Gå til innhold

PL: 18.09.10 Sunderland v Arsenal, Stadium of Light


invalid_user

Anbefalte innlegg

18.09.2010

Sunderland - Arsenal

FA Premier League

18:30 @ Stadium of Light

TV2 Premier League 1 HD

 

Sunderland+v+Arsenal+Premier+League+jZTnmxkx-Rcl.jpg

 

Stadium of Light har vært en vanskelig arena å dra til for Arsenal de siste sesongene. I fjor tapte The Gunners 1-0 etter et mål av Darrent Bent, og sesongen før klarte de såvidt å berge 1-1 etter et sent mål av Cesc Fàbregas. Asamoah Gyan debuterte med mål mot Wigan forrige helg og er klar til å danne en superduo med Darren Bent. Klarer Sunderland å senke Arsenal på nytt, eller vil de besøkende fra Nord-London klare å fortsette scoringsfesten etter Braga?

 

-----------------------------------------

 

Arsenal news

Aaron Ramsey, Nicklas Bendtner, Theo Walcott, Robin van Persie og Abou Diaby er alle definitivt ute, mens Thomas Vermaelen sannsynligvis returnerer etter et lite akilles-problem.

 

Forventet startoppstilling:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Tomas Rosicky - Alex Song - Cesc Fàbregas

Emmanuel Eboué - Marouane Chamakh - Andrey Arshavin

 

Man to watch: Cesc Fàbregas

 

-----------------------------------------

 

 

 

Sunderland news

Lee Cattermole starter en tomkampskarantene etter at han fikk sitt andre røde kort på tre (!) Premier League-kamper. Forsvarskjempen Michael Turner sliter fortsatt med skade og rekker ikke kampen, sammen med Craig Gordon, Fraizer Campbell og David Meyler. Kieran Richardson og Ahmed El Mohamady fikk en liten skadeskrekk mot Wigan forrige helg, men skal være klare til kampen i følge manager Steve Bruce. Duoen George McCartney og Andy Reid har også en sjanse for å rekke kampen, men kommer sannsynligvis uansett ikke til å starte kampen.

 

Forventet startoppstilling:

 

Simon Mignolet

Nedum Onuoha - Titus Bramble - John Mensah - Kieran Richardson

Ahmed El Mohamady - Jordan Henderson - Cristian Riveros - Steed Malbranque

Darren Bent - Asamoah Gyan

 

Man to watch: Darren Bent

 

-----------------------------------------

 

 

Resultattips:

Sunderland 1-1 Arsenal

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott tråd! Har en litt dårlig magefølelse før denne kampen. Vi kommer fra en storseier, og skal gjeste Stadium of light. Håper gutta klarer å nullstille seg og kjempe som løver for 3 poeng. Klarer de 3 nye poeng i denne kampen begynner det virkelig å se ut som vi går mot en ny bra sesong.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Flott kamptråd! Herlig at vi slipper benbrekkeren Lee Cattermole.

 

Håper det blir noe lignende dette:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Sebastién Squillaci - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Jack Wilshere

Carlos Vela - Marouane Chamakh - Andrey Arshavin

 

På tide at Vela får sjansen fra start, etter å ha imponert meg i samtlige innhopp denne sesongen.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Har en god magefølelse foran denne. Team spiriten er fantastisk for øyeblikket, Cesc løfter laget så jævla mye når han er i form, og det Sunderland-laget skremmer meg overhodet ikke. Enig med laget til Le Prof, spennende å se hva Vela får til hvis han får sjansen fra start. Han har tross alt ikke hatt en god kamp fra start i PL for oss før, men han er i form. Forhåpentligvis tar han steget. Det andre usikkerhetsmomentet er stopperplassen, der vi kan se alle variasjoner av Tommy V/Squillaci/Koscielny. Føler meg trygg på alle kombinasjoner av de, men foretrekker Verm/Squillaci.

Lenke til kommentar

Faen, Verminator har ikke klart å riste av seg skaden. :( Får håpe at Squid og Kos har dannet en brukbar forståelse sammen, for duoen Bent/Gyan blir ikke lett å håndtere. Føler at vi blir veldig svekket av fraværet til Vermaelen, for jeg er ikke sikker på hvordan Squid klarer seg mot kjappe og ikke så hodesterke spisser.

 

Det viktigste er at vi får til angrepsspillet. Steve Bruce har de siste sesongene knekt Arsenal-koden på SoL. Men da hadde han Cattermole og Cana til å bryte opp rytmen på midtbanen, mens hvis de stiller med den midtbanen som jeg skrev opp i førstepost, bør vi vinne midtbanekrigen. Alt i alt er jeg rimelig positiv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Vanskelig bortekamp. Jeg håper på en seier, men blir ikke skuffet hvis vi får ett poeng. Vinner vi midtbanekrigen, så vinner vi kampen. Ganske synd for oss at Diaby ikke kan spille imorra. Dette betyr at Song må spille en perfekt kamp, om vi skal ha en sjanse. Jeg er litt usikker om Wilshere bør starte egentlig. Jeg vil heller se Denilson spille. Vi trenger spiller som er gode til å posisjonere seg, og Denilson er bedre enn Wilshere når det gjelder det.

 

tips :

 

Sunderland 1 - 2 Arsenal :D

 

Come on !!

Lenke til kommentar

Sunderland 2-0 Arsenal. Trur faktisk ikkje vi tek poeng her, grur meg til helga er ødelagt!

Laget vårt ser mye bedre ut på papiret, og vi er i toppform. Forsvaret vårt ser mer solid ut enn på lenge, Cesc er like syk som han var i fjor, Chamakh har vært strålende på topp og Almunia er faktisk i god form. Selvsagt vinner vi denne.

Lenke til kommentar

I dag er de fleste positive, og jeg er mer negativ. Sjeldent å oppleve! Er sinnsykt nervøs foran denne kampen. Jeg er enig at laget så meget sterkt ut mot Braga, men det blir helt noe annet når vi gjester Stadium of Light. Det kommer til å bli knalltøft fra starten av. De har hittil spilt veldig jevne kamper med motstanden de har møtt. Uavgjort mot Birmingham og Wigan. De tapte dog over W.B.A borte, men de vant 1-0 over Manchester City hjemme. Det sier vel litt om hvor sterke de er hjemme. Selvfølgelig tror jeg på Arsenal, jeg er bare ikke så sikker som jeg bør være.

Lenke til kommentar

Denne kampen bør vi vinne, men Sunderland er ikke en lett motstand, Håper på et mål av Vela og et av Chamakh :) Og Almunia fortsetter spillet sitt, det er ren fryd å se på ham. Ok, han er ikke en av de beste. Men han har blitt bedre i denne sesongen iforhold til ifjor.

 

GOGO ALMUNIA, Vi har tro på deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...