Gå til innhold

Detaljer om Portal 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det setter en enorm forventning til Portal 2. Jeg for min del gleder meg, men kan det toppe det fantastisk innovative Portal?

 

 

Neppe, og det er nok ikke poenget. Noe av Portals store styrke var nettopp at det tok folk på senga, og når The Orange Box kom ut høsten '07 var det nok bare Valve som visste hva slags juvel de hadde sluppet, og det som en liten fin bonus til de andre store titlene. Nå vet folk hva de får, og Valve må imponere på andre områder. Det eneste jeg forventer er at GLaDOS ikke skuffer, men det regner jeg heller ikke med. Det finnes vel ikke egentlig en dårlig Valvekarakter.

 

Syns dette dessverre høres litt ut som det fortsatt bare er satt til testmiljø, og ikke ute i den "frie åpne verden" :-/ men jaja, forhåpentligvis har det samme kvalitet som 1ern og varer en smule lengre ^^

 

Det er der Portal vil gjøre seg best i mine øyne. Er man et forsøksobjekt er man et forsøksobjekt. Ikke ser jeg for meg at tomme gater er det helt store heller rent stemningsmessig, og da blir det også vanskeligere å inkludere GLaDOS og andre karakterer av det mer mekaniske slaget. Angående lengden ønsker jeg en like kompakt spillopplevelse som forrige gang, og om det krever at spillet er slutt etter litt over en time er jeg veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar

men tenk på mulighetene i en stor by, i kamp mot combine. Legge portaler under dem.. sprette ut fra veggen ved siden av dem. Teleportere hele biler fra asfalten til et tårn høyt der oppe. Med masse gjenstander og soldater og snacks. Fysikkmotoren skulle virkelig fått seg noe å bryne på.

 

Det eneste jeg ikke likte med Portal, og det trakk egentlig ikke ned i det hele tatt, var at det var lite mulighet for kreativitet. Det var stort sett en måte å gjøre det på, eller tenkt at det skulle gjøres på. Hiv inn regissøren fra L4D, som kan forandre på ting etter som den føler for deg. Mange muligheter.

 

Men coop kommer til å bli nydelig, ser oss for meg mulighetene for et slags race, eller 1m1, om å klare å teleportere motstandern inn i brennemaskinen eller ilden. The possibilites.

 

Noen som vet om Portal har blitt mmoddet inn i Half Life f.eks?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvor du vil, men det du ber om er jo ikke portal. Høres heller ut som noe som kunne vært en i fremtidens Half Life utgivelser. Portal er Glados, testhallene hos aperture science, companion cube <3, Cake is a lie, "stativ robotene" og Chell såklart. Portal er mystikk, en gåte. Hvordan få alt dette til å funke i en åpen verden, spesielt hvis vi skal begynne å inkludere combines? Ser ganske mange logiske brister her om man skal gå ut ifra enern :) Som sagt så virker det som det heller blir noe sånt som Half Life2: Episode 2.5

Lenke til kommentar

Syns ikke noe om at Valve lager en oppfølger. Portal er rett og slett den type stjerne som skal skinne en gang, og jeg skjønner virkelig hvordan de kan toppe eneren, eller i det hele tatt å lage et bra spill med samme konseptet; den mystiske, ubesvarte feelingen som gjorde Portal til spillet det var (og er) må rett og slett være fraværende.

 

Frykter dette spillet vil ødelegge hele Portal-frykter og at den fjernes fra den ganske lille listen over spill som vi som sekstiåringer kan fortelle barnebarna våre om. Leit.

Lenke til kommentar

Gameinformer.com gir ut nye detaljer om portal 2 på selektive dager frem til 31 mars. I dag la de ut dette:

http://gameinformer....cular-drop.aspx

 

Fint å få litt bakgrunn på spillet, og det overasker meg at dette startet med prinsesser og slott :)

For min del er dette gammelt nytt, jeg leste meg opp på Portal minuttet etter at jeg var ferdig med det hehe.

 

Narbacular Drop er forøvrig gratis å laste ned herfra!

 

Syns ikke noe om at Valve lager en oppfølger. Portal er rett og slett den type stjerne som skal skinne en gang, og jeg skjønner virkelig hvordan de kan toppe eneren, eller i det hele tatt å lage et bra spill med samme konseptet; den mystiske, ubesvarte feelingen som gjorde Portal til spillet det var (og er) må rett og slett være fraværende.

 

Frykter dette spillet vil ødelegge hele Portal-frykter og at den fjernes fra den ganske lille listen over spill som vi som sekstiåringer kan fortelle barnebarna våre om. Leit.

 

Jeg deler på en måte din bekymring, men se på det som Matrix-etterfølgerne og BioShock 2. Ikke noe å bry seg om - originalen står fortsatt og skinner for seg selv (selv om BioShock 2 i mine øyne er meget godt :p).

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

flere muligheter med børsa kan gjøre spillet lettere, kommer litt an på hvor mye tid de legger i det. Men ofte slik at om man har flere muligheter, er det lettere å se hvor man skal bruke disse, og det hele kan bli opplagt i hvordan man skal gjøre det. For min del har eg stor bekymring til disse nye elementene i portal skyteren.

 

Jeg har liten tro til dette spillet, så kan eg heller bli overrasket om eg tar feil. Men å lage den stemning som portal har, skal godt gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...