Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yay, har savnet en tråd for SB.

 

Slik jeg har forstått det så vil alle i5 og i7 modellene kunne klokkes opp 4 speeds bins på P67, dvs at de vil kjøre 400mhz høyere enn normalt. Dvs at hastighetsforskjellene mellom 1,2,3,4 aktive cores er det samme, bare jekket opp.

 

K modellene kan justeres helt fritt på multiplier, det jeg lurer på angående de er om man fremdeles vil beholde forskjellige hastigheter for antall aktive cores. Det er litt dumt å få prosessoren opp til 4.6ghz på 4 cores men ikke ha muligheten til å sette den høyere for 1 aktiv core. Jeg ville tro det skulle gå (noe annet hadde vært idiotisk), men det kunne vært greit å få en bekreftelse.

 

limitedunlock.jpg

 

i7 ser ut til å briljere i profesjonelle programmer, men på flere av spill benchmarkene så gjør den det dårligere enn i5. Ser ut som at HT kødder til ting. Jeg vurderte å gå for i7 denne gangen (mer pga cache enn HT), men ser nesten ut som jeg blir nødt til å droppe det nå.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Synes hele SB har vært noe ??? For meg virker det som om dette er mobility de bestemte seg for å gi til stasjonære også. Hvilke fordeler og ulemper har dette for nåværende 950?

Veldig kraftig mobility i så tilfellet :tease:

Anbefaler deg å lese litt av reviewsa som nizzen så fint har lagt frem i første post.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet det på lager noen steder (og da mener jeg på lager)?

Ps har både cpuer og hovedkort på lager! Dette er 100% sikkert. Også bekreftet av de som jobber på ps.

 

 

 

 

Nå er de første cpuene og hovedkortene sendt ut hos ps :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Synes hele SB har vært noe ??? For meg virker det som om dette er mobility de bestemte seg for å gi til stasjonære også. Hvilke fordeler og ulemper har dette for nåværende 950?

 

Mid SB serien slår jo 9xx ned i støvlene, bortsett fra 980x som koster mer enn en planet.

Med litt overklokking er 2500K/2600K som gull og en grønn skog.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også bestilt Asus p8p67 Pro og i5 2500K

 

Ordestatus står som sendt nå :D

 

Gleder meg fryktelig :D

Den komboen der virker elendig:

 

 

 

 

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=264555

 

 

 

 

Not... 5.5ghz på luft :dribble:

 

 

fan kjente et lite skjelv gjennom kroppen min når jeg leste det første der. Fikk det ikke helt til og stemme :p

 

Ja de klokker jo helt sykt :O

Har ikke mye erfaring med overklokking, så tar det nok litt forsiktig til og begynne med :)

Lenke til kommentar

Bestile P8P67 Pro fremfor non-pro versionen selv, pga. 2x 16x (8x/8x) PCI-e porter, da jeg vurderer å kjøpe enda et 5870 for å sette i crossfire senere.

 

Leste forøvrig en review der en bruke Auto Tune funksjonen til Asus i windows for å overklokke en 2500K, der fikk han etter 5 min en stabil overklokk på 4,6ghz. Ikke dårlig :D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...