Gå til innhold

Bærbar med kurver til å dø for


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hadde egentlig tenkt meg en mac book pro 13",

men ble veldig interessert i denne.

 

Er det noen grunner til å velge en mac fremfor denne?

Vil den være i stand til å kjøre os x (hackintosh)?

 

Hvis du vil kjøre OSX, kjøp Mac. Hacintosh er det nok av dårlige erfaringer med, og ville jeg ikke satsa på.

 

Forøvrig et fint skudd i baugen til alle disse som klager på at Apples maskiner er så dyr..

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som blir forvirret av "skjermen går helt ut til kanten.." også ser vi bilder av skjermen med tykk ramme rundt..?

Vel - det står:

 

...og en skjerm som går helt ut til kanten av toppdekslet.

 

Trodde de aller fleste skjermene gikk helt ut til kanten av toppdekslet jeg. Det står jo ikke noe om hvor bred kanten er.

 

Står man helt på kanten av Prekestolen er man idiot, står man en meter innenfor vil jeg likevel påstå at man er tøff :)

Lenke til kommentar

Legg merke til cpu forskjell mellom air og samsung 9. Core i5 contra Core 2 duo???!!

Mener å huske at air bruker gammel sl9400 cpu som blir slått ganske lett av Core i5

 

http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i5-2537M-Notebook-Processor.49695.0.html

 

kontra

 

http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-2-Duo-SL9400-Notebook-Processor.24812.0.html

 

 

Kanskje det forklarer prisen???

 

sun360

Endret av sun360
Lenke til kommentar

Legg merke til cpu forskjell mellom air og samsung 9. Core i5 contra Core 2 duo???!!

Mener å huske at air bruker gammel sl9400 cpu som blir slått ganske lett av Core i5

 

http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i5-2537M-Notebook-Processor.49695.0.html

 

kontra

 

http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-2-Duo-SL9400-Notebook-Processor.24812.0.html

 

 

Kanskje det forklarer prisen???

 

sun360

Når det er snakk om ULV versjonene av i3 og i5, så er det ikke så veldig stor forskjell på ytelsen i fra en Intel Core 2 Duo 1.4 GHz CPU som da er i 11.6 tommeren av MacBook Air (2010 modellen). Litt forskjell er det nok da, men ikke så mye forskjell til at det er noe å juble over akkurat.

 

Men når det kommer til spilling og kjøring av 720p og 1080p filmer, så gruser MacBook Air denne 11.6 tommers Samsung laptop'en. Fordi MacBook Air har et mere bedre skjermkort (GeForce 320m) som faktisk kan kjøre spill som Mass Effect 2, Crysis Warhead, Battlefield Bad Company 2 og Aion osv. Disse spillene kan kjøres på noen lunde ok grafikk, som f.eks medium grafikk instilling. Aion kan kjøres på nesten max.

 

Og på toppen av det hele så støtter skjermkortet i MacBook Air nemlig PhysX. Og det hjelper jo litt på ytelsen i spill.

 

Når det kommer til filmer, så kan jeg kjøre alle MKV filmer via skjermkortet som er i MacBook Air, og det gjør at jeg kan kjøre 720p og 1080p filmer uten av det hakker.

 

Jeg vil se denne 11.6 tommers Samsung laptop'en klare dette, selv med en Core i3 CPU.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videre har Samsung også en egen dvalemodus, der du kan klappe maskinen sammen og den går rett inn i en dvalemodus som ifølge Samsung bruker svært lite energi. Opp fra dvalemodus skal gå på 3 sekunder. Dette lukter også mye av Apple.

 

Mener dere ikke "dette lukter SSD" ? Tror ikke Apple fant opp Sleep mode. Min stasjonære med SSD klarer jo det samme.

Lenke til kommentar

For min del vinner mba pga nesten 25% høyere skjermoppløsningen, 1440*900 mot 1366*768. Sony har et par Vaio modeller med enda høyere oppløsning, men da begynner prisen å ta litt av.

 

Hvis noen starter en aksjon for høyere skjermoppløsning på facebook skal jeg nesten vurdere å opprette en konto der.

Lenke til kommentar

Legg merke til cpu forskjell mellom air og samsung 9. Core i5 contra Core 2 duo???!!

Mener å huske at air bruker gammel sl9400 cpu som blir slått ganske lett av Core i5

 

http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i5-2537M-Notebook-Processor.49695.0.html

 

kontra

 

http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-2-Duo-SL9400-Notebook-Processor.24812.0.html

 

 

Kanskje det forklarer prisen???

 

sun360

Når det er snakk om ULV versjonene av i3 og i5, så er det ikke så veldig stor forskjell på ytelsen i fra en Intel Core 2 Duo 1.4 GHz CPU som da er i 11.6 tommeren av MacBook Air (2010 modellen). Litt forskjell er det nok da, men ikke så mye forskjell til at det er noe å juble over akkurat.

 

Men når det kommer til spilling og kjøring av 720p og 1080p filmer, så gruser MacBook Air denne 11.6 tommers Samsung laptop'en. Fordi MacBook Air har et mere bedre skjermkort (GeForce 320m) som faktisk kan kjøre spill som Mass Effect 2, Crysis Warhead, Battlefield Bad Company 2 og Aion osv. Disse spillene kan kjøres på noen lunde ok grafikk, som f.eks medium grafikk instilling. Aion kan kjøres på nesten max.

 

Og på toppen av det hele så støtter skjermkortet i MacBook Air nemlig PhysX. Og det hjelper jo litt på ytelsen i spill.

 

Når det kommer til filmer, så kan jeg kjøre alle MKV filmer via skjermkortet som er i MacBook Air, og det gjør at jeg kan kjøre 720p og 1080p filmer uten av det hakker.

 

Jeg vil se denne 11.6 tommers Samsung laptop'en klare dette, selv med en Core i3 CPU.

 

 

Ikke helt enig der, spesielt angående skjermkortet. intel HD 3000 er like bra , av og til litt bedre enn 320 m.

 

http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-HD-Graphics-3000-graphics-solution.43710.0.html

 

Har til og med hørt at den er mer strøm vennlig.

 

Når det gjelder cpu'en så er Core i5-2537 bedre en sl9600 som er klokket høyere enn den Core i5 som er i samsungen, samt så slår den tilsvarende standard cpu'er som intel C2Duo p7350 og er nesten på lik linje med C2duo T8100 som er klokket til 2.3

 

Glemte å nevne at Core i5-2537 har en turbo funksjon som skyter opp til 2.3Ghz ved behov ( dreper batteriet antar jeg)

 

Samt så kommer Samsungen med flere USB porter og samtilge skal være USB 3.0 ( gitt at det er ikke så mye som har behov for det ennå)

 

Synd at skjerm oppløsnigen er noe lavere :(

Endret av sun360
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så himla stort fokus på skjermkortet på slike PC-er fra mange forumbrukere? Det er ikke BARE spill man kan gjøre på en PC - og det er ikke BARE utseendet som teller.

Vil tro at denne PCen er mer enn god nok for den opprinnelige målgruppen - men bedre oppløsning hadde sikkert ikke skadet.

 

Er det mange som spiller Mass Effect 2, Crysis Warhead, Battlefield Bad Company 2 og Aion på en 11"-13" PC? Jeg sliter med min "bærbare" på 18".

Husker fortsatt CBM64 på 14" sort/hvit-TV, og hvor stor oppgradering det var mellom 14"-17", 17"-19", 19"-21", 21"-24" og nå sist 24"-26". En overgang til 11" eller 13" tror jeg ikke at jeg hadde taklet når det gjelder SPILL - til kontor/fritid ellers er det nok helt greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...