Gå til innhold

Sony går for passiv 3D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at lysstyrken halveres i hovedsak.

 

Tenkte mer på at man å ha andre lag på TVen, og dette kan også gjøre noe med bildet i vanlig 2d.

 

AtW

Og det var det jeg svarte på også. Jeg antar at det er polariserende lager som polariserer annenhver linje 90 grader, slik at de passive brillene lett kan sortere ut annehver linje.

 

Om det ikke er mer komplisert enn dette, så vil jeg ikke tro at det har noen andre effekter enn en omtrentlig halvvering av lysstyrke. I 2D vil du så vidt jeg forstår få 1080p, og i 3D vil dette halvveres.

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at lysstyrken halveres i hovedsak.

 

Tenkte mer på at man å ha andre lag på TVen, og dette kan også gjøre noe med bildet i vanlig 2d.

 

AtW

Og det var det jeg svarte på også. Jeg antar at det er polariserende lager som polariserer annenhver linje 90 grader, slik at de passive brillene lett kan sortere ut annehver linje.

 

Om det ikke er mer komplisert enn dette, så vil jeg ikke tro at det har noen andre effekter enn en omtrentlig halvvering av lysstyrke. I 2D vil du så vidt jeg forstår få 1080p, og i 3D vil dette halvveres.

 

Hvorfor skulle det halvere lysstyrken? Du vil jo se alle linjene uten briller?

 

AtW

Lenke til kommentar

Polarisering vil fjerne halve lysstyrken.

 

EDIT: Med mindre hele baklyset er polarisert, men det tror jeg blir fryktelig komplisert.

 

Såfall mister du jo 3/4 av lysstyrken når man har på briller? Det må jo begynne å bli et problem? (og er ikke LCD-skjermer delvis polarisert fra før i endel tilfeller? Har ihvertfall sett endel bilstereor som åpenbar sender ut polarisert lys, uten at jeg helt vet hvorfor)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Det spørs, min led-tv har såpass med lysstyrke at 0 er behagelig på kvelden, 30 er behagelig på høylys dag, og 100 er som å se inn fjernlysa på møtende bil, mer enn nok å ta av der i hvert fall.

 

Jeg vet ikke om du vil miste mer lysstyrke med brillene på siden bildet allerede er polarisert.

Lenke til kommentar

Det spørs, min led-tv har såpass med lysstyrke at 0 er behagelig på kvelden, 30 er behagelig på høylys dag, og 100 er som å se inn fjernlysa på møtende bil, mer enn nok å ta av der i hvert fall.

 

Jeg vet ikke om du vil miste mer lysstyrke med brillene på siden bildet allerede er polarisert.

 

Du får jo inn bare halvparten øynene dine da? Så det burde jo halveres kontra ingen briller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ganske sykt hvordan LG klatrer opp teknologi stigen de siste årene. Før var de sett på som et kjip merke, men nå er de i samme liga som stor gutta.

De har da vært de "beste" skjermprodusentene siden slutten av 90-tallet, med tanke på at de eier ips-teknologien. Men de har helt klart tatt seg opp fra å være det billige kjipe merket, og leverer i dag tv'er i toppklasse, og hjemmekinoanlegg som gir overaskende mye for pengene, spesielt for rundt 4000kr.

 

Dog vil fordommene mine fortsatt holde meg fra å kjøpe en lg-vaskemaskin - ikke minst fordi de fleste ser så enormt harry ut.

Lenke til kommentar

Prisen øker nok ikke linært. Men 1920x2160 er ikke spesielt høy dpi mtp at laptoper som vaio z har 1920x1080 pixler i sitt 13.1" panel(jeg vet ikke hvilke type lcd panel den bruker). Disse tvene kommer nok til å koste godt over 10 000 når de kommer på markedet. Skulle ikke være noe problem med 2 ganger 1080p.

Lenke til kommentar

Egil Knudsen, jeg har merket meg at du ofte skriver «som kjent» i artiklene dine og blander inn personlige meninger. Av hva jeg har erfart er det som regel mer positivt å opplyse leserne, enn å påpeke hva de ikke kan, for så og la de selv trekke slutninger.

 

Jeg personlig liker for eksempel lite at du insinuerer at jeg er dum, fordi jeg ikke kjenner til hvilke 3d-teknologi som for øyeblikket dominerer, eller at jeg har dårlig moral når jeg synes det er interessant å vite hvordan det påvirker oss som forbrukere i Europa at Sony midlertidig stopper produksjonen i Japan. (artikkel)

 

Håper du ser dette som konstruktiv kritikk. Fortsatt lykke til med skrivingen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...