Gå til innhold

Anmeldelse: BlazBlue: Calamity Trigger (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lolololo bra anmeldelse, seff er spillet en knappemoser når det ikke går utpå å footsie med shotoclones!

Føler virkelig at anmelderen har gjort hjemmeleksa si her altså, det kommer veldig tydlig fram at anmelderen har lagt mye tid i spillet for får å kunne komme med en mest mulig riktig og rettferdig dom!

Lenke til kommentar
lolololo bra anmeldelse, seff er spillet en knappemoser når det ikke går utpå å footsie med shotoclones!

Føler virkelig at anmelderen har gjort hjemmeleksa si her altså, det kommer veldig tydlig fram at anmelderen har lagt mye tid i spillet for får å kunne komme med en mest mulig riktig og rettferdig dom!

+1 til klevo, "you hit the nail nice"

 

Hey anmelder slutt og spille med easyspesials. Patetisk anmeldelse imo. snakker om mashin og o.l. du Burde skamme deg eller ta ned den svete anmeldelse,

 

 

 

for det første se på BB some vell en way more avansert street fighter, du er virkelig ikke til og tro, virkelig vondt og lese denne utrlolige litte bra artiklen som bare tyder på at du ikke en gang har sat av 100timer til og lære deg en character i det hele tatt.

 

 

STORT SKUFF

Endret av anmeldererretard
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer, gikk dere igjennom Arcade Mode? Hvordan var Hakumen ^_^

 

"En tilfeldig kombinasjon av frenetiske knappemosing resulterer i høvelig imponerende angrep, men all form for strategi glimrer med sitt fravær."

sant, så sant... Men vet dere hvor lett det er å avbryte en tulling som jokker på høyrestikka :lol:

 

Det er veldig lett å få BlazBlue til å "se pent/flashy" ut, men de virkelige triksene krever en god del mer trening.

Dere brukte vel ikke tilfeldigvis Limited Edition til anmeldelsen? Der følger det med bonus disk med litt tutorial

eks V-13 lange komboer fra 6:26 ... buttonsmasher?

 

Nei, jeg håper virkelig at dere setter av mer tid på dette spillet, fordi som "anmeldererretard" sier:

Dere har jo ikke prøvd å lære dere 1 character engang...

Bare sånn for å si ifra, så blåser jeg at dere gir 6/10, (dette er jo bare personlig smak uansett)

men jeg føler jeg må kritisere litt når dere åpenbart ikke har prøvd spillet lenge nok.

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Helt utrolig at anmelder kaller dette en buttonmasher, bare helt utrolig. BlazBlue er top tier blant kompetetive slossespill, sammen med Daemon Bride og Touhou 7,5 - IaMP. Dette er spill som er bedre enn mer kjente slossespill som Guilty Gear XX og SF3.

 

Som Kenichi sier så er det meg likegyldig hvilken karakter anmelder gir spillet, men å indikere at dette er et buttonmasher-spill er bare helt bak mål. Det er i tillegg trist at dere mener at SF4 er et bedre slossespill hvis vi sammenligner karakterer. SF4 er en fordummet version av SF3, fult av gimmicker og amatørvenlig dritt.

 

Taokaka <3

 

Edit:

Personlig så spiller jeg Touhou Hisoutensoku. Dette er et mid-tier-spill blant kompetetive slossespill, men selv her har ingen buttonmashere en eneste sjanse mot folk som har tatt seg bryet med å lære seg karakterene og spillmekanikken.

Endret av Su&!
Lenke til kommentar
Dere har jo ikke prøvd å lære dere 1 character engang...

Bare sånn for å si ifra, så blåser jeg at dere gir 6/10, (dette er jo bare personlig smak uansett)

men jeg føler jeg må kritisere litt når dere åpenbart ikke har prøvd spillet lenge nok.

 

du er virkelig ikke til og tro, virkelig vondt og lese denne utrlolige litte bra artiklen som bare tyder på at du ikke en gang har sat av 100timer til og lære deg en character i det hele tatt.

