Gå til innhold

Test: Gigabyte M1405


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TimelineX-en min har dobbelt så bra batteri (sett at kun primærbatteri er på plass), større harddisk, brukbart skjermkort til spilling sett prisen. Den har også firekjernet prosessor som er ifølge et raskt google-søk ca 2.5 ganger raskere.

 

Et bra konsept for å kombinere bærbar/slepbar, bærbar på skolen, slepbar ellers etc.. Men ytelsen og batterikapasitet tatt i betraktning så tror jeg TimelineX vinner.

Lenke til kommentar

står det noe sted hvor lang batteritid man får med begge batteriene? utfra det som sto under batteri seksjonen skriver dere kun om det ene batteriet. når en maskin har mer funksjoner en den standard testen deres omfatter, kan dere være så snill å utvide testen deretter så man slipper å google alt man skulle lure på etter at testen var lest.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

God ide, men ikke nok futt i den dokkingen (nok for denne laptopen men...)

 

Hadde vært ganske artig med en slik løsning med i7, kjapt minne, ssd og en dokkingstasjon hvor man kunne satt inn valgfritt skjermkort (og evt en hdd). Da begynner vi å snakke om verdig konkurrent til desktop, også til gaming ;) det vil jeg ha :dribble:

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

kjøp en "bedrifts" pc. med dock f.ex

Kjøp den nye pcmcia eller ka det het, vet ikke hva den nye heter. men ett kort fra det til PCI-E 4X

Kjøp HD6870 eller GTX560, og voila... du har en gaming pc som også er laptop.

skjermkortet blir eksternt, du trenger også å mate skjermkortet med strøm, men BARE 12 V da! :D

ikke bli skremt av 4X pci-e, prøv å teip over nok pins så dere har 4/8X eller noe, på 8X vs 16X er det iallefall 8% forskjell på 5870.

Lenke til kommentar

står det noe sted hvor lang batteritid man får med begge batteriene? utfra det som sto under batteri seksjonen skriver dere kun om det ene batteriet. når en maskin har mer funksjoner en den standard testen deres omfatter, kan dere være så snill å utvide testen deretter så man slipper å google alt man skulle lure på etter at testen var lest.

 

Side 2, under grafen som viser batteritiden:

"Resultatet over er med begge batteriene i bruk. Her klarer M1405 hele åtte timers kontinuerlig drift med lysstyrken på fullt, og nesten ti timer med skjermen dimmet ned. Med kun ett batteri noterte vi 262 og 320 minutter, altså legger den seg da på samme nivå som IdeaPad U260."

 

Altså:

590 minutter på minste lysstyrke, to batterier

484 minutter på høyeste lysstyrke, to batterier

320 minutter på minste lysstyrke, ett batteri

262 minutter på høyeste lysstyrke, ett batteri

Lenke til kommentar

det var ikke veldig imponerende batteritid, med mindre mobilemark simulerer bruk.

Hva skulle MobileMark ellers gjøre?

 

Det virka til å være et genialt produkt helt til grafene kom frem der prosessoren tydeligvis er gammeldags. Er det mulighet for å bytte ut prosessoren mot en kraftigere en? Jeg tenkte på muligens i3 eller i5, men dette blir vel helt andre plattformer regner jeg med?

Ikke regn med det. Ultraportable maskiner har ofte prosessoren loddet til hovedkortet, og selv om det ikke er tilfelle her (den kommer tross alt med et par forskjellige utgaver), så vil utvalget være kraftig begrenset på grunn av at maskinen er designet for lavvolts-prosessorer. i3 og i5 er også en generasjon nyere, så det er ikke sikkert de er elektrisk kompatible/pinkompatible heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...