Gå til innhold

Honeycomb-nettbrett om to uker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For et selskap som ikke har prestert å lansere noe interessant på tablet/mobiltelefoni-fronten de siste årene, så synes jeg ikke Motorola skal rope så veldig høyt.

 

Jeg tror det først når jeg ser det, for å si det sånn.

 

Regner med du først og fremst tenker på det norske markedet nå, modellene til Motorola i Droid serien (Android) har stort sett blitt veldig godt mottatt i USA.

 

Spent på dette, det baner vel også vei for at vi får litt mer kjøtt på beinet i forhold til når vi kan vente oss at Android 3.0 blir lansert, og forhåpentligvis kan vi få et svar fra Samsung om at deres Galaxy Tab _selfølgelig_ blir oppgradert til 3.0! :)

 

/Espen

Lenke til kommentar

For et selskap som ikke har prestert å lansere noe interessant på tablet/mobiltelefoni-fronten de siste årene, så synes jeg ikke Motorola skal rope så veldig høyt.

 

Jeg tror det først når jeg ser det, for å si det sånn.

Fulgt med på det de har lansert i USA i det hele tatt, eller? Motorola er på en sterk andreplass i forhold til HTC på Android-fronten.. Langt mer interessant enn for eksempel Samsung med sine ekle glossplast-telefoner. Det er selvsagt litt synd at de driter i resten av verdens markeder med at modellene lanseres senere eller aldri utenfor USA.

 

Ser ut som denne tableten blir en Verizon-affære slik som telefonene deres, og muligens ikke lansert utenfor USA i det hele og store.

 

Er det ikke bekreftet nå at honeycomb blir 2.4 og ikke 3.0?

Har ikke hørt noe snakk om 2.4 i det hele tatt noen plass. Alle som vet noe, og alle som ikke vet noe, kaller Honeycomb 3.0.

Lenke til kommentar

forhåpentligvis kan vi få et svar fra Samsung om at deres Galaxy Tab _selfølgelig_ blir oppgradert til 3.0! :)

/Espen

 

Kilde : Engadget

WP Hong er sjef for Samsungs produkt planlegging!

It seems that Honeycomb won't be making it to the current Galaxy Tab, however, but Hong did say that "depending on our international partners, we'll be working to upgrade from Froyo to Gingerbread

 

Etter demoen av Motorolas nettbrett med Honeycomb er det vel ganske opplagt at Galaxy Tab ikke vil være ideell for oppgradering. Honeycomb nettbrett kommer uten de fysiske android knappene(Hjem,meny,søk og tilbake)!!!

Men det er vel ikke umulig at noen på xdadevelopers klarer å modifisere softwaren til å kjøre på Galaxy Tab.

Jeg tror ikke det kommer noen offisiell oppgradering av Galaxy tab til honeycomb. Samsung vil mye heller selge oss Galaxy Tab 2!

Endret av Geir68
Lenke til kommentar

forhåpentligvis kan vi få et svar fra Samsung om at deres Galaxy Tab _selfølgelig_ blir oppgradert til 3.0! :)

/Espen

 

Kilde : Engadget

WP Hong er sjef for Samsungs produkt planlegging!

It seems that Honeycomb won't be making it to the current Galaxy Tab, however, but Hong did say that "depending on our international partners, we'll be working to upgrade from Froyo to Gingerbread

 

Etter demoen av Motorolas nettbrett med Honeycomb er det vel ganske opplagt at Galaxy Tab ikke vil være ideell for oppgradering. Honeycomb nettbrett kommer uten de fysiske android knappene(Hjem,meny,søk og tilbake)!!!

Men det er vel ikke umulig at noen på xdadevelopers klarer å modifisere softwaren til å kjøre på Galaxy Tab.

Jeg tror ikke det kommer noen offisiell oppgradering av Galaxy tab til honeycomb. Samsung vil mye heller selge oss Galaxy Tab 2!

 

Greit nok, da taper de nok mange kunder som har kjøpt en dings til 7000kr som ikke lar seg oppgradere til nyeste versjon. At den er mindre egnet pga knapper skjønner jeg ikke helt hvorfor du mener, de siste ukene har det kommet flere indikasjoner på at Android 3.0 er en versjon av OS'et som også er ment å kjøre på telefoner like bra som på tablets. Tror ikke det blir et krav at man ikke skal ha knapper gitt, tror heller det er bare at man får muligheten.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Vet du at Honeycomb android telefoner får fysiske knapper? Kanskje Google vil over til at all interface skal over på skjerm istedet for fysiske taster? Billigere å produsere og færre reklamasjoner!