 

Jeg ble rimelig flink med Ragna the Bloodedge, og rønna arcademode med alle karakterer, spilla en del timer over nett og hjemme i stua med kompiser både med og uten unlimited characters/easy specials. Storymoden er vel den som fikk minst oppmerksomhet, men det var fordi at det var mer tekst enn slåssing, og hele historien virker totalt uforstående (men jeg ville ikke røpe noe av den i tilfelle noen følte at det ville ødelegge opplevelsen). Angående det å spille spillet i 100 timer håper og tror jeg at vedkommende er litt ironisk. Dette er basert på normal spilltesting, og jeg følte at dette spillet ble rimelig godt testa. (Som et moteksempel spilltesta jeg Fallout 3 for et år siden og var mer eller mindre kjempeimponert. Når jeg nå i juli hadde fullført alle oppdrag, rønna alle tilleggspakker og fått sett alt som var å se i spillet - etter ca 80 timer - er jeg kanskje mer imponert. Så det er mulig. Noen spill vokser på deg, mens andre gjør det ikke).

 

Hakumen, som noen etterspør, følte jeg var litt annerledes enn de andre karakterene, men min personlige opplevelse er at han var litt døllere (men jeg er også den type person som synes Paul i Tekken er døll). v-13 var bare syk, men morsom lell.

 

Jeg har spilt en del fightere i min tid, og selv om det finnes veldig strategiske elementer i f.eks. Tekken men også BlazBlue, er det fortsatt fullt mulig å buttonmashe seg til seieren. I SF føler jeg at det er annerledes. For selv om du har en n00b som hamrer ned tilfeldige taster, skal du ikke være spesielt god på hadoukens for å slå vedkommende. Selvfølgelig kan man bli dritgod på BlazBlue, og det finnes noen fantastiske videoer der ute av proffer som spiller hvor du føler spenningen og elektrisiteten i lufta før de begir seg med hud og hår inn i dysten. Men for sånne som meg, som føler jeg kan fightere, er det svært frustrerende å bli banka snørra av en knappemosende nybegynner.

 

Jeg kritiserer spillet for å være for lett tilgjengelig. På nett fant jeg bare skrotinger som bombarderte meg med spesialangrep (les: prosjekttilangrepet til v-13) i eningen, og som tydelig hadde turbomakroer på alle angrep. Det var rett og slett ingen finesse. Kanskje jeg bare var uheldig. I henhold til AI'en hadde jeg mer problemer med super easy på SF enn jeg hadde på very hard her. Det er ingenting ved selve spillet som kan lære deg til å bli god, som f.eks tutorialene til SF eller det nye SoulCalibur: Broken Destiny til psp. I stedet for å lære deg å bli god er spillet kjempelett fra første øyeblikk slik at det lurer sitt publikum til å tro at de er gode. Det er ikke nødvendigvis en negativ ting. Men fra èn fightingkjenner til en annen: vit vet at dette er et overflatetrekk som prøver å svindle oss. Som sagt: Flashy, men lite utfordrende.

 

Når alt det er sagt vil jeg likevel påpeke at jeg liker spillet veldig godt, og det står og koser seg i hylla sammen med resten av "disse spillene beholder jeg" som SFIV, SoulCalibur IV, Mortal Kombat vs DC Universe (og snart Tekken 6). Jeg slåss gjerne mot noen av dere hvis dere vil. :)

 

Edit: Fullførte en argumentasjonsrekke

Endret av thomash
Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man bli dritgod på BlazBlue, og det finnes noen fantastiske videoer der ute av proffer som spiller hvor du føler spenningen og elektrisiteten i lufta før de begir seg med hud og hår inn i dysten. Men for sånne som meg, som føler jeg kan fightere, er det svært frustrerende å bli banka snørra av en knappemosende nybegynner.

Vent litt, hva? Ja, selvfølgelig kan man bli god i BlazBlue, det er en gitt sannhet. Det er godt å vite at du har oppfattet det, men du sier at du blir banket av nybegynnere som ikke vet bedre enn å spamme spesialangrep? Kjære vene, du er ikke spesielt god i dette spillet om du ikke vet hvordan du kontrer denslags. Du føler at du kan slossespill, ja? Hør her, det høres ikke ut som om du er kjent med denne typen kompetitive slossespill. Har du hørt om zoning, baiting, oki, punish, wrongblock, blockstun, dp, whiff, wake-up, poke, trygge og utrygge angrep, strings, thight og ikke-thight komboer, air thight og ikke-air thight komboer, o.l? Hvis ja, har du tenkt på å utnytte disse elementene i spillet? Hvis nei, kan du virkelig noen ting om slossespill?

