Gå til innhold

Feature: Fra fisk til menneske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener bestemt i å ha spilt et liknende spill som også het "Evolution" på PC. Dette var vel på slutten av 90-tallet/begynnelsen av dette århundret. Jeg digget det spillet, men hadde bare en demo av det den gang.

 

Spillet gikk ut på at en fikk en stor landmasse til rådighet, som en plasserte ut visse typer grunntyper av dyr og lot de bevege seg rundt. Man måtte passe på at dyrene trivdes i rette områdetyper og ikke møtte på sin nemesis i form av rovdyr. Et utrolig artig spill som jeg skulle ønske noen hadde tatt seg bryet med å gjenskape.

 

EDIT: I find, I find!: Evolution - The Game of Intelligent Life

Endret av Pytagoras
Lenke til kommentar

Jeg mener bestemt i å ha spilt et liknende spill som også het "Evolution" på PC. Dette var vel på slutten av 90-tallet/begynnelsen av dette århundret. Jeg digget det spillet, men hadde bare en demo av det den gang.

 

Spillet gikk ut på at en fikk en stor landmasse til rådighet, som en plasserte ut visse typer grunntyper av dyr og lot de bevege seg rundt. Man måtte passe på at dyrene trivdes i rette områdetyper og ikke møtte på sin nemesis i form av rovdyr. Et utrolig artig spill som jeg skulle ønske noen hadde tatt seg bryet med å gjenskape.

 

EDIT: I find, I find!: Evolution - The Game of Intelligent Life

 

 

Man har jo også spillene SimLife og SimEarth av Will Wright, men dette er jo bare forløperene til Spore. Ville bare nevne disse, da de lignet veldig på "Evolution" spillet du beskrev over :)

 

SimLife

 

og

 

SimEarth

Endret av Nielsen85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...