 

Jeg tror også at hvis Samsung hadde lagt godviljen til, så hadde de oppgradert til Honeycomb, men Samsung har ingen god historikk for software oppdatering. Se det positive i det, Tab'en vil bli oppgradert til Gingerbread ihverfall. Min ett år gamle HTC Desire får ikke Gingerbread, den er allerede for gammel :angry:

 

Geir

Lenke til kommentar

forhåpentligvis kan vi få et svar fra Samsung om at deres Galaxy Tab _selfølgelig_ blir oppgradert til 3.0! :)

/Espen

 

Kilde : Engadget

WP Hong er sjef for Samsungs produkt planlegging!

It seems that Honeycomb won't be making it to the current Galaxy Tab, however, but Hong did say that "depending on our international partners, we'll be working to upgrade from Froyo to Gingerbread

 

Etter demoen av Motorolas nettbrett med Honeycomb er det vel ganske opplagt at Galaxy Tab ikke vil være ideell for oppgradering. Honeycomb nettbrett kommer uten de fysiske android knappene(Hjem,meny,søk og tilbake)!!!

Men det er vel ikke umulig at noen på xdadevelopers klarer å modifisere softwaren til å kjøre på Galaxy Tab.

Jeg tror ikke det kommer noen offisiell oppgradering av Galaxy tab til honeycomb. Samsung vil mye heller selge oss Galaxy Tab 2!

 

Kilden din er fra 2. september... Samsung Galaxy Tab ble sluppet først 11. oktober, mye skjer fort i Android verden. Eksempler på det er mange, bl.a. LG som sist nå sa at deres telefoner ikke ville få 2.3, 2 dager senere snudde de, og uttalte at de kanskje ville slippe 2.3 på sine telefoner allikevel.

 

Vet du at Honeycomb android telefoner får fysiske knapper? Kanskje Google vil over til at all interface skal over på skjerm istedet for fysiske taster? Billigere å produsere og færre reklamasjoner!

 

Jeg tror også at hvis Samsung hadde lagt godviljen til, så hadde de oppgradert til Honeycomb, men Samsung har ingen god historikk for software oppdatering. Se det positive i det, Tab'en vil bli oppgradert til Gingerbread ihverfall. Min ett år gamle HTC Desire får ikke Gingerbread, den er allerede for gammel :angry:

 

Geir

 

HTC har uttalt at de ikke kommer med 2.3 oppdatering på Desire, ja. De har også uttalt at de vil komme med oppdateringer på "noen" telefoner. Det er også blitt antydet at de vil hoppe over 2.3 og gå rett på neste versjon. Få vet vel foreløpig om det da er snakk om 2.4 eller 3.0. Oppsummert kan vi vel konkludere med at HTC, som vanlig er ganske så vage i sine uttalelser når det gjelder oppgraderinger av sine telefoner... Dette er ikke noe nytt, og vi satt vel uten noen bekreftet dato på 2.2 oppgraderingen til HTC Desire før den mer eller mindre var klar.

 

Tror ikke det blir et krav at man ikke skal ha knapper gitt, tror heller det er bare at man får muligheten.
I videoen (postet to ganger tidligere i tråden) sier Googles representant rett ut at de ikke ønsker fysiske knapper på en tablet.

 

Sier han det rett ut? Hvor? Jeg har sett videoen, og det jeg får med meg er noe slikt som "jo, det er superkjekt å ikke ha knapper for da blir man ikke lost når man snurrer rundt på nettfjøla." Jeg tviler fortsatt sterkt på at dette blir et HW-krav for å kjøre 3.0, særlig siden de også antyder at det er like mye et OS beregnet på telefonbruk men med tilpasninger mot tablets, som det er et rent tabletos. Tror du virkelig Google pålegger HW-produsenter å lage telefoner uten knapper hvis de skal få bruke Android 3.0? Er du klar for å bruke en telefon uten noen som helst knapper? Jeg tviler på at den jevne forbruker er det, og derfor tror jeg en slik strategi vil være å skyte seg selv i foten...

 

Men, den som lever får se, jeg lever hvertfall fortsatt i håpet om at både HTC Desire og Samsung Galaxy Tab vil få fremtidige oppdateringer, så får vi se hvor lenge jeg lever med det håpet.

 

/Espen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...