 

Jeg kritiserer spillet for å være for lett tilgjengelig. På nett fant jeg bare skrotinger som bombarderte meg med spesialangrep (les: prosjekttilangrepet til v-13) i eningen, og som tydelig hadde turbomakroer på alle angrep. Det var rett og slett ingen finesse. Kanskje jeg bare var uheldig. I henhold til AI'en hadde jeg mer problemer med super easy på SF enn jeg hadde på very hard her. Det er ingenting ved selve spillet som kan lære deg til å bli god, som f.eks tutorialene til SF eller det nye SoulCalibur: Broken Destiny til psp. I stedet for å lære deg å bli god er spillet kjempelett fra første øyeblikk slik at det lurer sitt publikum til å tro at de er gode. Det er ikke nødvendigvis en negativ ting. Men fra èn fightingkjenner til en annen: vit vet at dette er et overflatetrekk som prøver å svindle oss. Som sagt: Flashy, men lite utfordrende.

Som jeg sa, jeg tror du har undervurdert dette spillet kraftig, og kun skrapt på overflaten av dets fulle potensiale som et av de beste kompetitive slossespill per dags dato. Javel, du møtte kun spammere via nett, hvis du banket dem og følte at dette ble for lett så kan det være en idé å ta turen til IRC, e.l. Jeg kan vedde på at du finner noe på #blazblue @irc.mizuumi.net eller irc.rizon.net, blant mange andre møtesteder for BlazBlue-fans - folk som har fordypet seg i spillet. Hvis du ble banket av spammere så betyr det enten at du ikke kan spillet, eller at du ble hånet; uansett så betyr det at du ikke kan spillet.

 

Du, bare glem alt som heter singel-player, det er ikke det slossespill er lagd for. Story-mode fungerer selvfølgelig som en fin innføring i de forskjellige karakterene, men ellers er alt som heter soloplay et ganske monotont tidsfordriv - med untak av practice, naturligvis.

 

Hvis du syns du ikke fble godt nok holdt i hånda av spillet, med god hjelp til å finne ut av alle detaljene i spillet og hvordan du kan bli den neste storspilleren så har misset hele meningen i competitive play - hele poenget med 2D-slossespill.

 

Angående det å spille spillet i 100 timer håper og tror jeg at vedkommende er litt ironisk.

Der må jeg nok skuffe deg; det er ingen grunn til at det skulle være ironisk. Hadde dette vært et amatørvenlig spill som SF4 eller SSBB så ja, da burde det ha vært ironisk, for forskjellen mellom slike spill og BlazBlue er at du må faktisk sette deg inn i spillet, dets karakterer og selve spillmekanikken.

 

Det kan hende at jeg tar deg på ordet angående å spille sammen, men det må i så fall bli til den gang jeg skaffer meg PS3.

Endret av Su&!
Lenke til kommentar
Du, bare glem alt som heter singel-player, det er ikke det slossespill er lagd for. Story-mode fungerer selvfølgelig som en fin innføring i de forskjellige karakterene, men ellers er alt som heter soloplay et ganske monotont tidsfordriv - med untak av practice, naturligvis.

 

Vi tester også spillet med tanke på folk flest, og mange casual players knoter gjerne rundt i singleplayer før de i det hele tatt begir seg ut på nett (hvis de skulle finne det for godt). Men jeg registrerer at det er forumbrukere her som både likte anmeldelsen (og spillet kanskje mer) og forumbrukere som er uenig med meg i min beskrivelse av opplevelsen man får av spillet. Slik får det bare være.

 

Det kan hende at jeg tar deg på ordet angående å spille sammen, men det må i så fall bli til den gang jeg skaffer meg PS3.

