Gå til innhold

Bærbart for spillerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenovo T410s. Eneste 14" på markedet som har en slik ytelse du ser etter.Blir oppgradert ved påsketider med Sandy Brigde arktitektur.Sitter på en T410s selv og det er vel den beste bærbare jeg noensinne har tatt i. Selv om det ikke er noen gaming maskin, er dette et kunststykke av en maskin :)

 

Glemte vel å si at selv Sony Vaio maskiner blir smågutter i forhold til pris her.. min konfig koster 21k i butikk.

 

Det er vel drøyt uansett hva du skal bruke maskinen til.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Glemte vel å si at selv Sony Vaio maskiner blir smågutter i forhold til pris her.. min konfig koster 21k i butikk.

 

Det er vel drøyt uansett hva du skal bruke maskinen til.

 

Vet ikke om du har sett prislappen på Vaio Z-serien? 14", 256 GB SSD, i7-prosessor osv. Koster ca. 25000 kr.

 

 

Envy 14?

 

Så etter en maskin med liknende krav, og kom fram til at den var det nærmeste jeg kom. Hovedproblemet er at de norske modellene er idiotisk spesifisert.

 

"Problemet" med Envy 14 er høy nok oppløsning på de nye modellene :(

De har desverre gått tilbake til 1366x768 px oppløsning.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Joda, jeg har sett prislappen på Vaio maskiner. De er jo dyre uansett, but here goes:

 

Switchable grapics Nvidia NVS3100

128GB SSD samsung

14" LED skjerm

Core i5 540

8GB DDR3 RAM

3G modul

1,5 kg, ca.

 

Er vel vekten og størrelsen som gjør denne maskinen unik. Prisen også, foråsvidt.

 

Kan få råere Lenovo som er uansynlig dyrt, men det kan jeg overhode ikke se at det er verdt. W700 f.eks. Eller W500.

 

MEN: setter jeg inn en 256GB SSD, så blir denne tassen 4k dyrere.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Er jo altid interessant å se hva man får som tips, og spesielt følge med på hva man kan finne av kraft vs det som er i artikkelen.

 

Ser at det er mye nvidia som foreslås. Har selv sett mest på hva som ati tilbyr.

 

Vaio er en greie for seg selv med sitt prisnivå ja, men det er jo uten tvil ingeniørkunst. Men er vanskelig å rettferdiggjøre prisen på 21k.

 

Selv har jeg aldri komt til det punktet å velge en bærbar som hovedmaskin, eller som spillemaskin. Men det er jo kun spørsmål om tid igrunn.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig at å bruke 21k på en maskin er høl i hodet. Jeg vil legge til at min egen maskin er kjøpt via jobb og brukes i den sammenheng.

 

OT:

 

De er nå 2 artikler om akkurat samme maskin. Såvidt jeg kan skjønne. Ser jo at HW.no bør fremheve norske produsenter, da det er nokså unikt, men det kan jo bli for mye av det gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...