Gå til innhold

Oppgradere fra Nikon D3000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal selge kamerahuset mitt å står litt i beit for hvilket nikonkamera jeg skal kjøpe. Trenger bare huset da jeg har en del linser fra før. Tenkte på ett med pris mellom 5-8tusen. Noen som har litt erfaring med nikon kamera i denne prisklassen?

 

Det mest åpenbare valget er vel D90 - men dersom du er villig til å kjøpe brukt er også D300(s) et attraktivt kjøp i disse dager.

 

Kan du strekke budsjettet litt, så er også Nikon D7000 til 8995,- (amentio/datakjeden) et svært attraktivt kjøp.

 

Alle disse tre representerer et betydelig steg opp både med tanke på bildekvalitet, egenskaper og brukervennlighet - i forholdt til det du har i dag. D7000 tilbyr dessuten Nikons aller siste teknologi som inkluderer bl.a. 16Mp sensor, full HD video, siste generasjon lysmåler osv. osv.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

Skal selge kamerahuset mitt å står litt i beit for hvilket nikonkamera jeg skal kjøpe. Trenger bare huset da jeg har en del linser fra før. Tenkte på ett med pris mellom 5-8tusen. Noen som har litt erfaring med nikon kamera i denne prisklassen?

 

Det mest åpenbare valget er vel D90 - men dersom du er villig til å kjøpe brukt er også D300(s) et attraktivt kjøp i disse dager.

 

Kan du strekke budsjettet litt, så er også Nikon D7000 til 8995,- (amentio/datakjeden) et svært attraktivt kjøp.

 

Alle disse tre representerer et betydelig steg opp både med tanke på bildekvalitet, egenskaper og brukervennlighet - i forholdt til det du har i dag. D7000 tilbyr dessuten Nikons aller siste teknologi som inkluderer bl.a. 16Mp sensor, full HD video, siste generasjon lysmåler osv. osv.

 

Hvis du går for D7000 hos Amentio, ikke vedd sjelen din på at du har kameraet før jul.

Alt avhenger om leverandøren med lavest pris fortsatt har det inne, hvis ikke blir det venting..

Lenke til kommentar

Blir nok ikke så stor forskjell på bildene ,men du får et kamera som er raskere,mer solid,har fokusmotor,bedre skjerm og flere dedikerte knapper.

Nikon D3000 vs D90.

 

Hvis det er kun bildekvaliteten du vil forbedre,ville jeg nok heller investert i bedre objektiver :)

 

Jeg har gode objektiver ;) Å har bestilt enda ett nå. Ja D3000 har jeg nok lagt merke til at det ikke er så raskt bestandig. Også er det i perioder slik at jeg kan trykke å trykke men det nekter å ta bilde.

Lenke til kommentar

Skal selge kamerahuset mitt å står litt i beit for hvilket nikonkamera jeg skal kjøpe. Trenger bare huset da jeg har en del linser fra før. Tenkte på ett med pris mellom 5-8tusen. Noen som har litt erfaring med nikon kamera i denne prisklassen?

 

Det mest åpenbare valget er vel D90 - men dersom du er villig til å kjøpe brukt er også D300(s) et attraktivt kjøp i disse dager.

 

Kan du strekke budsjettet litt, så er også Nikon D7000 til 8995,- (amentio/datakjeden) et svært attraktivt kjøp.

 

Alle disse tre representerer et betydelig steg opp både med tanke på bildekvalitet, egenskaper og brukervennlighet - i forholdt til det du har i dag. D7000 tilbyr dessuten Nikons aller siste teknologi som inkluderer bl.a. 16Mp sensor, full HD video, siste generasjon lysmåler osv. osv.

 

Hvis du går for D7000 hos Amentio, ikke vedd sjelen din på at du har kameraet før jul.

Alt avhenger om leverandøren med lavest pris fortsatt har det inne, hvis ikke blir det venting..

 

Det var vel en av grunnen til at jeg ikke gikk for D7000 nå. Får heller kjøpe det om noen år tenker jeg ;) La jo inn bestilling på D90 der, men fikk en ubekreftet dato på 9 november, så jeg kanselerte den å bestilte til mpx som hadde både kamera å objektivet på lager :D

Lenke til kommentar

Jeg har gode objektiver ;) Å har bestilt enda ett nå. Ja D3000 har jeg nok lagt merke til at det ikke er så raskt bestandig. Også er det i perioder slik at jeg kan trykke å trykke men det nekter å ta bilde.

Da kan det være at kamera ikke klarer å fokusere. Eller blinker opptatt-leden for harde livet?

 

Førstnevnte vil du oppleve når det er lite lys. Lyser led'en mye, så har du sannsynligvis et tregt SD kort, eller et kort med feil.

Lenke til kommentar

Den tar bilder, men så plutselig vil den ikke ta, den gjør seg klar osv men i det jeg trykker på knappen så skjer det nada. Så går det igjen etter litt prøving. Da er det nok ikke noe med lyset å gjøre når det taes feks 10 bilder, å så nekter den, for så å ta litt igjen etterpå. Skulle vell ha hatt ett nytt sd kort også, for litt bedre plass ;) er på 4 gb det jeg har.

Lenke til kommentar

Er dette snakk om seriefotografering på full guffe? Da vil du få det du snakker om på de aller fleste kamerahus - bufferet er fullt, og den skal skrive bildene ned til kortet. Et kjappere kort vil i så fall kunne gjøre at du får av et skudd eller to til før bufferet blir fullt, og enda viktigere - at bufferet tømmes fortere.

Lenke til kommentar

eh, nå husker jeg ikke alt sånt med fokusblink å lyd. Det er hvertfall ikke noe som mangler i forhold til når det er helt normalt å tar bilder. Det er helt likt i lyd å slikt, det bare knipser ikke når det skal. Joda, jeg får lyd og fokusblink. Vanskelig å forklare for en amatør som meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...