 

You Are On! PSN ID: RadiRascal :D

Lenke til kommentar
Vi tester også spillet med tanke på folk flest, og mange casual players knoter gjerne rundt i singleplayer før de i det hele tatt begir seg ut på nett (hvis de skulle finne det for godt). Men jeg registrerer at det er forumbrukere her som både likte anmeldelsen (og spillet kanskje mer) og forumbrukere som er uenig med meg i min beskrivelse av opplevelsen man får av spillet. Slik får det bare være.

Jo for all del, jeg syns personlig at anmeldelsen din er god med tanke på det generelle publikummet. Jeg vil selv påstå at denne anmeldelsen hadde vært mer villedende for den typiske leser om du hedret spillet for å være blant de beste i det kompetitive miljøet. Du kan i den forstand se på klagene/rettelsene mine som flisespikk. Jeg syns bare det var for galt at et spill som BlazBlue skulle passere leserne som et enkelt stykke sært, buttonmash-slossespill.

 

Jeg vil på den anne side rose deg for koblingene dine mellom BlazBlue og japansk popkultur. Det er kanskje ikke et dypdykk, men det overgår høyst sannsynelig hva de fleste leserne i gamer.no vet om dette emnet, så slik sett vil jeg si at dette er en helt fin anmeldelse om jeg skal holde meg objektiv.

 

Jeg skal notere meg PSN ID-en din ;)

Lenke til kommentar

Forsto at jeg var ganske AHole, before.

 

anyway. anmeldesen er BRA men MEN. når spilet er en buttonmasher, I can feel am getting angry like F. sette av 100 timer er egentlig ganske lite, finishe arcade mode på normal er easy mode, enten gå til opti on og velg "hell"-difficulty eller bare score attack. det faktum er at du trolig ikke spilte ranked games med custom games, med andre personer som synes og mashe er tøft, Icecarer du meg, spisser du 5k -9 k combo garanter, defor taper mash mot de som lærere seg mer.

 

 

akurrat som guilty gear, litt annerledes siden comboer(de letteste BnB comboene ) er okay lete og lære, erg likavel lærings kurven ufattlig step"BRATT" i den fortsand at når du har lært hvordan du skal poke, blocke, Ins Block, conterattack, burst, guardicrush, og helt enkle ting.

 

 

du vinner ikke med å mashe det er så enkelt. grunnen til at Icecar, er et problem for mange ny, og low level play, er fordi den kommer utrolig fort ut, så mange har problemere med og block den. men har du først blocket den er den ikke safe på block = du spiser en big combo 5 -9k everytime, du har total alt fra 9,5k - 13k liv, sæ det er 50 - 70% av livet ditt.

 

Uansett når du sier du er gansk god med ragna, kan jeg ikke lavære og undress. hva er ganske good?

 

 

Sorry for rage, men BB/GG krever mye mer tid en det SF4 trenger o.l. 100timer er ganske lite, har brukt rund 250timer med hakumen, 40noel, 100jin, 10arakune,30nu,40rachel,110ragna.

 

Jeg kan de fleste av BnB comboene til disse karaterene men suger selv fortsatt hard, når f.eks Tager IB blockstringen min og jeg spiser atomic collider >.<

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man bli dritgod på BlazBlue, og det finnes noen fantastiske videoer der ute av proffer som spiller hvor du føler spenningen og elektrisiteten i lufta før de begir seg med hud og hår inn i dysten. Men for sånne som meg, som føler jeg kan fightere, er det svært frustrerende å bli banka snørra av en knappemosende nybegynner.

 

Har limited edition-utgaven der det kom med en BluRay-disc med klipper hvordan en gjør disse movene på spillet. Kom også med en soundtrack, og.

 

Å, en ting til:

 

Det var kanskje ikke så rart. Arksys’ nye 2D/Anime-fusjon av et slåssespill ble henvist til japanske og amerikanske arkadehaller i 2008 uten noe slags form for fanfare.

 

Arksys er den amerikanske publisereren for spillet. Det er Arc Systems Works som står for utviklingen av den. :rolleyes:

 

Uansett, jeg likte spillet, men littegran skuffa over anmeldelsen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...