Gå til innhold

Dette er Android 2.3 Gingerbread


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn får denne artikkelen nettleseren min til å klikke.

 

Flott at Google fortsetter å forbedre, men dog skulle jeg ønske at de fokuserer enda mer på funksjonelt design slik som de f.eks. gjør med Google Chrome. Segmentering er det Android bør være god på, men da må de heller satse på det enn på one-size-fits-all-lets-hope-the-carriers-and-cell-phone-manufacturers-can-do-their-job-without-a-too-major-fuck-up.

 

Men jeg liker hva jeg ser og tror og håper at 3.0 vil markere et generasjonsskifte hvor hardware-integrering og design er i fokus.

Lenke til kommentar

iMono; Dette er jo ment som en liten oppdatering, altså fra 2.2 til 2.3. Derfor skal du ikke forvente så mye til denne oppdateringen. Men jeg synes det er flott de tenker mer på batteriet denne gangen.

 

Det jeg ser fram til er Android 3.0. Forhåpentlig gjør de noe med designet og brukergrensesnittet på sine menyer. Nå bruker jeg personlig en Desire HD og HTCsense 2.0. HTC gjør jo om mye av designer på menyene. Men det hadde vært flott med noen forandringer der også.

 

Alt i alt, så er 2.3 oppdateringen en liten oppdatering. Og Android 3.0 vil jo være en større oppdatering med kanskje mange flotte nyheter, hvor designet er blitt utbedret :)

Lenke til kommentar

Hva hjelper det med og bruke kamera og flere sensorer i spill når google ENDA ikke har klart og få til at vi kan flytte en hel app/spill over på sd-kortet?

 

Ja jeg vet 2.2 fikk at man kan flytte over, men dette stemmer ikke helt. Greia er at du flytter bare noe av appen over til sd kortet, noe som da vil du fremdeles bruker internt minne.

 

Eks google earth som ligger på sd kortet, sletter du dette får du 15mb ledig på internminnet.

 

Skal android klare og konkurere med appstore og iphone er dette noe som burde ha vært fikset for lenge siden!

 

Dette er et skikkelig drawback for min desire da 147mb internminne er alt for lite når du ikke får flyttet 100% av en app. De har klart dette med "Root" så google please fix!

Lenke til kommentar

I går ble jeg så eitrende forbanna på lite lagringskapasitet på Desire at jeg like godt bestilte en Desire HD. Jeg har nesten ingen apps liggende. Jeg har tweaket med ADB slik at den kan tvangslytte apps til l minnekortet (ikke root), men likevell klarer jeg å fylle opp telefonminnet med MAIL OG KONTAKTER!!!? HERREJEMEN! Lite smart smarttelefon! Det er virkelig synd, for HTC Desire er veldig bra ellers.

 

Men nå blir det HD, og jeg regner med dette problemet er en saga blott.

 

Ny androidversjon er alltid velkomment. Vi venter i spenning. Tror dere Desire HD vil få 3.0 ?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

det som faktisk er mer merklig er at HTC har valgt å ha så lite internminne på telefonene når OS'et google har lagd helt klart ikke kan spare på internminne.

hadde uansett vært greit om programmer kunne blitt lagret 100% på minnekort. hadde heller ikke gjort noe med et litt ryddig sd-kort ved usb mount på en pc. alle system mapper og filer burde vært lagret under en egen system mappe på sd kort.

 

håper det er gjort underverker med strømsparing, for det er ikke så mye mer en 2 døgn med "litt" bruk telefonen min klarer før jeg må lade den. ( litt bruk = 30 min taletid 10 sms / email. wifi på. 10 min spilling. 1 time musikk. dynamisk lys ) htc desire

Lenke til kommentar

Hva hjelper det med og bruke kamera og flere sensorer i spill når google ENDA ikke har klart og få til at vi kan flytte en hel app/spill over på sd-kortet?

 

Ja jeg vet 2.2 fikk at man kan flytte over, men dette stemmer ikke helt. Greia er at du flytter bare noe av appen over til sd kortet, noe som da vil du fremdeles bruker internt minne.

 

Eks google earth som ligger på sd kortet, sletter du dette får du 15mb ledig på internminnet.

 

Skal android klare og konkurere med appstore og iphone er dette noe som burde ha vært fikset for lenge siden!

Har iPhone støte for apps på SD-kortet? NEI!

 

Det er ikke et problem med Android i det hele tatt, det er kjipe, gjerrige produsenter som er gnitne på internminne som er det eneste problemet her. 2GB/4GB internminne koster ikke all verden, og er mer enn nok plass når man enker på at spill kan lage egne datafiler (lyder, sprites osv. til spill e.l. f.eks.) på SD-kortet, det er bare for produsentene å ikke være så gjerrige at det ødelegger for brukeren.

 

Desire har dessverre to store mangler:

1: For lite internminne.

2: Kameralinsedeksel som blir ødelagt av riper selv om det aldri har ligget i samme lomme som noe hardere enn en tyggispakke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...