

 

Det er det jeg sitter med følelsen av etter å ha sett den videoen. Det ser morosomt ut det er ikke det, men jeg synes Professor Layton spillene har et bedre preg og en bedre finish over seg. Animasjonene ser stive ut og ser ut som noe en eller annen har laget i sin kjellerstue. Måten det er tegnet på i forhold til Professor Layton spillene, ser heller ikke bra ut. For meg virker det som om dette er noe som de har hatt lite midler til å få laget. Det ser heller ikke ut til at de har brukt mye tid på hverken karakterskapning, ei animasjonene, som jeg synes går tregt og hakkete. Jeg har ikke sett mer fra spillet fordi utifra den videoen fikk jeg følelsen av at dette er noe jeg skal styre unna. At Puzzle Agent har, som du mener, en viss form for kunsterisk integritet, betyr ikke det automatisk at spillet i seg selv er bra.

 

Jeg er tross alt en gentleman så jeg velger å lette på flosshatten og si: "Critical thinking is the key to success". Jeg gidder ikke diskutere dette med deg, da du åpenbart har en annen mening enn meg. Jeg skal la deg kose deg med Puzzle Agent i fred, men for min del sitter jeg på gjerdet og venter til det kommer et nytt Professor Layton.

 

Ikke rart du ikke gidder å diskutere når du er helt på jordet. :p

 

Spillet er forøvrig basert på en tegneserie fra 2001 (For en kopi) og er tydelig veldig Twin Peaks-inspirert.

 

Man kan finne animasjoner basert på Grickle/Puzzle Agent her:

http://www.youtube.com/user/grickle

 

Eksempel her: (Advarsel, meget sært)

http://www.youtube.com/watch?v=r3Z1MrG6hNQ

Lenke til kommentar

Puzzle Agent så ut som en dårlig kopi av Professor Layton.

 

Maken til tøv.

 

Puzzle Agent ligger an til å bli et av de ytterst få spillene som faktisk innehar en viss form for kunstnerisk integritet, dette i motsetning til nær sagt samtlige andre spill som produseres per dags dato. Spill-industrien råtner innenifra, og du klarer å avfeie noe så fantastisk som et Grickle-basert spill som «en dårlig kopi av Professor Layton»?

 

Prøv igjen. Denne gangen med argumenter.

Ok.

Puzzle Agent så ut som en svært dårlig kopi av Professor Layton. :p

 

Det er det jeg sitter med følelsen av etter å ha sett den videoen. Det ser morosomt ut det er ikke det, men jeg synes Professor Layton spillene har et bedre preg og en bedre finish over seg. Animasjonene ser stive ut og ser ut som noe en eller annen har laget i sin kjellerstue. Måten det er tegnet på i forhold til Professor Layton spillene, ser heller ikke bra ut. For meg virker det som om dette er noe som de har hatt lite midler til å få laget. Det ser heller ikke ut til at de har brukt mye tid på hverken karakterskapning, ei animasjonene, som jeg synes går tregt og hakkete. Jeg har ikke sett mer fra spillet fordi utifra den videoen fikk jeg følelsen av at dette er noe jeg skal styre unna. At Puzzle Agent har, som du mener, en viss form for kunsterisk integritet, betyr ikke det automatisk at spillet i seg selv er bra.

 

Jeg er tross alt en gentleman så jeg velger å lette på flosshatten og si: "Critical thinking is the key to success". Jeg gidder ikke diskutere dette med deg, da du åpenbart har en annen mening enn meg. Jeg skal la deg kose deg med Puzzle Agent i fred, men for min del sitter jeg på gjerdet og venter til det kommer et nytt Professor Layton.

 

Animasjon 101: Antall bilder per sekund man velger å animere i har ingenting å gjøre med kvalitet. Dette er et kunstnerisk valg, og fører med seg ulike effekter alt ettersom hva man velger å bruke. At du ser ut til å tro at dette har noe som helst med midler eller evner å gjøre taler for en mangel på forståelse for hva du kritiserer.

 

Man kan gjerne ha sine meninger om hva som er bra og dårlig håndverk innen billedkunst, men når du prøver å argumentere for at Graham Annable på noen måte er dårlig til å tegne, så skyter du deg selv i foten, og avslører en rimelig infantil holdning til kunst, og da særskilt billedkunst. Du klarer ikke en gang å formulere eventuelle problemer du har med stilen, istedenfor prøver du å så tvil om produksjonsmidler, og å bemerke tilsiktede egenskaper ved f.eks. de fysiske egenskapene ved karakterene (ja, tegningene er minimalistiske, og har et fokus på uttrykk, snarere enn f.eks. detaljrikdom — dette er et stilvalg).

 

Videre er det ingen som har påstått at spillet er bra. Som du selv sier har det ikke kommet ut enda, og det man vet om spillet er setting, stil, type gameplay og historie. Om spillet er bra gjenstår å se, likevel klarer du altså å avfeie det på et syltynt grunnlag (på grensen til ikke-eksisterende, etter mitt skjønn). Ikke bra.

Deg om det. Jeg får bare følelsen av fra deg at du mener dette spillet er rimelig fantastisk og et kunstverk som kan sammenlignes med Mona Lisa. Jeg gir vel blaffen i om hvem som har laget det eller ei, det ser fortsatt ut som noe enhver person med litt smått tegneskills kan tegne seg frem til. Det spiller fint liten rolle om det er en verdensberømt kunstner som har laget det, det ser fortsatt ikke noe særlig bra laget ut. Ja, det er den stilen det er laget i, men det spiller ingen rolle uansett, for resultatet er ikke noe å skryte av. Jeg er ikke spesielt interessert i kunst og den utøvere, men hvis du må være litt over gjennomsnittet interessert i kunst for å skjønne hvor bra dette spillet er, så vil det ikke gå bra. Da vil det ikke selge, fordi folk flest vil se på dette spillet og synes det er noe dårlig greier. Bortsett fra deg og kanskje noen andre som har litt mer peiling på Graham Annable. I tillegg til de som ikke bryr seg om hverken det ene eller andre, så lenge sppillet får bra kritikker så kjøper de det. Du sier selv at det er ingen som vet om dette spillet er noe bra, alikevel roser du det opp i skyene og rakker ned på meg fordi jeg hakker på det. Hva er det for noe tull egentlig? Er det liksom greit at du roser spillet opp i skyene på bakgrunn av at Graham Annable har tegnet det og rakker ned på meg fordi jeg ser på spillet med litt kritiske øyne på bakgrunn av at hele spillet rett og slett ser lite bra ut?

 

 

@Radiohodet: Jeg har sett noen av de filmene på Youtube og kan ikke si jeg er noe særlig imponert. Klart det er morosmt og det får meg til å humre litt, men noe mer enn det er det ikke. Jeg vet at dette er den stilen de har valgt å lage spillet i, men for meg ser det så halvferdig ut. Sikkert fint for noen, men jeg styrer unna. Om jeg har penger til overs en gang, kanskje jeg kjøper det og sjekker det ut. Kanskje kommer jeg på andre tanker og kjøper det, når jeg har lest noen anmeldelser som kan gi meg litt bedre grunner enn bare det at Graham Annable har tegnet det.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

TST; Jeg sendte faktisk en epost til dere samme dagen om at den burde legges inn sammen med resten av filmen fra E3. Fikk riktignok aldri noe svar, men men ;-)

 

Quagles;

Er snakk om Cinematic trailer kalt "Hope", men de har også lagt ut film ifht gameplay og annet, dette er nå å finne på www.swtor.com :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...